Nu twijfel ik of het geschikt is voor jou (met name voor Isis), maar misschien over een paar jaar? Ik houd je op de hoogte!Tikva schreef:Oh Iran ik ben jaloers jenny!
wat is de volgende bestemming
Re: wat is de volgende bestemming
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Hoe was het Verre reizen event?Jenny schreef:Ik ben gisteren teruggekomen uit Roemenië en vandaag ben ik alweer ideeën op aan het doen voor een nieuwe bestemming bij het verre reizen event in den Haag. Leuk om te zien wat de opties zijn!
Voor dit jaar staan er nog twee dingen in de agenda: volgende maand een weekend Lauwersmeer en in december ga ik naar Iran.
Ik vond het leuk!
Het was gezellig druk, niet te druk. Je kon gewoon lekker kletsen met mensen en vragen stellen over een bestemming. Bij de echte vakantiebeurs in Utrecht is het (op tijden dat ik kan, dus avond/weekend) altijd koppen lopen en dan zijn de standhouders veel meer bezig met het behalen van targets en is er minder tijd voor social talk.
Het was gezellig druk, niet te druk. Je kon gewoon lekker kletsen met mensen en vragen stellen over een bestemming. Bij de echte vakantiebeurs in Utrecht is het (op tijden dat ik kan, dus avond/weekend) altijd koppen lopen en dan zijn de standhouders veel meer bezig met het behalen van targets en is er minder tijd voor social talk.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Volgende week ga ik voor een paar dagen naar Hainan! Zin in, want hier in Beijing sneeuwt het al twee dagen en in Hainan is het een aangename 30 graden. 

Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
18 oktober zijn wij na 7 weken Corsica thuis gekomen.
En nu zijn we al helemaal in de stemming voor ons a.s. vertrek op 2 december om 27 maart terug te komen.
Wij (man en ik) gaan reizen door Thailand, Cambodja, Nieuw Zeeland en Maleisië. Dit keer huren we alleen een auto in Nieuw Zeeland en is de reis van 2 weken in Maleisisch Borneo een georganiseerde privé reis. De rest met openbaar vervoer.
Wij vinden het een sport om met zo min mogelijk bagage mee te nemen omdat er ieder jaar weer (voornamelijk kleding) dingen niet of heel weinig gebruikt worden.
Ik ben heel benieuwd wat wij zullen merken van de extra beveiliging en douanecontrole.
Ik hou wel een blog bij, maar ik weet niet of ik hier de link mag plaatsen.
En anders: als er iemand geïnteresseerd is, stuur me dan een pb met je mailadres.
Raar idee, over een dag of 9 puf ik waarschijnlijk van de hitte
En nu zijn we al helemaal in de stemming voor ons a.s. vertrek op 2 december om 27 maart terug te komen.
Wij (man en ik) gaan reizen door Thailand, Cambodja, Nieuw Zeeland en Maleisië. Dit keer huren we alleen een auto in Nieuw Zeeland en is de reis van 2 weken in Maleisisch Borneo een georganiseerde privé reis. De rest met openbaar vervoer.
Wij vinden het een sport om met zo min mogelijk bagage mee te nemen omdat er ieder jaar weer (voornamelijk kleding) dingen niet of heel weinig gebruikt worden.
Ik ben heel benieuwd wat wij zullen merken van de extra beveiliging en douanecontrole.
Ik hou wel een blog bij, maar ik weet niet of ik hier de link mag plaatsen.
En anders: als er iemand geïnteresseerd is, stuur me dan een pb met je mailadres.
Raar idee, over een dag of 9 puf ik waarschijnlijk van de hitte

Heerlijk vooruitzicht! Ben ook erg benieuwd naar je verhalen van Nieuw Zeeland. Mooi om te zien dat er weer meer en langer gereisd wordt. Iets dat de laatste tijd toch wat minder het geval leek te zijn, of is dat alleen maar mijn idee?
Voel je vrij om je blog te plaatsen en ons mee te laten genieten van de warme temperaturen en verhalen
Voel je vrij om je blog te plaatsen en ons mee te laten genieten van de warme temperaturen en verhalen

Ok dank je wel Erik.
Ik heb geprobeerd of het lukt mijn reisblog te plaatsen in mijn onderschrift.
Dit is de hele lange reis van vorige keer.
Wij hebben toen het Noordereiland van NZ bereisd, dus daar kun je alvast lezen hoe ons de 1e keer NZ bevallen is.
Ook stukken Thailand en Cambodja, maar die kun je dan overslaan
Ik ben benieuwd of je het kunt lezen zonder problemen.
Ik hoor het wel.
Ik heb geprobeerd of het lukt mijn reisblog te plaatsen in mijn onderschrift.
Dit is de hele lange reis van vorige keer.
Wij hebben toen het Noordereiland van NZ bereisd, dus daar kun je alvast lezen hoe ons de 1e keer NZ bevallen is.
Ook stukken Thailand en Cambodja, maar die kun je dan overslaan

Ik ben benieuwd of je het kunt lezen zonder problemen.
Ik hoor het wel.
-
- Reisexpert
vrienden van ons waren in september in Iran. Hebben er een maand rondgereisd
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik zou hier kunnen melden dat m'n volgende bestemming wederom Japan zou zijn (voor de 11e keer...), februari volgend jaar weer naar het sneeuwrijke noorden. Heb reeds toestemming van het werk, en was ook al bezig met de invulling van die reis. Maar dankzij wat veranderingen in de werksfeer rond die periode gaat die trip waarschijnlijk toch even de ijskast in. Wellicht een paar maanden later maar eens kijken, en dan wellicht ook eens een keer niet toegeven aan m'n Japan-verslaving...
Voor het najaar had ik al wel iets anders in de planning: volgend jaar is het precies 10 jaar na m'n eerste reis naar China, wat even afgezien van een paar stedentrips naar New York feitelijk ook mijn eerste echte verre reis was. En Shoestring biedt diezelfde reis nog steeds in vrijwel ongewijzigde vorm aan, alleen eindigen ze nu in Hong Kong in plaats van Guangzhou. Lijkt me een mooie gelegenheid eens te kijken hoe zowel China als ikzelf als reiziger in die 10 jaar veranderd zijn...
Voor het najaar had ik al wel iets anders in de planning: volgend jaar is het precies 10 jaar na m'n eerste reis naar China, wat even afgezien van een paar stedentrips naar New York feitelijk ook mijn eerste echte verre reis was. En Shoestring biedt diezelfde reis nog steeds in vrijwel ongewijzigde vorm aan, alleen eindigen ze nu in Hong Kong in plaats van Guangzhou. Lijkt me een mooie gelegenheid eens te kijken hoe zowel China als ikzelf als reiziger in die 10 jaar veranderd zijn...
Leuk, Sander! Ik vind het ook heel bijzonder om te zien hoe sommige plekken in een aantal jaar wijzigen.
Ik ga volgend weekend naar Middelburg. Ik ben er nog nooit geweest, dus ik ben benieuwd!
Ik ga volgend weekend naar Middelburg. Ik ben er nog nooit geweest, dus ik ben benieuwd!
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Dát zou een bijzondere reis zijn Sander!
China is enorm veranderd vind ik, na 'slechts' 5 jaar, dus als het voor jou 10 jaar geleden is... Dan zal het helemaal anders zijn.
China is enorm veranderd vind ik, na 'slechts' 5 jaar, dus als het voor jou 10 jaar geleden is... Dan zal het helemaal anders zijn.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
@WizardofOss Dat lijkt me zeker een bijzondere en leuke keuze om het 'nog eens te doen'. Je zal dan waarschijnlijk ook de ruimte hebben om dingen te bekijken die je eerder niet kon doen. Mijn ervaring is dat je zo'n tweede keer toch weer meer ziet dan de eerste keer.
@Yvonnetje hoe was Hainan?
Ik ben nog aan het bijkomen van jetlag....Donderdag staat Inzell voor de deur. Met een bezoek aan Dachau nabij Munchen.
@Yvonnetje hoe was Hainan?
Ik ben nog aan het bijkomen van jetlag....Donderdag staat Inzell voor de deur. Met een bezoek aan Dachau nabij Munchen.
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik ben in 2007 overigens al wel eens terug geweest naar China om op een aantal plaatsen nog wat meer te zien, maar dat was een wat kortere reis dan de eerste keer. Sindsdien ben ik eigenlijk alleen nog een paar keer in Beijing geweest als onderdeel van m'n reizen naar Noord-Korea, en vooruit, in 2010 kregen we daar ongevraagd nog een weekje cadeau vanwege de IJslandse aswolk. Tijdens die bezoeken over een totale periode van 6 jaar heb ik Beijing wel flink zien veranderen, veel moderner en zeker ook veel drukker zien worden, hoewel uiteraard ook veel bij het oude bleef. Tijdens die allereerste reis zijn we echter ook o.a. in Sichuan en Yunnan geweest, ik ben wel heel benieuwd of in zulke gebieden het ook zo snel veranderd, of dat daar de tijd nog praktisch stil staat.
Maar ook ikzelf zal uiteraard veranderd zijn. Destijds was het echt een sprong in het diepe, die ik zonder m'n vrienden toen waarschijnlijk nooit had durven maken. Ook al betrof het een "veilige" groepsreis, ik was nog nooit in een land geweest waar ik de taal echt niet sprak, waar echt een compleet andere cultuur heerste, maar ook waar het welvaartsniveau op een totaal ander peil lag. Inmiddels ben ik vele ervaringen rijker, zal ik beter hebben leren omgaan met onverwachte omstandigheden, en zal ik zeker ook een stuk naïviteit zijn kwijtgeraakt. Daardoor zal ik nu veel dezelfde dingen toch met hele andere ogen bekijken. Maar ik merk ook wel dat ik een bepaald comfortniveau toch ook wel ben gaan waarderen, iets wat op sommige punten botst met mijn (herinneringen aan) ervaringen in China...
Maar ook ikzelf zal uiteraard veranderd zijn. Destijds was het echt een sprong in het diepe, die ik zonder m'n vrienden toen waarschijnlijk nooit had durven maken. Ook al betrof het een "veilige" groepsreis, ik was nog nooit in een land geweest waar ik de taal echt niet sprak, waar echt een compleet andere cultuur heerste, maar ook waar het welvaartsniveau op een totaal ander peil lag. Inmiddels ben ik vele ervaringen rijker, zal ik beter hebben leren omgaan met onverwachte omstandigheden, en zal ik zeker ook een stuk naïviteit zijn kwijtgeraakt. Daardoor zal ik nu veel dezelfde dingen toch met hele andere ogen bekijken. Maar ik merk ook wel dat ik een bepaald comfortniveau toch ook wel ben gaan waarderen, iets wat op sommige punten botst met mijn (herinneringen aan) ervaringen in China...
Leuke vooruitzichten!! Wij hebben nog niks concreets op de planning staan. Misschien gaan we in januari nog even met zijn drietjes een weekendje weg, en in juni misschien naar Luxemburg ofzo. Als alles t.z.t. goed gaat.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Jeetje wat reizen jullie veel. Hoe doen jullie dat als ik vragen mag? Financieel en qua tijd?
Ik zal het zo graagwillen, maar ik snap nooit zo goed hoe mensen dat doen.
Ik zal het zo graagwillen, maar ik snap nooit zo goed hoe mensen dat doen.