Leuk, Seoul, menasil! Was er een maand geleden, ook voor een week, en dat is zeker niet te lang. Je hoeft niet echt iets vooruit te boeken, op 1 ding na (als je er interesse in hebt): De tour naar de Noord-Koreaanse grens. In dat geval kan ik je koridoor.co.kr aanbevelen, volgens mij de enige die samenwerkt met het Amerikaanse leger en waar je daardoor daadwerkelijk even de grens over mag. Mocht je dit leuk lijken (ik vond het geweldig; toch een uniek iets in de wereld) boek dan op bovenstaande site de DMZ JSA Tour (dus niet de DMZ Tour) een tijd vantevoren.menasil schreef:Voorbereidingen voor Seoul.
wat is de volgende bestemming
Re: wat is de volgende bestemming
Dank voor de tip @Brasov! Ga het noteren en na Canada/USA eens bekijken!Brasov schreef:Leuk, Seoul, menasil! Was er een maand geleden, ook voor een week, en dat is zeker niet te lang. Je hoeft niet echt iets vooruit te boeken, op 1 ding na (als je er interesse in hebt): De tour naar de Noord-Koreaanse grens. In dat geval kan ik je koridoor.co.kr aanbevelen, volgens mij de enige die samenwerkt met het Amerikaanse leger en waar je daardoor daadwerkelijk even de grens over mag. Mocht je dit leuk lijken (ik vond het geweldig; toch een uniek iets in de wereld) boek dan op bovenstaande site de DMZ JSA Tour (dus niet de DMZ Tour) een tijd vantevoren.menasil schreef:Voorbereidingen voor Seoul.
@Ralph hadden we bijna tegelijk op schiphol gestaan

Inmiddels afgelopen week bij de Wit-Russische ambassade geweest en kan als het goed is m'n visum komende week ophalen. Ze waren ontzettend vriendelijk daar en behulpzaam. Ook wel prettig!
@Menasil veel plezier alvast in de USA. Ik zou zelf graag eens naar NY gaan voor een week ofzo.
@Ralph dat is precies wat ik ga doen
Niet één week, iets korter (5 dagen), maar heb er zin in om New York eindelijk eens in het echt te zien
Veel over gehoord!

Tof, ik ben benieuwd wat je van NY vindt.menasil schreef:@Ralph dat is precies wat ik ga doenNiet één week, iets korter (5 dagen), maar heb er zin in om New York eindelijk eens in het echt te zien
Veel over gehoord!
Mijn visum voor Wit Rusland is ook binnen! Oftewel het aftellen naar alle bestemmingen kan beginnen 

In januari een paar dagen skiën in winterberg. In 2016 sla ik een jaartje het reizen over. Moet mijn huis opknappen, mijn oude autootje moet vervangen worden. Het is het een of het ander. Helaas.
Ik ben gisteren teruggekomen uit Roemenië en vandaag ben ik alweer ideeën op aan het doen voor een nieuwe bestemming bij het verre reizen event in den Haag. Leuk om te zien wat de opties zijn!
Voor dit jaar staan er nog twee dingen in de agenda: volgende maand een weekend Lauwersmeer en in december ga ik naar Iran.
Voor dit jaar staan er nog twee dingen in de agenda: volgende maand een weekend Lauwersmeer en in december ga ik naar Iran.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Oh Iran, daar ben ik zo benieuwd naar. Leuk Jenny!
Ik ga over een maand met de trein naar Hamburg, Kopenhagen, Malmö en Stockholm.
Ook ben ik aan het zoeken naar iets voor 7-10 dagen in april, ik dacht aan Sardinië of Polen (over uitersten gesproken...), maar ik ben er nog niet uit.
En ik zit te dubben wanneer ik volgend jaar naar Indonesië (Sumatra) ga. Qua planning komt september het handigst uit, maar ik wil het Offerfeest vermijden, dus dan zou na half september het meest logisch zijn. Maar dan zit ik misschien weer met de regentijd in de clinch?
Ik ga over een maand met de trein naar Hamburg, Kopenhagen, Malmö en Stockholm.
Ook ben ik aan het zoeken naar iets voor 7-10 dagen in april, ik dacht aan Sardinië of Polen (over uitersten gesproken...), maar ik ben er nog niet uit.
En ik zit te dubben wanneer ik volgend jaar naar Indonesië (Sumatra) ga. Qua planning komt september het handigst uit, maar ik wil het Offerfeest vermijden, dus dan zou na half september het meest logisch zijn. Maar dan zit ik misschien weer met de regentijd in de clinch?
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Even een vraagje tussendoor.
Wie is er al eens in West Papua geweest, met name Daliem vallei.
Staat me iets van bij dat ik bij Jenny wel eens wat heb zien staan over Papua.
Schrik echt van de prijzen van de trekkingtochten. Zijn ook voornamelijk privetrips zag ik.
Ook door lokale aanbieders.
Rond 1200 euro p.p. voor 4 nachten 5 dagen is heeeeeel pittig vind ik.
Meeste ook met redelijk luxe hotels, en dat zoek ik nou net niet.
Iemand een lokaal adres waar ik wat zou kunnen regelen met basic accomodaties.
Wie is er al eens in West Papua geweest, met name Daliem vallei.
Staat me iets van bij dat ik bij Jenny wel eens wat heb zien staan over Papua.
Schrik echt van de prijzen van de trekkingtochten. Zijn ook voornamelijk privetrips zag ik.
Ook door lokale aanbieders.
Rond 1200 euro p.p. voor 4 nachten 5 dagen is heeeeeel pittig vind ik.
Meeste ook met redelijk luxe hotels, en dat zoek ik nou net niet.
Iemand een lokaal adres waar ik wat zou kunnen regelen met basic accomodaties.
Even van mijn website: "Ik betaalde rp 875.000 voor een 3-daagse tocht voor twee personen. Dit was inclusief accomodatie en eten tijdens de trekking, porters, gids, entreegelden en vervoer." Dit is dus de prijs in totaal, dus ongeveer 300 euro per persoon.
Vlucht van en naar Wamena en accommodatie daar komen daar bovenop. Ik betaalde voor het hotel 500.000 rp, ten tijde van het Baliem festival was er niks goedkopers. De prijzen in Baliem liggen gemiddeld 2x hoger dan elders in het land.
Zie http://www.ikreis.net/p-467/trekking-in-de-baliemvallei voor meer tips.
Vlucht van en naar Wamena en accommodatie daar komen daar bovenop. Ik betaalde voor het hotel 500.000 rp, ten tijde van het Baliem festival was er niks goedkopers. De prijzen in Baliem liggen gemiddeld 2x hoger dan elders in het land.
Zie http://www.ikreis.net/p-467/trekking-in-de-baliemvallei voor meer tips.
Ik kan het verkeerd hebben @Jenny, maar gezien de huidige koers (1 euro = 15.000rp) is dat ongeveer 30 euro per persoon i.p.v. 300. Significant verschilJenny schreef:Even van mijn website: "Ik betaalde rp 875.000 voor een 3-daagse tocht voor twee personen. Dit was inclusief accomodatie en eten tijdens de trekking, porters, gids, entreegelden en vervoer." Dit is dus de prijs in totaal, dus ongeveer 300 euro per persoon.

Dank, fout van mij.Ivo1988 schreef:Ik kan het verkeerd hebben @Jenny, maar gezien de huidige koers (1 euro = 15.000rp) is dat ongeveer 30 euro per persoon i.p.v. 300. Significant verschilJenny schreef:Even van mijn website: "Ik betaalde rp 875.000 voor een 3-daagse tocht voor twee personen. Dit was inclusief accomodatie en eten tijdens de trekking, porters, gids, entreegelden en vervoer." Dit is dus de prijs in totaal, dus ongeveer 300 euro per persoon.
De prijs is ongeveer 8.750.000 rp. voor 2 personen, dus 300 euro per persoon. Blijft duur, maar goedkoper dan de 1200 euro die je meestal betaalt.
Super bedankt Jenny, ga kijken op je site.
Oh Iran ik ben jaloers jenny!
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY