Visa China
-
- Reiziger
Voor een multiple visum China op interview
M.i.v. 29-06-2017 wordt eenieder die een multiple aanvraagt opgeroepen voor een interview op de ambassade. Dit houdt in dat na het indienen van de aanvraag de ambassade een tijdstip bepaalt waarop u langs moet komen. Kunt u niet, heeft u geen tijd dan vervalt de aanvraag en mag er pas een maand later opnieuw ingediend worden.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Froja Melet | RM Express
kan ik buiten nederland een visum voor china aanvragen
Halloo ik ga binnenkort reizen door azie en wel o.a. naar china ...
Kan ik ook buiten nederland een vism voor china aanvragen ...
Alvast bedankt voor alle nuttige informatie en de groeten van roos...
Kan ik ook buiten nederland een vism voor china aanvragen ...
Alvast bedankt voor alle nuttige informatie en de groeten van roos...
-
- Reiziger
Re: kan ik buiten nederland een visum voor china aanvragen
Je kan in elk land waar een Chinese ambassade is een chinees visum aanvragen.
Kijk van tevoren of er een ambassade is en zo ja of het via de ambassade gaat of via één van de CVASC-bureaus
De verwerkingsduur kan per land verschillen, niet overal is snelservice beschikbaar, dus bedenk ook hoe lang je bijv. in een plaats wilt/kunt verblijven om op je visum te wachten.
Ook kunnen de aan te leveren documenten t.b.v. de aanvraag per land verschillen.
Op dit moment moet in Nederland bijv. een bewijs van aantoonbare financiële zekerheid overlegd worden.
Kijk van tevoren of er een ambassade is en zo ja of het via de ambassade gaat of via één van de CVASC-bureaus
De verwerkingsduur kan per land verschillen, niet overal is snelservice beschikbaar, dus bedenk ook hoe lang je bijv. in een plaats wilt/kunt verblijven om op je visum te wachten.
Ook kunnen de aan te leveren documenten t.b.v. de aanvraag per land verschillen.
Op dit moment moet in Nederland bijv. een bewijs van aantoonbare financiële zekerheid overlegd worden.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Froja Melet | RM Express
Vaak kan je hiervoor ook een reisbureau ter plekke inschakelen.
Kost je iets meer, maar bespaart je tijd en gedoe.
Kost je iets meer, maar bespaart je tijd en gedoe.
Als je door China reist, met een gids of op eigen houtje, voegt het veel toe aan de reiservaring als je een beetje met de lokale bevolking in het Mandarijn Chinees kan communiceren. Er is een zeer handige app die je in staat stelt om beginnend Chinees te spreken, met handige woorden en zinnen die je reis in China vele malen makkelijker en leuker maken! Je hoeft geen weken te spenderen aan voorbereiding en studie maar kan er direct induiken en binnen enkele dagen daadwerkelijk wat nuttig Chinees spreken.
[verwijderd]
[verwijderd]
Laatst gewijzigd door Erik op 26 mar 2019 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: reclame
Reden: reclame
-
- Reiziger
Hallo Hewigh,
Bedankt voor tip. Maar ik denk dat je dit beter als apart, nieuw bericht kunt plaatsen dan onder aan een bestaande post over het aanvragen van een Chinees visum in het buitenland. Nu valt het niet op.
Bedankt voor tip. Maar ik denk dat je dit beter als apart, nieuw bericht kunt plaatsen dan onder aan een bestaande post over het aanvragen van een Chinees visum in het buitenland. Nu valt het niet op.
-
- Reiziger
Visum China - van aanvraagformulier naar online formulier
Met ingang van 10 april 2019 heeft het Chinese Visa Application Center (CVASC) in Den Haag een nieuw on-line aanvraagformulier en afspraken systeem in gebruik genomen voor het verstrekken van Chinese Visa. Klik voor meer informatie hier of hier
Wel moet het formulier nog geprint worden en met de overige benodigdheden aangeboden.
Tot 10 mei 2019 is er een overgangsperiode en kunnen de oude formulieren nog gebruikt worden.
Wel moet het formulier nog geprint worden en met de overige benodigdheden aangeboden.
Tot 10 mei 2019 is er een overgangsperiode en kunnen de oude formulieren nog gebruikt worden.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Froja Melet | RM Express
-
- Reiziger
Re: Visum China - van aanvraagformulier naar online formulier
Bedankt voor de info Froja. Wijzigt er inhoudelijk ook nog wat?
-
- Reiziger
Voor zover bekend blijft voorlopig alle uitgebreide documentatie gehandhaafd. Maar dat is wel met een slag om de arm. Telefonisch en/of email overleg met het CVASC levert geen informatie op.
Het gerucht gaat dat het CVASC dit jaar gaat verhuizen of verbouwen. Vanaf dat moment zullen waarschijnlijk vingerafdrukken genomen gaan worden. Dit betekend dat iedere aanvrager, tussen de 14 en 70 jaar, vanaf dan in persoon naar het CVASC moet om zijn/haar biometrische gegevens af te staan. Wel mag het visum door derden (bijv. visumbureaus) worden afgehaald.
Onduidelijk is nog of dit bij iedere nieuwe aanvraag moet gebeuren of dat het bijv. 5 - 10 jaar geldig is. Het lijkt erop dat ieder land hier anders mee om gaat.
Het gerucht gaat dat het CVASC dit jaar gaat verhuizen of verbouwen. Vanaf dat moment zullen waarschijnlijk vingerafdrukken genomen gaan worden. Dit betekend dat iedere aanvrager, tussen de 14 en 70 jaar, vanaf dan in persoon naar het CVASC moet om zijn/haar biometrische gegevens af te staan. Wel mag het visum door derden (bijv. visumbureaus) worden afgehaald.
Onduidelijk is nog of dit bij iedere nieuwe aanvraag moet gebeuren of dat het bijv. 5 - 10 jaar geldig is. Het lijkt erop dat ieder land hier anders mee om gaat.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Froja Melet | RM Express
-
- Reiziger
Bedankt voor je reactie Froja. Ik ga twee keer per jaar naar China en dus vroeg ik mij af wat de concequenties zijn. Ik hoop toch niet in de toekomst twee keer per jaar naar Den Haag te hoeven afreizen voor vingerafdrukken. Want ik woon in het noorden en werk alle dagen. Dus om daar twee vrije dagen per jaar voor te moeten opnemen, komt mij niet echt uit. Trouwens, sinds vorig jaar nemen ze bij aankomst in China ook al je vingerafdrukken af. Dus het wordt dan dubbel gedaan. Wel zie ik op het on line formulier dat ze meer informatie vragen dan tot nu toe. Je moet o.a. de naam en adres van je ouders opgeven. Hoe hier mee om te gaan als je ouders niet meer leven? En ze vragen naar je reizen in China in de afgelopen 3 jaar (vraag 7.1) en je moet de bezochte steden opgeven met aankomst en vertrekdata. Ik ben de afgelopen 3 jaar zes keer in China geweest en altijd rondgereisd. Dus heel veel plaatsen bezocht. Hoe zou ik deze vraag moeten beantwoorden? Er is trouwens op het formulier niet veel ruimte om die vraag uitgebreid te beantwoorden.
-
- Reiziger
Hey, wat betreft "fingerprints" blijft afwachten. In Engeland is het wel al ingevoerd en dient men bij iedere aanvraag opnieuw zich te melden.
Wat betreft de vraag over de ouders en/of andere familieleden, indien overleden zet je "passed away".
Voor reizigers die vaker naar China gaan: blijf wel consequent met je antwoorden. Sla evt. een kopie van je aanvraagformulier op, zodat je een volgende keer de juiste antwoorden kunt kopiëren.
Overigens is het ook mogelijk om je te registreren en van daaruit telkens een nieuwe aanvraag aan te maken.
In jou geval zou start en einddatum van de reis opgeven tezamen met opsomming van een aantal plaatsen (sla dit ook op
) Als ik het goed heb krijg je ook nog een optie om extra formulieren bij te voegen? Weet het niet helemaal zeker.
Wat betreft de vraag over de ouders en/of andere familieleden, indien overleden zet je "passed away".
Voor reizigers die vaker naar China gaan: blijf wel consequent met je antwoorden. Sla evt. een kopie van je aanvraagformulier op, zodat je een volgende keer de juiste antwoorden kunt kopiëren.
Overigens is het ook mogelijk om je te registreren en van daaruit telkens een nieuwe aanvraag aan te maken.
In jou geval zou start en einddatum van de reis opgeven tezamen met opsomming van een aantal plaatsen (sla dit ook op

Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Froja Melet | RM Express
-
- Reiziger
Bedankt voor je antwoord. Maar in Engeland is de situatie toch ietsje anders, want daar krijgen ze een multiple entry visum, die twee jaar geldig is. En ook mogen ze volgens mij per reis 90 dagen in China blijven. Daarvoor zou ik ook wel eens in de twee jaar naar Den Haag willen reizen om vingerafdrukken te geven. En dan nog maar niet gesproken over de Amerikanen en Canadezen, die een multiple entry visum krijgen, dat 10 jaar geldig is.
-
- Reiziger
Verder kan het opgeven van de in het verleden bezochte steden nog best wel eens lastig uitpakken. Want de steden die ik bij mijn visa aanvragen opgeef, bezoek ik niet daadwerkelijk. Tijdens mijn reizen reis ik rond en bezoek daarbij andere plaatsen dan ik heb opgegeven op het visumaanvraagformulier. Alleen de stad van aankomst en vertrek zijn wel juist. Wat geef ik dan bij nieuwe aanvragen op? De eerder bij de visumaanvragen opgegeven plaatsen of de daadwerkelijk bezochte plaatsen? Dilemma.
-
- Reiziger
Ik zou het gewoon houden op wat je hebt opgegeven.
Voor zover ik weet is het niet na te gaan waar je daadwerkelijk bent geweest.
Voor zover ik weet is het niet na te gaan waar je daadwerkelijk bent geweest.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Froja Melet | RM Express
-
- Reiziger
visum China, bureau dat niet naar online formulier verwijst!
Een visum voor China kun je zelf aanvragen incl. inleveren en afhalen bij het CVASC.
Heb je daar de tijd niet voor of moet je te ver reizen om dat te doen dan kun je ook een visumbureau inschakelen.
N.a.v. het nieuwe regime m.i.v. 10 april 2019 waarbij het aanvraagformulier online moet worden ingevuld de volgende waarschuwing!
Er zijn bureaus die op hun website niet doorverwijzen naar het online formulier maar je een lange vragenlijst laten invullen.
Deze lijst komt overeen met de vragen op het online formulier. Als je de vragen hebt ingevuld en verstuurd gaat het betreffende bureau je aanvraag doen ...... op zich niets mis mee ....... ware het niet dat je daarna wel een rekening van tussen de €150 - €300 gepresenteerd krijgt, boven op de legeskosten van €126,55.
Je moet toch alle antwoorden al aanleveren, dus kun je ook zelf het online formulier invullen en daarmee een extra zakcent overhouden die je beter aan je reis kan besteden.
Heb je daar de tijd niet voor of moet je te ver reizen om dat te doen dan kun je ook een visumbureau inschakelen.
N.a.v. het nieuwe regime m.i.v. 10 april 2019 waarbij het aanvraagformulier online moet worden ingevuld de volgende waarschuwing!
Er zijn bureaus die op hun website niet doorverwijzen naar het online formulier maar je een lange vragenlijst laten invullen.
Deze lijst komt overeen met de vragen op het online formulier. Als je de vragen hebt ingevuld en verstuurd gaat het betreffende bureau je aanvraag doen ...... op zich niets mis mee ....... ware het niet dat je daarna wel een rekening van tussen de €150 - €300 gepresenteerd krijgt, boven op de legeskosten van €126,55.
Je moet toch alle antwoorden al aanleveren, dus kun je ook zelf het online formulier invullen en daarmee een extra zakcent overhouden die je beter aan je reis kan besteden.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Froja Melet | RM Express