Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Re: Café Verweggistan

Bericht door Rick »

Succes Jenny, ik begin morgen met mijn nieuwe baan! *O*
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Jenny schreef:Ik zit vanochtend lekker thuis te werken *O* Een heerlijk dagje op de bank, grote pot thee, terwijl het buiten grijs is. Ik moet er overigens wel bij vertellen dat ik met een laptop op de schoot zit, en dat de bank en de vloer om me heen bedekt is met stapels toetsen van leerlingen die ik na moet kijken. Er is weinig bank en vloer zichtbaar _O-

Vanmiddag een sollicitatiegeprek. Het zoeken van nieuw werk valt me echt tegen! (Ik ben niet de enige....) Hopelijk heeft de school waar ik straks heen ga interesse in me. _O_

Ik moet nog 5 weken wachten tot mijn vakantie. Maar voor die tijd nog een veldwerkweek (Zeeland), een weekendje varen//duiken (Zeeland), een studiereis (Duitsland).

.... hmmmm.....

Ik ga maar verder met werken, anders word ik nog zenuwachtig voor straks :@
Dt zoeken van nieuw werk is herkenbaar. Hoor dat ook om me heen en heb zelf sollicitaties geschreven en werd meteen afgewezen op grond van "te weinig ervaring". Ik duim voor je en hoop dat je raak schiet bij deze school!

En lekker zeg die veldwerkweken en studiereis. Waar gaat de studiereis heen in Duitsland?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

zucht, steun, puf.
Het is dat ik weet dat ik geen komkommers heb gegeten.....anders zou ik me zorgen maken. Wat voel ik me groen zeg! Durfde vandaag echt de deur niet uit en dat is een verstandige beslissing gebleken :{

en dat terwijl ik eigenlijk helemaal hyper zou moeten zijn omdat we een nieuw huisje hebben ( bijna, nog even officieel bevestigen en tekenen enzo). Wel een enorme opknapper.

Binnenkort geen ATG onmoetingsdag op een terras maar een Kan-een-atg'er-ook-klussen-dag met een BBQ als afsluiter???? *)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Gefeliciteerd! met jullie nieuwe huisje, vertel....
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Oh jee dat wordt alle reisgidsen in verhuisdozen stoppen :) Heb je wel genoeg dozen ? :)
bolletjeom
Reisexpert

haha, ja, dozen. die moet ik nog scoren. Ik kan het voor degene die gaat tillen niet maken om alle LP's in 1 doos te stoppen. 8-)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Er staan dozen bij mij voor de deur. Gratis af te halen bij mijn buurman (je-weet-wel).

Wat de sollicitatie betreft: 3 andere kandidaten, die waarschijnlijk goedkoper zijn dan ik. Bovendien begin ik m'n neus vol te krijgen van mensen die beweren dat ik te hoog opgeleid ben en me daarop veroordelen zonder dat ze me kennen!!!!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Wat fijn dat jullie een nieuw huisje hebben, bolletjeom :D

En Jenny, balen zeg dat ze dan meteen zeggen dat je te hoog opgeleid bent... dat hoor je dus steeds vaker |:(

Ik geniet van m'n vrije dag, moet helaas nog heel veel huishoudelijke taken gaan uitvoeren, paklijst maken voor vakantie en alvast het eea uitprinten.

Vanaf zaterdag t/m zaterdag ben ik bijna niet meer thuis dus wil nu alles opgeruimd hebben en dat zo houden. Dit weekend tijd voor leuke dingen en vanaf maandag drie dagen in de achterhoek voor het congres. Vervolgens weer werken op het kantoor maar 's avonds naar vrienden en ga nog naar The Kooks. Zaterdag nog naar andere kant van het land voor familiebezoek... en dan is het nog maar 1 week tot mijn vakantie ;)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

menasil schreef: En Jenny, balen zeg dat ze dan meteen zeggen dat je te hoog opgeleid bent... dat hoor je dus steeds vaker |:(
Ze zeggen het niet eens direct.... Het is meer van: wij zijn van de praktijk, dat werkt beter dan theorie en onderzoek (is onderzoek geen praktijk? :P ) De Nederlandse staat wil meer masters in het onderwijs, en mensen met vakkennis. Directies van scholen willen dat soms ook nog. Maar soms is dat een bedreiging voor de aanwezige docenten? En dat terwijl ik juist liever zou samenwerken, ik leer van hen en zij eventueel van mij....

Ik hoor het volgende week wel. Met alle tekorten in het onderwijs zou het ook mij toch wel moeten lukken om ergens werk te vinden, ondanks dat ik eerst een aantal jaar iets anders heb gedaan. (Hoop ik.) Intussen blijf ik solliciteren, en als het echt niet anders kan ga ik volgend jaar maar weer een jaar uitzendwerk doen.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Jenny schreef:
menasil schreef: En Jenny, balen zeg dat ze dan meteen zeggen dat je te hoog opgeleid bent... dat hoor je dus steeds vaker |:(
Ze zeggen het niet eens direct.... Het is meer van: wij zijn van de praktijk, dat werkt beter dan theorie en onderzoek (is onderzoek geen praktijk? :P ) De Nederlandse staat wil meer masters in het onderwijs, en mensen met vakkennis. Directies van scholen willen dat soms ook nog. Maar soms is dat een bedreiging voor de aanwezige docenten? En dat terwijl ik juist liever zou samenwerken, ik leer van hen en zij eventueel van mij....

Ik hoor het volgende week wel. Met alle tekorten in het onderwijs zou het ook mij toch wel moeten lukken om ergens werk te vinden, ondanks dat ik eerst een aantal jaar iets anders heb gedaan. (Hoop ik.) Intussen blijf ik solliciteren, en als het echt niet anders kan ga ik volgend jaar maar weer een jaar uitzendwerk doen.
Oh dat is nog vervelender... En ben het met jouw redenering eens hoor :) Dat je master hebt gedaan, betekent nog niet dat je geen feeling kan hebben voor praktijk. Ik duim voor je!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

't is rustig hier, iedereen buiten aan het genieten van het mooie weer?

ik heb moeite de vaart ering te houden... maar veel werk af vandaag en morgen betekent zondag vrij. hmmmmm.
bolletjeom
Reisexpert

zit nog steeds ziek thuis. kijk af en toe hier maar lig voornamelijk heeeeel stil :{

trouwens...hoe gááf is het dat er een bultrug zwemt bij texel!! :Y
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Jenny schreef:

Als je vaker hetzelfde als afwijzing te horen krijgt is mijn ervaring toch wel dat er meestal een kern van waarheid inzit ook al ziet de persoon dat zelf soms niet. Wellicht doe je onbewust wel dingen, bijvoorbeeld alleen al je academisch taalgebruik ofzo waardoor het idee ontstaat dat je de klik met de praktijk niet voldoende zou kunnen maken.
Nu je weet dat ze dit van je denken zou je bijvoorbeeld op een vraag op je motivatie voor het onderwijs iets zeggen dat het onderzoek je naar een tijd tegen ging staan omdat je er meer voldoening uit haalt om de resultaten van je werk te zien.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tikva schreef: Als je vaker hetzelfde als afwijzing te horen krijgt is mijn ervaring toch wel dat er meestal een kern van waarheid inzit ook al ziet de persoon dat zelf soms niet. Wellicht doe je onbewust wel dingen, bijvoorbeeld alleen al je academisch taalgebruik ofzo waardoor het idee ontstaat dat je de klik met de praktijk niet voldoende zou kunnen maken.
Nu je weet dat ze dit van je denken zou je bijvoorbeeld op een vraag op je motivatie voor het onderwijs iets zeggen dat het onderzoek je naar een tijd tegen ging staan omdat je er meer voldoening uit haalt om de resultaten van je werk te zien.
Nee, ik zie inderdaad niet in waarom iemand met een PhD niet voor de klas zou kunnen staan. Met name na tientallen enquetes onder leerlingen, waarin zij beweren dat ik duidelijk uitleg, en mijn taalgebruik duidelijk is. 8)7 (En ja, dat geef ik aan tijdens gesprekken.)

Ik ben het zo ontzettend zat dat mensen alleen maar naar je papieren kijken en niet naar competenties.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Inderdaad rustig hier.
Ik ben vanmorgen de stad in geweest, heerlijk geshopt. Was er al rond 9:30 en rond 12:00 thuis maar voor mijn gevoel was de dag alweer helemaal voorbij... niet dus! Daarna even naar strand gegaan maar na half uur alweer opgestapt. Het ging zo hard waaien steeds dat ik helemaal gezandstraald werd, niet echt fijn ;) Nu ben ik zo moe van de dag dat ik ff uurtje op bed ga en dan maar eens ga beginnen aan het eten en vanavond nog even sporten :)
Plaats reactie