Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: Café Verweggistan

Bericht door WizardOfOss »

Jenny schreef:Maak je een grapje of kan je niet hoofdrekenen?
Niet bekend met The Hitchhiker's Guide to the Galaxy, een trilogie in 5 delen? 8-)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Te slecht, sorry.... (Ik geef alleen maar natuurkunde, verder ben ik niet zo'n nerd.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Gelukkig is er ook een filmversie:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aboZctrHfK8[/youtube]
(maar het boek is toch beter)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

WizardOfOss schreef:Fox, Shalom Israël
Ziet er mooi uit! Capernaum en Tagba schijnen erg mooi te zijn (ben er zelf niet geweest, was mij teveel gedoe met openbaar vervoer). Ben benieuwd naar welk deel van de Golan de reis precies gaat, want soms is het daar niet echt veilig maar dat is net als in de rest van Israel, niet te voorspelen en wrs prima te doen (toevallig net artikeltje over geschreven voor ATG ;)). Ik zou hem doen, ziet er mooi uit. Akko is trouwens idd een hele mooie stad waar je zo door heen bent.

Waar je wel even rekening mee dient te houden:
KLM vliegt alleen 's nachts dus mogelijk dat dag 1 om 21:05 begint en terugvlucht van KLM is doorgaans om 05:05 in de ochtend dus dat is dag 8 :) Maar ja je hebt weinig keuze helaas.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

waarom met fox? Er zijn meer mooie organisaties ;-)

net van achter aangereden. Auto totall loss en ik morgen spierpijn!!! Ik hoop dat het daarbij blijft.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Dat is balen zeg! Hopelijk blijft het bij spierpijn morgen en houd je er geen whiplash aan over. Dat zou helemaal vervelend zijn {zachtjes uitgedrukt}.

Hier net de hele keuken weer uitgesopt, gebleekt en gesprayd met kakkerlak verdelger. Er moet ergens een 'nest' zitten, want we komen er per dag minstens 5 tegen... En voorheen hadden we er 0.
En het zijn zulke gore beesten... :r
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

@Menasil, die vluchten had ik inderdaad al gezien, is niet echt ideaal, maar het is niet anders. Verder zal ik je informatie eens doorlezen, afgezien van de dubieuze politieke situatie en een stukje geschiedenis weet ik eigenlijk maar weinig van het land.

Gisteren ook nog wel even gezocht voor vluchten richting Taipei of Tokyo, maar dan wordt het ofwel een vlucht met urenlange overstap (Moskou of Guangzhou, dus visum noodzakelijk om het vliegveld), ofwel het wordt een kostbare grap. Dat zal het dus waarschijnlijk niet meer gaan worden.

Voor de rest kom ik qua geschikte groepsreizen voor die periode eigenlijk alleen Marokko en Jordanië tegen, ook wel interessant (en flink goedkoper...), maar ergens spreekt Israël me toch meer aan. Dus nu maar eens kijken of ik m'n al gereserveerde week begin december nog een stukje naar voren kan verschuiven...
bolletjeom schreef:waarom met fox? Er zijn meer mooie organisaties ;-)
Fox zou op zich niet m'n eerste keus zijn, heb daarbij toch het beeld van compleet over-georganiseerde reizen. Maar ik hoor er op zich toch voornamelijk positieve verhalen over, hebben ze net een geschikte vertrekdatum met gegarandeerd vertrek, is de prijs niet onredelijk (al blijft het een hoop geld voor een weekje), en lijkt het vooralsnog een redelijk gevarieerde groep.

En sommige organisaties (ik noem geen namen maar je hebt vast een idee waar ik op doel...) zijn me gewoon veel te duur ;)
bolletjeom schreef:net van achter aangereden. Auto totall loss en ik morgen spierpijn!!! Ik hoop dat het daarbij blijft.
Da's minder mooi, toch even schrikken. Hoop maar dat het bij spierpijn en de schrik blijft!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@WizzardOfOss: Ik was voor een heenticket al 400-430 euro kwijt, als je halfpension voor een week wil, zit je soms ook al op 400-500 euro (zeker als je alleen reist. De prijs valt dus mee. Israel is een duur land.

De overige informatie komt deze maand denk ik; moet nog vanalles schrijven. ik weet niet wanneer je gaat maar miss komt het nog op tijd voor je reis :) Hoop het wel! Al ben ik vooral op zelfgeregelde dagtochten geweest. Het is een heel bijzonder land.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

@ Bolletjeom, jeetje dat is zeer vervelend zeg.. hopelijk blijft het bij wat spierpijn!

ik zit nu op vliegveld bangkok. wat is dit nieuwe vliegveld een stuk mooier dan het oude zeg :D Zometeen weer verder naar Taiwan en hopelijk wat meer slapen!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@bolletjeom: Hoe gaat het nu? Is wel echt schrikken zoiets! Meestal weet je de dag erna pas wat de schade is...hoop dat het minder pijn is gaan doen!
bolletjeom
Reisexpert

ik wist niet hoe ik mijn hoofd op mijn kussen moest leggen. Ik wist niet hoe ik mijn hoofd moest draaien vannacht maar de grootste uitdaging was om vanochtend mijn hoofd op te tillen om op te staan... Haha.
Kortom. Ik heb betere dagen gehad maar het kon zoveel erger zijn....

Ik ga vandaag maar eens rustig aan mijn reisverslagen.
Kuess
Wereldreiziger

Bericht door Kuess »

Bah aanrijdingen :S Succes met de spierpijn Bolletje.

Ik heb net met vriendinnen een kamer in Berlijn geboekt voor Oud&Nieuw :) Ter verbetering van dat de zomer toch echt ten einde is gekomen.
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
bolletjeom
Reisexpert

bedenk me net dat we volgende week 3 dagen/2 nachten naar frankfurt zouden gaan....maar hoe gaan we daar komen zonder auto??? :'(
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Krijg je via de verzekering geen vervangend vervoer?
bolletjeom
Reisexpert

nope
Plaats reactie