Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
menasil
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door menasil »

Een vriendin van me had precies hetzelfde. Kwam ook niet door de APK, ze had van te voren haar broertje er naar laten kijken en die zei:"Ik zou hem niet eens er heen brengen maar afscheid nemen" :'(

Ik ga jullie verlaten en zo richting Schiphol :W
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Goede reis!

Ik ga naar de sportschool ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

@menasil hele goede reis!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Jippie, ik heb 100 karmapunten!!! Voel ik me toch weer even een beetje nuttig *O*
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Gefeliciteerd met deze mijlpaal!
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Jenny schreef:Jippie, ik heb 100 karmapunten!!! Voel ik me toch weer even een beetje nuttig *O*
101 >:)
emiels
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door emiels »

Het is toch wel meer hardcore om zonder voorbereiding (lees Lonely Planet) en zonder vertaalgids door China te reizen dan ik dacht. Maar toch blijft het vet natuurlijk, zit nu in Xi-an na 6.5 uur met de sta trein vanuit Zhangzhou *O*

Verbazend dat zo weinig mensen hier nog engels spreken, zelfs bij de hotels begrijpen de meeste er helemaal niets van :)
Zit nu in een lounge van een 200 euro per nacht hotel omdat mijn hotel geen internet heeft O-)
Greed isn't going anywhere. They should put that up on a billboard across Times Square!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Gefeliciteerd Jenny, Goede reis Menasil!

We hebben een auto *O* €600 voor een opel corsa 1995. Met verse APK van een erkend autobedrijf. niet slecht toch? In iedergeval goedkoper dan de reparatie aan onze Alto.

@emiels. De lonely planet gaat je niet veel helpen met het taal probleem...hoewel je misschien wat minder vragen hebt.

Een eet/taal tip. We bestelden random dingen van de kaart. Als iets lekker bleek haalde we een notitie boekje tevoorschijn. Gebaarde naar de bediening dat ze het op moesten schrijven wat het was. Dan krabbelde wij er achter: zoetzuur varken ofzo. Op die manieer bouwde we een lijstje op van dingen die we lekker vonden. Op dagen dat we geen zin handen in verassingen pakte we die er bij.
We probeerde ook de losse woorden voor kip en spinazie zo op papier te krijgen.

We hadden ook een point-it boekje bij ons. Dat is klein enheeft heel veel plaatjes. Daar hebben we heel veel plezier van gehad. Maar daar heb jij niets aan.
Mocht je tegen een probleem op lopen bij een busstation dat je de naam van je plaats op een bord ziet staan en toch geen kaartje gekocht krijgt. Er zijn in sommige steden ochtend en middag stations. Dus als je in het verkeerde dagdeel er staat kan je niet naar de plaats die je op het bord ziet staan.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik vond de LP wel handig op busstations in China, kan je aanwijzen waar je heen wilt ;)

Is er iemand hier die van Bingo spelen houdt? Ik heb een (online) Bingo in de aanbieding, gemaakt voor de onderbouw om kennis van planten te toetsen. (Opdracht van mijn opleiding - je moet toch wat!)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik ben 3 weken terug en zit alweer hard te denken wanneer ik weer vertrek...
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
emiels
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door emiels »

Bedankt voor de tips maar vind het wel tof zo, je weet niet waar je uit komt en zo zie je eigenlijk ook weer dingen die een ander niet ziet. En dat je geen eten kan uitzoeken is ook leuk want dan weet je nooit wat je gaat eten.
Aan de andere kant, ik kan inmiddels al best hond en weet ik wat ophebben :D
Greed isn't going anywhere. They should put that up on a billboard across Times Square!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Pfoeh.. hadden ze ook maar zo'n boekje voor treinreizen in Polen.
Ook al schrijf je het kant en klaar op papier. Het is blijkbaar te vaag/onduidelijk. Uiteindelijk met veel moeite door hulp van een buitenstaander, kreeg ik een nieuw briefje met bijna hetzelfde erop (het stond er alleen in iets andere volgorde) en toen mijn treinticket kunnen krijgen. Dacht ik; ik ga ze voortaan online proberen te bestellen en je raad het al :{ Randomreader niet bij me dus ik kan niets online kopen met m'n CC (ik gebruik hem alleen voor noodgevallen).

Nu maar hopen dat het de komende treinreizen allemaal gaat lukken...... iig ga ik het precies zo opschrijven als het voorbeeld dat ik heb.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Klinkt in ieder geval als een heel avontuur :) Kun je Google translate daarvoor niet gebruiken?
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Haha... Ik weet de Poolse woorden alleen dat mocht niet baten. maar ik heb het vandaag op een klein stationnetje geprobeerd en gek genoeg lukte het daar wel. Maar... het goede is. Er komt binnenkort een artikel over treinen in Polen met allerlei tips op ATG ;)
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Aargh.. probeer te studeren, maar er zit bij mijn vriend voor de deur een gast (ben bang zwerver of dronkelap) allemaal rare dingen te schreeuwen.. durf niet naar buiten hem weg te sturen, maar echt lekker zit ik hierboven ook niet..en het concentreren op studeren lukt ook niet echt..

maar goed verder heb ik paar lekkere dagen drenthe gehad en heb ik vandaag een klimcursus voor beginners geboekt :D
Plaats reactie