Roadtrip door Europa
tips centraal/zuidoost Europa
Hey,
Ik ga in augustus rondreizen door centraal & zuidoost Europa. Mijn plan is om te beginnen in Boedapest, vliegticket naar Boedapest is al geboekt. Vanuit daar wil ik 2 weken verder reizen richting zuidoost europa. Omdat ik zelf totaal onbekend ben in deze regio vroeg ik mij af welke steden/plekken in deze regio ik écht moet bezoeken. Lijkt mij gaaf om van alles wat te zien; natuur, cultuur etc. Elke tip is welkom!!
Alvast bedankt!
Groetjes,
Hubrecht
Ik ga in augustus rondreizen door centraal & zuidoost Europa. Mijn plan is om te beginnen in Boedapest, vliegticket naar Boedapest is al geboekt. Vanuit daar wil ik 2 weken verder reizen richting zuidoost europa. Omdat ik zelf totaal onbekend ben in deze regio vroeg ik mij af welke steden/plekken in deze regio ik écht moet bezoeken. Lijkt mij gaaf om van alles wat te zien; natuur, cultuur etc. Elke tip is welkom!!
Alvast bedankt!
Groetjes,
Hubrecht
Laatst gewijzigd door Hubrecht1 op 06 feb 2015 15:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: tips zuidoost Europa
Ik zou Boedapest niet echt zuidoost Europa willen noemen...
Ik ken Hongarije niet zo heel goed. Ik heb alleen Boedapest bezocht. Verder heb ik vanuit Boedapest prachtige treinreizen gemaakt naar Wenen en naar Belgrado, maar dan ben je meteen een paar uur verder. (Als je een rondje met de trein wilt maken zou ik zeker niet Sofia overslaan!)
Ik ken Hongarije niet zo heel goed. Ik heb alleen Boedapest bezocht. Verder heb ik vanuit Boedapest prachtige treinreizen gemaakt naar Wenen en naar Belgrado, maar dan ben je meteen een paar uur verder. (Als je een rondje met de trein wilt maken zou ik zeker niet Sofia overslaan!)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
haha nee inderdaad, maar vanaf daar wil ik die richting in gaan! thanks!
Re: tips centraal/zuidoost Europa
Ik heb je vraag ook even op Facebook gezet: https://www.facebook.com/aroundtheglobe ... 1529432183
Slovenie! Lake Bled. Hartstikke toeristisch maar wel mooi
Die regio incl. Kroatie heeft de mooiste meren van Europa als je het mij vraagt.
En als je de andere kant op wilt zou ik kastelen gaan kijken in Roemenië, en met een huurauto de Transfagarasan afleggen.
Belangrijke vraag voor goede tips: wat wordt je transportmiddel? En wil je alleen grote steden bezoeken? En wat is ongeveer je budget?

En als je de andere kant op wilt zou ik kastelen gaan kijken in Roemenië, en met een huurauto de Transfagarasan afleggen.
Belangrijke vraag voor goede tips: wat wordt je transportmiddel? En wil je alleen grote steden bezoeken? En wat is ongeveer je budget?
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
Inderdaad Slovenie! Lake Bled, maar ook zeker Lake Bohinj is de moeite waard. Verder Vintgar Gorge, grotten, Soca Valley, Idrija, kastelen..
In Hongarije zou je ook een bezoek aan Pecs kunnen brengen.
In Hongarije zou je ook een bezoek aan Pecs kunnen brengen.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
-
In Hongarije zelf zijn nog mooie plaatsen: Eger, Tiszafured, ...
Vanuit Budapest kan je makkelijk de trein nemen naar Belgrado, zeer de moeite! Vandaar uit kan ik Montenegro absoluut aanraden. De baai van KOtor is echt fantastisch. Toerisme is zich in een razendsnel tempo aan het ontwikkelen maar op dit moment is het nog doenbaar.
Vanuit Budapest kan je makkelijk de trein nemen naar Belgrado, zeer de moeite! Vandaar uit kan ik Montenegro absoluut aanraden. De baai van KOtor is echt fantastisch. Toerisme is zich in een razendsnel tempo aan het ontwikkelen maar op dit moment is het nog doenbaar.
Road-stap trip door Europa
Hallo,
Al jaren kijken we uit naar eigen zeggen onze ''legendarische roadtrip'' door Europa. Door omstandigheden (geen geld, geen auto, geen caravan, geen single zijn) is dit er de afgelopen jaren niet van gekomen. Maar dit jaar gaan we er vol voor, het bier staat al koud, de rijdende koelkast is in de maak, kortom we hebben er zin in!
Wij zijn van plan om met zijn 2e in augustus 2015 een road trip door Europa te gaan maken. We gaan deze road trip maken met een auto en een caravan en willen ook 2 (snor)brommers en mountenbike's meenemen om korte afstanden op verblijfsplaatsen te overbruggen. De mountenbike's dienen ook als vervoersmiddel voor en tijdens het stappen.
De auto kunnen we van thuis meenemen en de caravan zijn we nu naar onze wensen aan het verbouwen. We willen ongeveer 3 weken gaan dus ongeveer 20 overnachtingen.
We willen vooral veel landschap zien, zoals watervallen, bergen en bergwegen, niet perse dorpjes. Wel willen we bijvoorbeeld via b wegen door dorpjes rijden, zodat we niet alleen maar snelwegen zien. Ook willen we naar een paar grote steden gaan, maar dit is vooral om te stappen. Het word dus een stapvakantie gecombineerd met een kampeervakantie.
We hebben een voorlopige route opgezet aan de hand van de landen en de steden die we willen bezoeken en daaronder hebben we beschreven wat we daar willen doen, bezichtigen of wat we willen bezichtigen onderweg naar de volgende verblijfplaats. Het cijfer dat voor de stad of bezichtiging staat is het aantal nachten dat we daar willen verblijven, we starten in Brabant en de route gaat als volgt:
Tsjechië:
1 Praag (8uur 51min/835km)
- Uitgaan
Oostenrijk:
1 Salsburg (4uur 24min/379km)
- Mooie stad (middagje rondkijken)
- Hohenwerfen Castle
- Mooi kasteel (langs de weg tussen Salsburg en Saalbach) (middagje rondkijken)
3 Zell am See (1 uur 29 min/102km)
- Mooi meer
- Mooie Bergen
- Leuk dorp
- Mooi uitzicht (met de stoeltjes lift omhoog)
- Grossglockner
- Hoogste berg van Oostenrijk (middagje rondkijken)
- Kaprun
- Stuwdammen (middagje rondkijken)
- Krimmler
- Hoogste watervallen van Europa (middagje rondkijken)
3 Saalbach/hinterglemm (17 min/17,3km)
- Mountenbiken
Italië:
3 Peschiera del Garda (7uur 4min/481km)
- Gardameer (vanuit Oostenrijk lings langs het Gardameer aan komen rijden)
- Kliffen rondom het Gardameer (middagje rondkijken)
- Aan het strand liggen/gelegen
1 Firenze (2uur 36min/244km)
- Piazzale Michelangelo (plein met uitzicht over Firenze)
- Uitgaan
- Binnenstad kathedraal (middagje rondkijken)
3 Viareggio (1uur 17min/105km)
- Aan het strand gelegen
- Pisa
- Toren van Pisa (middagje rondkijken)
- Lucca
- (middagje rondkijken en uitgaan)
- Monaco
- (langs de weg tussen Viareggio en Seranon) (middagje rondkijken)
Frankrijk:
1 Seranon (5uur 24min/427km)
- Doorreis plek bij de Gorge du Verdon
- Gorge du Verdon
- Op 1 na grootste kloof van de wereld (middagje rondkijken)
- Saint Tropez
- (langs de weg tussen Seranon en Lloret de Mar) (middagje rondkijken)
Spanje:
3 Llorret de Mar (8uur 25min/708km)
- Uitgaan
- Aan het strand gelegen
- Andorra
- Mooie bergen (langs de weg tussen Lloret de Mar en Millau) (middagje rondkijken)
- Millau
- Langste brug van Europa (langs de weg tussen Andorra en Haghorst) (middagje rondkijken)
Frankrijk:
1 Doorreisplaats (20uur 13min/1687km)
- Langs de snelweg op parkeerplaats
Zijn er nog leuke staplocaties of discotheken in de omgeving van de route? Zijn er nog dingen waar we rekening mee moeten houden als we met de auto en de caravan de bergen of steden in gaan? Zijn er nog mooie wegen, landschappen of bezichtigingen die in de omgeving van de bovenstaande route liggen? De route staat nog niet vast dus we staan altijd open voor opmerkingen of suggesties of dingen waar we rekening mee moeten houden.
Wij zien jullie reacties graag tegemoet!
Al jaren kijken we uit naar eigen zeggen onze ''legendarische roadtrip'' door Europa. Door omstandigheden (geen geld, geen auto, geen caravan, geen single zijn) is dit er de afgelopen jaren niet van gekomen. Maar dit jaar gaan we er vol voor, het bier staat al koud, de rijdende koelkast is in de maak, kortom we hebben er zin in!
Wij zijn van plan om met zijn 2e in augustus 2015 een road trip door Europa te gaan maken. We gaan deze road trip maken met een auto en een caravan en willen ook 2 (snor)brommers en mountenbike's meenemen om korte afstanden op verblijfsplaatsen te overbruggen. De mountenbike's dienen ook als vervoersmiddel voor en tijdens het stappen.
De auto kunnen we van thuis meenemen en de caravan zijn we nu naar onze wensen aan het verbouwen. We willen ongeveer 3 weken gaan dus ongeveer 20 overnachtingen.
We willen vooral veel landschap zien, zoals watervallen, bergen en bergwegen, niet perse dorpjes. Wel willen we bijvoorbeeld via b wegen door dorpjes rijden, zodat we niet alleen maar snelwegen zien. Ook willen we naar een paar grote steden gaan, maar dit is vooral om te stappen. Het word dus een stapvakantie gecombineerd met een kampeervakantie.
We hebben een voorlopige route opgezet aan de hand van de landen en de steden die we willen bezoeken en daaronder hebben we beschreven wat we daar willen doen, bezichtigen of wat we willen bezichtigen onderweg naar de volgende verblijfplaats. Het cijfer dat voor de stad of bezichtiging staat is het aantal nachten dat we daar willen verblijven, we starten in Brabant en de route gaat als volgt:
Tsjechië:
1 Praag (8uur 51min/835km)
- Uitgaan
Oostenrijk:
1 Salsburg (4uur 24min/379km)
- Mooie stad (middagje rondkijken)
- Hohenwerfen Castle
- Mooi kasteel (langs de weg tussen Salsburg en Saalbach) (middagje rondkijken)
3 Zell am See (1 uur 29 min/102km)
- Mooi meer
- Mooie Bergen
- Leuk dorp
- Mooi uitzicht (met de stoeltjes lift omhoog)
- Grossglockner
- Hoogste berg van Oostenrijk (middagje rondkijken)
- Kaprun
- Stuwdammen (middagje rondkijken)
- Krimmler
- Hoogste watervallen van Europa (middagje rondkijken)
3 Saalbach/hinterglemm (17 min/17,3km)
- Mountenbiken
Italië:
3 Peschiera del Garda (7uur 4min/481km)
- Gardameer (vanuit Oostenrijk lings langs het Gardameer aan komen rijden)
- Kliffen rondom het Gardameer (middagje rondkijken)
- Aan het strand liggen/gelegen
1 Firenze (2uur 36min/244km)
- Piazzale Michelangelo (plein met uitzicht over Firenze)
- Uitgaan
- Binnenstad kathedraal (middagje rondkijken)
3 Viareggio (1uur 17min/105km)
- Aan het strand gelegen
- Pisa
- Toren van Pisa (middagje rondkijken)
- Lucca
- (middagje rondkijken en uitgaan)
- Monaco
- (langs de weg tussen Viareggio en Seranon) (middagje rondkijken)
Frankrijk:
1 Seranon (5uur 24min/427km)
- Doorreis plek bij de Gorge du Verdon
- Gorge du Verdon
- Op 1 na grootste kloof van de wereld (middagje rondkijken)
- Saint Tropez
- (langs de weg tussen Seranon en Lloret de Mar) (middagje rondkijken)
Spanje:
3 Llorret de Mar (8uur 25min/708km)
- Uitgaan
- Aan het strand gelegen
- Andorra
- Mooie bergen (langs de weg tussen Lloret de Mar en Millau) (middagje rondkijken)
- Millau
- Langste brug van Europa (langs de weg tussen Andorra en Haghorst) (middagje rondkijken)
Frankrijk:
1 Doorreisplaats (20uur 13min/1687km)
- Langs de snelweg op parkeerplaats
Zijn er nog leuke staplocaties of discotheken in de omgeving van de route? Zijn er nog dingen waar we rekening mee moeten houden als we met de auto en de caravan de bergen of steden in gaan? Zijn er nog mooie wegen, landschappen of bezichtigingen die in de omgeving van de bovenstaande route liggen? De route staat nog niet vast dus we staan altijd open voor opmerkingen of suggesties of dingen waar we rekening mee moeten houden.
Wij zien jullie reacties graag tegemoet!
Re: Road-stap trip door Europa
Tip om vanaf Gorge du Verdon naar Nice\Monaco te rijden. Vanaf Verdon de weg door Grasse of nog net wat noordelijker pakken.
In Nice een uurtje aan het strand + door centrum lopen (en ijsje kopen
), erna naar Monaco om eens in het 'rijke stukje' geweest te zijn en om het onderwater museum te bezoeken (https://www.youtube.com/watch?v=aV4B-lqrk_c).
In Nice een uurtje aan het strand + door centrum lopen (en ijsje kopen

Re: Road-stap trip door Europa
Monaco vond ik erg leuk! Heb mij daar zeer goed vermaakt! Salzburg ben ik zelf een dagje geweest en het was helaas niet zo mooi weer. Pisa kun je vrij snel klaar zijn, wat ik het mooiste vond was niet eens de toren maar de kathedraal. Ga daar zeker even naar binnen. Lucca is een schattig plaatsje met veel kerkjes en steegjes. Het oude stadscentrum is trouwens auto vrij maar je hebt net buiten de stadsmuren zat parkeerplaatsen! Ik weet alleen niet of je in Lucca uit wil gaan? Dat leek mij niet zo heel spannend 

Re: Roadtrip door Noorwegen met tent - 2 weken
Naast Prekestolen is Trolltunga een absolute must. Het is een hele dag trekken dus zorg er voor dat je er op tijd bent. er zijn ook beperkt aantal parkeerplaatsen, en als je geen plek hebt moet je 7km verderop in Odda parkeren, en dus alsnog een uur extra lopen.
Eigenlíjk is prekestolen nog de meest 'saaie', want je hebt in de buurt ook de kjerag trek, waar je de 'neus' en ook de hangende rots hebt.
Een tentje is best ok, maar vaak als wij aanreden bij kampeerplekken gingen we voor de (in juni) goedkope hutjes. Deze zijn warm, met lekkere bedjes, een warme douche en een klein keukentje. Dat is na een hele dag hiken het allerbeste wat je kan hebben. (rond de 10 tot 15euro pp, duurder in juli-aug wel).
Wel aan te raden veel voedsel mee te nemen. Noorwegen is duur, en zeker als je alvast wat eten meeneemt kan je besparen.
Eigenlíjk is prekestolen nog de meest 'saaie', want je hebt in de buurt ook de kjerag trek, waar je de 'neus' en ook de hangende rots hebt.
Een tentje is best ok, maar vaak als wij aanreden bij kampeerplekken gingen we voor de (in juni) goedkope hutjes. Deze zijn warm, met lekkere bedjes, een warme douche en een klein keukentje. Dat is na een hele dag hiken het allerbeste wat je kan hebben. (rond de 10 tot 15euro pp, duurder in juli-aug wel).
Wel aan te raden veel voedsel mee te nemen. Noorwegen is duur, en zeker als je alvast wat eten meeneemt kan je besparen.
Re: Roadtrip door Noorwegen met tent - 2 weken
Hi,
Wat een supergaaf idee! Voor wat interessante Noorwegen tips kan je ook hier kijken:
[verwijderd]
Groetjes
Wat een supergaaf idee! Voor wat interessante Noorwegen tips kan je ook hier kijken:
[verwijderd]
Groetjes
Re: Mini road trip door Duitsland
Hi,
Leuk idee, ik heb zelf een keer deze route gereden: [verwijderd]
Yvonne
Leuk idee, ik heb zelf een keer deze route gereden: [verwijderd]
Yvonne
Bedankt!
Zeker al veel goede ideeën!
Zeker al veel goede ideeën!
Heeft iemand nog tips voor onze rondreis door Europa?
Hallo! Ik ben Babs en ga met een vriendin een rondreis door Europa maken in ons tussenjaar (zomer2017 begin) wij zijn dan beide 17 jaar oud. Wij gaan zonder plan op weg Europa in, maken per dag plannen & nemen af en toe de trein (veel lopen). We gaan op weg met ong 3000,- (niet veel weten we). We willen zo goedkoop mogelijk leven & slapen in de meeste gevallen in de openlucht (tentje/hangmat). Van goedkoop eten zijn we ook niet vies & veel dure uitstapjes willen we niet maken. We gaan zo lang mogelijk en willen zoveel mogelijk zien! (: kan iemand ons helpen qua inlichting over onze droom? Het aantal dagen dat waarschijnlijk te halen valt? Tips voor mooie bezienswaardigheden per land? Overnachtings/eten mogelijkheden? Ervaringen? Alles is welkom!
(als ik iets hier verkeerd gezegd heb spijt het me ik ben hier nieuw) alvast bedankt!