Nieuw Zeeland kletstopic

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Saladin

Re: Nieuw Zeeland kletstopic

Bericht door Saladin »

Het is redelijk vroeg nog om een duidelijk planning te hebben maar zijn er mensen die rond rond eind januari, begin februari naar Luminate Festival in het noorden van het zuider eiland gaan (of misschien willen gaan?)
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Saladin schreef:Het is redelijk vroeg nog om een duidelijk planning te hebben maar zijn er mensen die rond rond eind januari, begin februari naar Luminate Festival in het noorden van het zuider eiland gaan (of misschien willen gaan?)
Misschien een idee om een berichtje te plaatsen onder "Reisgenoot gezocht"?
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
ShaunJanssen

Bericht door ShaunJanssen »

Hallo allemaal,

Ik wil komende zomer een reis maken naar Nieuw Zeeland van ongeveer 6-7 weken (van juli t/m augustus). Ik ben al eens in Australië geweest, dus een beetje ervaring heb ik wel. Er rest mij een vraag, wat is de makkelijkste manier om beide eilanden te zien. Beginnen in Auckland en eindigen in Auckland of...

Alvast bedankt!

Groetjes Shaun
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hoi shaun,

Je bent je ervan bewust dat het hier in juli en augustus hartje winter is? Het kan op het zuidereiland zelfs zo heftig sneruwen dat reizen over de wegen niet eens meer mogelijk is. Je kunt daar zelfs insneeuwen, wat betekend dat je in een plaats langer moet blijven. Noordereiland is het vooral flink veel regrn en echt koud word het hier niet. Ik woon zelf in Auckland.
ShaunJanssen

Bericht door ShaunJanssen »

Dus je kan het beste rondreizen als het daar zomer is? Ik ben namelijk student en kan alleen in de zomervakantie reizen. Vorig jaar heb ik in mijn zomervakantie Australië bezocht, terwijl het daar winter was. Dit viel reuze mee qua temperatuur. Is dat ook het geval in Nieuw Zeeland of is het daar veel kouder?

Bedankt voor je reactie!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Het Noordereiland is mild denk aan temperaturen van 10 a 15 graden. Het zuidereiland kan het echt flink sneeuwen met temperaturen van 5 tot -15. Het is voornamelijk niet te doen als het op het zuidereiland flinkt sneeuwt. Dan zit je vast veel wegen worden niet eens schoongeveegd. Ik ben liever niet in NZ als het winter is vanwege de hoeveelheid regen hier in Auckland.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik heb pas weer eens wat rond ziten kijken voor de mogelijkheden om naar NZ te gaan in de toekomst (voor werk). Voor mij (en als ik trouw met mijn Laotiaanse vriendin) is een zakelijk visum (voor het opzetten van een eigen zaak o.i.d.) zo bijna de enige optie op het moment. Voor haar is het met een Laotiaans paspoort nog lastiger vrees ik. Gezien alle Chineze in Auckland moet het voor ons ook mogelijk zijn om er te kunnen wonen denk ik. Het zal ongetwijfeld een jarenplan gaan worden, maar wie weet.

Mijn 'droom' zou toch wel zijn om een restaurant/bar/guesthouse te starten in een kleine plaats of ver weg van de bewoonde wereld. En ik snap dat dat zeker niet makkelijk zal zijn, maar ja...
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
tom317
Reiziger

Bericht door tom317 »

hallo!

al een tijd geleden dat we hier op het forum geweest zijn maar aan onze reis door NZ is bijna een eind gekomen
en zijn nu tickets aant zoeken om terug te keren naar NL,
Nou hebben we hier een campervan gekocht, met WOF (APK) , electric warrent , Self containment ( freedom camping, Legaal!!!)
Deze willen we natuurlijk een nieuw baasje geven die er van gaat genieten hier, weet niet of dit de juiste plek is om het te posten ,
maar als er iemand interesse heeft die eze kant op komt en wil rondtouren , laat ons maar iets weten!
Ze is te verkrijgen vanaf juni in Auckland, Andere plek andere datum in gedachten? in overleg is er veel mogelijk!

Verder kan ik iedereen aanraden om deze kant op te komen!! Prachtig land, geweldige mensen en er is overal wel iets te zien en te beleven!!!!
Nog een weekje werken hier in CHristchurch en dan gaan we terug richting Auckland met ons busje...
Tomm
Wereldreiziger

Bericht door Tomm »

Hallo iedereen :).

Misschien niet het juiste topic I know, maar ik lees hier veel kennis van Australië. Dus misschien kunnen jullie mij vraag beantwoorden.

Ik wil een werk visum aanvragen maar.. nu komt het, moet ik dan op het moment van aanvragen 5000 ausdollars op me rekening hebben of een afschrift meenemen zodat ik die bij de douane kan laten zien bij aankomst?

Alvast bedankt iedereen :)
Gr Tom
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Je moet een recente afschrift kunnen laten zien, waarop staat dat je die $5.000,- hebt staan. Het geld hoeft (volgens mij) op dat moment niet op de rekening te staan de afschrift is voldoende.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Een systeem dat dus niet zo effectief is aangezien je iemand kunt vragen om even wat te storten om dat daarna weer terug te storten. Uiteraard wel verstandig om genoeg geld op zak te hebben want het zijn geen Aziatische landen waar je voor 10 euro per dag normaalgesproken rond kunt komen...

Pas zat ik weer foto's te kijken van het land en wederom overviel me een gevoel van 'hier moet ik weer terug, en dan voor lange tijd samen met m'n vriendin rondtrekken of er gaan wonen...'.

Nieuw-Zeeland is heel anders dan mijn huidige verblijf (Laos) maar heeft ook zo ontzettend veel te bieden. Gelukkig ben ik nog niet zo heel oud, dus wie weet :Y
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Smieke

Bericht door Smieke »

hoihoi!

Ik ben nieuw hier op het forum.
Daarnet heb ik een gesprek gehad met een geitenboer uit NZ, omdat ik daar misschien eind juni tm begin oktober ga werken.
voor 10 maart moet ik beslissen. (moet hier mijn werk in Nederland opzeggen of vervanger regelen)
Zijn er hier nog mensen die eind sept/begin oktober gaan rondreizen? (de plaats waar ik werk is regio hamilton)
ik zie trouwens erg op tegen het alleen heen reizen tussen 23 juni en 28 juni 2016. (tips zijn welkom)

Groetjes,
Maaike
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Welkom op het forum!

Het lijkt me erg kort om in 3 dagen zo'n beslissing te maken. Je moet waarschijnlijk namelijk nog je visum en vliegticket regelen, allemaal dingen die je reis behoorlijk kunnen beïnvloeden. Ik zou aanraden om zo lang mogelijk je werk (in dus een vaste stroom van inkomen) aanhouden en eerst een visum en vliegticket regelen en ook kijken of je werk kunt vinden. Wanneer de meeste dingen op zijn plek vallen kun je stap voor stap dingen vastleggen. Aangezien je relatief kort gaat zou ik ook kijken of je een vervanger kunt regelen zodat je bij thuiskomst ook weer aan het werk kunt.

Er zijn heel veel mensen die vanaf september naar Australië en Nieuw-Zeeland gaan dus ik denk dat je jezelf niet snel alleen hoeft te voelen of hoeft te reizen. Je kunt in het reisgenootjes forum wat vragen stellen of kijken of je in een leuk hostel waar je eerst verblijft wat leuke mensen kunt ontmoeten.
Smieke

Bericht door Smieke »

top dankjewel!

ik heb alles al wel rond:
* huisoppas in NL en dierenoppas
* werk en onderdak in NZ

enige wat dus nog moet regelen is visum (WHV) en hier overleggen met mijn werkgever.
opzich ben ik niet bang dat ik zonder werk zit in NL (in de agrarische branche is altijd wel werk)
Omdat de lammerperiode in die maanden is zal ik dan niet veel rond kunnen kijken dus vandaar dat ik misschien na mijn werkperiode nog wat wil reizen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Vergeet je vliegtickets niet :)

Ik zou beginnen met het visum en tickets en een beetje kijken wat handig is. Er bestaat namelijk altijd het risico dat je visum geweigerd wordt. Je zou de boer in Nieuw Zeeland kunnen aangeven dat je "ja" zegt onder de voorwaarde dat je het visum e.d. geregeld krijgt. Meestal duurt dat een week of zo.
Die paar dagen kan hij vast wel wachten als je een voorlopige "ja" aangeeft.

Een goede verzekering die je toestaat om te werken is ook belangrijk.

Als je goede afspraken met je huidige werkgever maakt en ze ook op de hoogte houdt van je plannen dan heb je de grootste kans dat je weer aan het werk kunt. (Ook al is er veel werk in je sector). Dit kun je doen zonder je vast te leggen of verplichtingen, maar waarbij je werkgever een beetje kan inschatten hoe en wat.
Plaats reactie