wat is de volgende bestemming

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Brasov
Wereldreiziger

Re: wat is de volgende bestemming

Bericht door Brasov »

menasil schreef:Voorbereidingen voor Seoul.
Leuk, Seoul, menasil! Was er een maand geleden, ook voor een week, en dat is zeker niet te lang. Je hoeft niet echt iets vooruit te boeken, op 1 ding na (als je er interesse in hebt): De tour naar de Noord-Koreaanse grens. In dat geval kan ik je koridoor.co.kr aanbevelen, volgens mij de enige die samenwerkt met het Amerikaanse leger en waar je daardoor daadwerkelijk even de grens over mag. Mocht je dit leuk lijken (ik vond het geweldig; toch een uniek iets in de wereld) boek dan op bovenstaande site de DMZ JSA Tour (dus niet de DMZ Tour) een tijd vantevoren.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Brasov schreef:
menasil schreef:Voorbereidingen voor Seoul.
Leuk, Seoul, menasil! Was er een maand geleden, ook voor een week, en dat is zeker niet te lang. Je hoeft niet echt iets vooruit te boeken, op 1 ding na (als je er interesse in hebt): De tour naar de Noord-Koreaanse grens. In dat geval kan ik je koridoor.co.kr aanbevelen, volgens mij de enige die samenwerkt met het Amerikaanse leger en waar je daardoor daadwerkelijk even de grens over mag. Mocht je dit leuk lijken (ik vond het geweldig; toch een uniek iets in de wereld) boek dan op bovenstaande site de DMZ JSA Tour (dus niet de DMZ Tour) een tijd vantevoren.
Dank voor de tip @Brasov! Ga het noteren en na Canada/USA eens bekijken!

@Ralph hadden we bijna tegelijk op schiphol gestaan ;-) Ik vertrek de 7e naar USA.

Inmiddels afgelopen week bij de Wit-Russische ambassade geweest en kan als het goed is m'n visum komende week ophalen. Ze waren ontzettend vriendelijk daar en behulpzaam. Ook wel prettig!
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

@Menasil veel plezier alvast in de USA. Ik zou zelf graag eens naar NY gaan voor een week ofzo.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@Ralph dat is precies wat ik ga doen :) Niet één week, iets korter (5 dagen), maar heb er zin in om New York eindelijk eens in het echt te zien :D Veel over gehoord!
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

menasil schreef:@Ralph dat is precies wat ik ga doen :) Niet één week, iets korter (5 dagen), maar heb er zin in om New York eindelijk eens in het echt te zien :D Veel over gehoord!
Tof, ik ben benieuwd wat je van NY vindt.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Mijn visum voor Wit Rusland is ook binnen! Oftewel het aftellen naar alle bestemmingen kan beginnen :D
sannie23
Reisexpert

Bericht door sannie23 »

In januari een paar dagen skiën in winterberg. In 2016 sla ik een jaartje het reizen over. Moet mijn huis opknappen, mijn oude autootje moet vervangen worden. Het is het een of het ander. Helaas.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben gisteren teruggekomen uit Roemenië en vandaag ben ik alweer ideeën op aan het doen voor een nieuwe bestemming bij het verre reizen event in den Haag. Leuk om te zien wat de opties zijn!

Voor dit jaar staan er nog twee dingen in de agenda: volgende maand een weekend Lauwersmeer en in december ga ik naar Iran.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Oh Iran, daar ben ik zo benieuwd naar. Leuk Jenny!

Ik ga over een maand met de trein naar Hamburg, Kopenhagen, Malmö en Stockholm.
Ook ben ik aan het zoeken naar iets voor 7-10 dagen in april, ik dacht aan Sardinië of Polen (over uitersten gesproken...), maar ik ben er nog niet uit.

En ik zit te dubben wanneer ik volgend jaar naar Indonesië (Sumatra) ga. Qua planning komt september het handigst uit, maar ik wil het Offerfeest vermijden, dus dan zou na half september het meest logisch zijn. Maar dan zit ik misschien weer met de regentijd in de clinch?
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
sannie23
Reisexpert

Bericht door sannie23 »

Even een vraagje tussendoor.

Wie is er al eens in West Papua geweest, met name Daliem vallei.
Staat me iets van bij dat ik bij Jenny wel eens wat heb zien staan over Papua.

Schrik echt van de prijzen van de trekkingtochten. Zijn ook voornamelijk privetrips zag ik.
Ook door lokale aanbieders.
Rond 1200 euro p.p. voor 4 nachten 5 dagen is heeeeeel pittig vind ik.
Meeste ook met redelijk luxe hotels, en dat zoek ik nou net niet.
Iemand een lokaal adres waar ik wat zou kunnen regelen met basic accomodaties.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Even van mijn website: "Ik betaalde rp 875.000 voor een 3-daagse tocht voor twee personen. Dit was inclusief accomodatie en eten tijdens de trekking, porters, gids, entreegelden en vervoer." Dit is dus de prijs in totaal, dus ongeveer 300 euro per persoon.

Vlucht van en naar Wamena en accommodatie daar komen daar bovenop. Ik betaalde voor het hotel 500.000 rp, ten tijde van het Baliem festival was er niks goedkopers. De prijzen in Baliem liggen gemiddeld 2x hoger dan elders in het land.

Zie http://www.ikreis.net/p-467/trekking-in-de-baliemvallei voor meer tips.
Ivo1988
Reiziger

Bericht door Ivo1988 »

Jenny schreef:Even van mijn website: "Ik betaalde rp 875.000 voor een 3-daagse tocht voor twee personen. Dit was inclusief accomodatie en eten tijdens de trekking, porters, gids, entreegelden en vervoer." Dit is dus de prijs in totaal, dus ongeveer 300 euro per persoon.
Ik kan het verkeerd hebben @Jenny, maar gezien de huidige koers (1 euro = 15.000rp) is dat ongeveer 30 euro per persoon i.p.v. 300. Significant verschil ;)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ivo1988 schreef:
Jenny schreef:Even van mijn website: "Ik betaalde rp 875.000 voor een 3-daagse tocht voor twee personen. Dit was inclusief accomodatie en eten tijdens de trekking, porters, gids, entreegelden en vervoer." Dit is dus de prijs in totaal, dus ongeveer 300 euro per persoon.
Ik kan het verkeerd hebben @Jenny, maar gezien de huidige koers (1 euro = 15.000rp) is dat ongeveer 30 euro per persoon i.p.v. 300. Significant verschil ;)
Dank, fout van mij.

De prijs is ongeveer 8.750.000 rp. voor 2 personen, dus 300 euro per persoon. Blijft duur, maar goedkoper dan de 1200 euro die je meestal betaalt.
sannie23
Reisexpert

Bericht door sannie23 »

Super bedankt Jenny, ga kijken op je site.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Oh Iran ik ben jaloers jenny!
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie