Rondreis Australie 4 weken
Re: 3,5 week Oostkust Australië, welke route?
Oke, dank voor je reactie.
En als je zou moeten kiezen uit mijn 3 opties? Ik moet zeer waarschijnlijk vanaf Brisbane weer naar huis vliegen en begin dus in Adelaide.
GOR lijkt me zeker heel gaaf, maar ik wil niet te veel in die 3,5 week proppen. Een extra binnenlandse vlucht betalen vind ik niet zo'n probleem.
En als je zou moeten kiezen uit mijn 3 opties? Ik moet zeer waarschijnlijk vanaf Brisbane weer naar huis vliegen en begin dus in Adelaide.
GOR lijkt me zeker heel gaaf, maar ik wil niet te veel in die 3,5 week proppen. Een extra binnenlandse vlucht betalen vind ik niet zo'n probleem.
-
4 weken Australië, waar te beginnen?
Hallo allemaal,
Wij (mijn zusje(27) en zwager(30) en mijn vriend(30) en ik(30)) zijn van plan om in Februari 2017 af te reizen naar Australië voor 4 weken. We zijn pas net begonnen met het uitzoeken wat we precies willen en moeten keuzes gaan maken.
Als eerst denken we er over na om een camper te huren, maar vanwege de grote afstanden weet ik niet of dit verstandig is. We willen graag naar kangaroo island, adelaide, the great ocean road, melbourne, sydney, gold coast en great barrier reef. Het ligt nogal uit elkaar dus misschien hebben jullie tips hoe we dit het best kunnen aanpakken?
Misschien het eerste gedeelte met een camper en dan vanaf melbourne vliegen?
Thnx alvast voor het meedenken!
Groetjes Marjolein
Wij (mijn zusje(27) en zwager(30) en mijn vriend(30) en ik(30)) zijn van plan om in Februari 2017 af te reizen naar Australië voor 4 weken. We zijn pas net begonnen met het uitzoeken wat we precies willen en moeten keuzes gaan maken.
Als eerst denken we er over na om een camper te huren, maar vanwege de grote afstanden weet ik niet of dit verstandig is. We willen graag naar kangaroo island, adelaide, the great ocean road, melbourne, sydney, gold coast en great barrier reef. Het ligt nogal uit elkaar dus misschien hebben jullie tips hoe we dit het best kunnen aanpakken?

Misschien het eerste gedeelte met een camper en dan vanaf melbourne vliegen?
Thnx alvast voor het meedenken!
Groetjes Marjolein
Re: 4 weken Australië, waar te beginnen?
Eigen vervoer kan zeker erg nuttig zijn met meerdere mensen en voor een relatief korte tijd. Ik denk dat je misschien beter voor een auto kunt gaan aangezien je dan net iets meer privacy hebt dan wanneer je in een camper 24/7 op elkaars lip zit.
Alle genoemde plekken in vier weken bezoeken is niet aan te raden, omdat wat je zelf al zegt de afstanden te groot zijn.
Je kunt er voor kiezen om naar Adelaide, Kangaroo Island, the Great Ocean Road (optie 1) en Melbourne te doen of Sydney, Gold coast en Great Barrier reef (optie 2).
Tussen Melbourne en Sydney is niet zo veel te doen, dus dit stuk kun je het beste overslaan. Voor optie 1 zou je deze nog kunnen aanvullen met Alice Springs waar Ayers Rock ligt. Voor optie 2 zou je nog kunnen aanvullen met Airly Beach Whit Sunday Island of Fraser Island. Ik denk dat je daar net genoeg tijd voor zou hebben met eigen vervoer.
Reserveer ook een paar dagen om te acclimatiseren aangezien je dagen en nachten door het tijdsverschil omdraaien.
Alle genoemde plekken in vier weken bezoeken is niet aan te raden, omdat wat je zelf al zegt de afstanden te groot zijn.
Je kunt er voor kiezen om naar Adelaide, Kangaroo Island, the Great Ocean Road (optie 1) en Melbourne te doen of Sydney, Gold coast en Great Barrier reef (optie 2).
Tussen Melbourne en Sydney is niet zo veel te doen, dus dit stuk kun je het beste overslaan. Voor optie 1 zou je deze nog kunnen aanvullen met Alice Springs waar Ayers Rock ligt. Voor optie 2 zou je nog kunnen aanvullen met Airly Beach Whit Sunday Island of Fraser Island. Ik denk dat je daar net genoeg tijd voor zou hebben met eigen vervoer.
Reserveer ook een paar dagen om te acclimatiseren aangezien je dagen en nachten door het tijdsverschil omdraaien.
-
Hi Erik,
Bedankt voor je tips!
Ik heb ook nog een volgend ideetje waardoor we toch ook een hoop kunnen zien.
Vliegen op Melbourne en dan via The great ocean road naar Adelaide. Hiervoor ongeveer 8-9 dagen uittrekken.
Camper of auto inleveren en van Adelaide vliegen naar Cairns. Daar opnieuw een auto of camper huren (of met de greyhound bus) afzakken naar Brisbane, dit in ongeveer 17 dagen? In Brisbane eventuele auto inleveren.
Van Brisbane vliegen naar Sydney en daar nog 2-3 dagen afsluiten. Vanaf Sydney naar huis vliegen.
Is dit te doen?
Groetjes Marjolein
Bedankt voor je tips!
Ik heb ook nog een volgend ideetje waardoor we toch ook een hoop kunnen zien.
Vliegen op Melbourne en dan via The great ocean road naar Adelaide. Hiervoor ongeveer 8-9 dagen uittrekken.
Camper of auto inleveren en van Adelaide vliegen naar Cairns. Daar opnieuw een auto of camper huren (of met de greyhound bus) afzakken naar Brisbane, dit in ongeveer 17 dagen? In Brisbane eventuele auto inleveren.
Van Brisbane vliegen naar Sydney en daar nog 2-3 dagen afsluiten. Vanaf Sydney naar huis vliegen.
Is dit te doen?

Groetjes Marjolein
Heb even zitten kijken het is krap maar zou wel mogelijk moeten zijn. Ook wel een beetje afhankelijk van de tours die jullie willen gaan doen aangezien je daar ook best wat tijd mee kwijt bent. Ook zal het allemaal best intensief zijn want je bent continue onderweg over grote afstanden daar moet je jezelf dus ook wel bewust van zijn.
Normaal zou ik zeggen kies voor een regio / gebied in plaats van verschillende. Maar gezien je vasthoudendheid zal je best goede redenen hebben beide delen te willen zien
. Je zou in ieder geval gemakkelijk je tijd vullen in één staat.
Ook ben ik benieuwd wat je budget zal zijn, want dit is veruit de duurste optie volgens mij. Omdat je vliegt van en naar Australië vanaf verschillende luchthavens vliegt, je korte autohuur tripjes hebt en binnenlandse vlucht. Dit alles nog los van tours, accommodatie en andere kosten. Hopelijk blijft de euro nog eventjes sterk t.o.v. de AUD
Normaal zou ik zeggen kies voor een regio / gebied in plaats van verschillende. Maar gezien je vasthoudendheid zal je best goede redenen hebben beide delen te willen zien

Ook ben ik benieuwd wat je budget zal zijn, want dit is veruit de duurste optie volgens mij. Omdat je vliegt van en naar Australië vanaf verschillende luchthavens vliegt, je korte autohuur tripjes hebt en binnenlandse vlucht. Dit alles nog los van tours, accommodatie en andere kosten. Hopelijk blijft de euro nog eventjes sterk t.o.v. de AUD

-
Er ligt nog helemaal niks vast en zijn eerst alle opties aan het bekijken wat we het beste kunnen doen.
We gaan met zn vieren en ons budget zal ongeveer 4000 euro p.p zijn.
Komen we dan een heel eind of moeten we nog even doorsparen
Hier zou ook het vliegticket van betaald moeten worden
We gaan met zn vieren en ons budget zal ongeveer 4000 euro p.p zijn.
Komen we dan een heel eind of moeten we nog even doorsparen

Hier zou ook het vliegticket van betaald moeten worden

- Kims
- Reisexpert
Hi,
Ik zou hoe dan ook niet naar de tropen gaan in februari in verband met het regen- en cyclonenseizoen, maar je tijd meer in het Zuiden doorbrengen. Het reizen in het Noorden zal zeer heet, vochtig, oncomfortabel en potentieel onzeker/gevaarlijk kunnen zijn i.v.m. de stormen, overstromingen etc..
Vier weken klinkt als een lange tijd maar in dit enorme land, zou ik gebieden (steden zijn weinig interessant in vergelijking met de indrukwekkende natuur) uitzoeken en die uitgebreid bezoeken in plaats van veel verschillende uit elkaar liggende plekken. De afstanden zijn inderdaad gigantisch en reizen kost veel tijd en energie. Met een camper reizen is ideaal omdat je dan de vrijheid hebt om je plannen aan te passen en je in de natuur kunt verblijven.
Veel plezier!
Ik zou hoe dan ook niet naar de tropen gaan in februari in verband met het regen- en cyclonenseizoen, maar je tijd meer in het Zuiden doorbrengen. Het reizen in het Noorden zal zeer heet, vochtig, oncomfortabel en potentieel onzeker/gevaarlijk kunnen zijn i.v.m. de stormen, overstromingen etc..
Vier weken klinkt als een lange tijd maar in dit enorme land, zou ik gebieden (steden zijn weinig interessant in vergelijking met de indrukwekkende natuur) uitzoeken en die uitgebreid bezoeken in plaats van veel verschillende uit elkaar liggende plekken. De afstanden zijn inderdaad gigantisch en reizen kost veel tijd en energie. Met een camper reizen is ideaal omdat je dan de vrijheid hebt om je plannen aan te passen en je in de natuur kunt verblijven.
Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
-
Hi Kims,
Wat zou dan de beste periode zijn om allebei (het zuiden en tot aan Cairns) te bezoeken? Of hoe 'hoog' zouden we kunnen gaan in februari?
Wat zou dan de beste periode zijn om allebei (het zuiden en tot aan Cairns) te bezoeken? Of hoe 'hoog' zouden we kunnen gaan in februari?
- Kims
- Reisexpert
Het beste seizoen voor het Noorden is tussen mei en september met lagere temperaturen en luchtvochtigheid zonder stormen. Helaas is dat voor het meest Zuidelijke deel van Australië, winter zoals je dat in Noordelijk Europa kunt hebben. Zo is er in de afgelopen 2 weken sneeuw gevallen van Zuidelijk Queensland tot in Victoria...Het is zo'n groot land dat je veel verschillende klimaten hebt met zeer verschillende seizoenen.Leinenrick schreef:Wat zou dan de beste periode zijn om allebei (het zuiden en tot aan Cairns) te bezoeken? Of hoe 'hoog' zouden we kunnen gaan in februari?
Je zou de herfst of lente kunnen kiezen zoals van maart tot mei van Zuid naar Noord reizen, al kan het weer dan alsnog onvoorspelbaar zijn. En dat kan helaas je trip maken of breken...
Als je 4 weken hebt, zou ik me beperken tot een deel.
- Kims
- Reisexpert
P.s. In februari zou ik niet hoger gaan dan Brisbane en omgeving.
-
Hi Kims,
Bedankt voor je reactie.
We gaan rustig uitzoeken hoe we het gaan doen. Misschien half maart beginnen in Melbourne/Adelaide en dan langzaamaan naar het noorden.
Bedankt voor je reactie.
We gaan rustig uitzoeken hoe we het gaan doen. Misschien half maart beginnen in Melbourne/Adelaide en dan langzaamaan naar het noorden.
-
Ik ben overigens nog wel benieuwd of ons budget van ongeveer 4000 euro p.p voldoende zal zijn?
Heeft iemand een idee of dit in de richting komt of moeten we op meer rekenen?
4000 euro pp voor 4 weken vind ik best ruim...mits je heeeel veel gaat doen. ik ga half december 2 maanden naar australie en hoop met max 5000 euro klaar te zijn.Leinenrick schreef:Ik ben overigens nog wel benieuwd of ons budget van ongeveer 4000 euro p.p voldoende zal zijn?
-
Dit is wel inclusief vliegticket en camperhuur, dat moet er dus nog vanaf.
hoeveel is de camperhuur? ticket NL-Australie is rond de 1000 zoiets?Leinenrick schreef:Dit is wel inclusief vliegticket en camperhuur, dat moet er dus nog vanaf.