Nieuw Zeeland kletstopic

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
RpBruno

Re: Nieuw Zeeland kletstopic

Bericht door RpBruno »

LaosFan schreef:
Erik schreef:Is er iemand die misschien samen met mij de Nieuw Zeeland informatie wil nalopen / updaten? Het lijkt er op dat veel van de informatie op dit moment te oud is. Hopelijk kunnen we met zijn allen ieder een stukje bijdragen om dit weer te veranderen. *O*
Over 2 weken zit ik er weer. Dan wil ik zeker wel het e.e.a. na kijken. Misschien eerder ook al wel.

Eindelijk mijn werkvisum ontvangen!!!! :) Op 3 april ben ik dus in het land en mag ik werken. Daar kijk ik weer naar uit want ik heb nu alweer maandenlang niet heel veel 'nuttigs' (wat nuttig is, is maar de vraag) gedaan... In ieder geval zijn een paar extra knaken inkomsten wel welkom....
Al enig idee wat je gaat doen wat betreft werk en in welke omgeving?
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

RpBruno schreef:
LaosFan schreef:
Erik schreef:Is er iemand die misschien samen met mij de Nieuw Zeeland informatie wil nalopen / updaten? Het lijkt er op dat veel van de informatie op dit moment te oud is. Hopelijk kunnen we met zijn allen ieder een stukje bijdragen om dit weer te veranderen. *O*
Over 2 weken zit ik er weer. Dan wil ik zeker wel het e.e.a. na kijken. Misschien eerder ook al wel.

Eindelijk mijn werkvisum ontvangen!!!! :) Op 3 april ben ik dus in het land en mag ik werken. Daar kijk ik weer naar uit want ik heb nu alweer maandenlang niet heel veel 'nuttigs' (wat nuttig is, is maar de vraag) gedaan... In ieder geval zijn een paar extra knaken inkomsten wel welkom....
Al enig idee wat je gaat doen wat betreft werk en in welke omgeving?
Hoi RpBruno, ik heb nog niet heel veel ideeen daarover. Ik wil kijken wat er op mijn pad komt. Ik wil heel Nieuw-Zeeland weer doorkruisen (in 2009 ook gedaan) en een (oude) auto/ busje kopen ergens om dat te doen. Ben je ook in NZ?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
RpBruno

Bericht door RpBruno »

Ja ik ben op het Zuider Eiland, ga komende week naar Christchurch om een baan te zoeken als elektricien voor 3 maanden. Heb nu zo goed als alle hoogtepunten op het Zuider Eiland gezien. Heb ook een eigen auto, waar ik tevens in kan slapen. Ideaal om mee te reizen in Nieuw Zeeland!

Na die drie maanden ga ik naar Tonga en daarna voor ander halve maand het Noorder Eiland.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

RpBruno schreef:Ja ik ben op het Zuider Eiland, ga komende week naar Christchurch om een baan te zoeken als elektricien voor 3 maanden. Heb nu zo goed als alle hoogtepunten op het Zuider Eiland gezien. Heb ook een eigen auto, waar ik tevens in kan slapen. Ideaal om mee te reizen in Nieuw Zeeland!

Na die drie maanden ga ik naar Tonga en daarna voor ander halve maand het Noorder Eiland.
Leuk! Komende week zin in een pilsje of wat anders ergens in Christchurch? Een auto om in te slapen is super inderdaad. Ik zou graag ook een auto kopen waar ik in kan slapen. Evt. een busje. Maar het liefst een auto met wat ruimte.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
lucy122
Reiziger

Bericht door lucy122 »

Vraagje aan bovenstaande dames/heren:

Hebben jullie een internationaal rijbewijs bij je? Het schijnt nodig te zijn, maar hoor van andere bronnen weer dat het echt onzin is. Ik weet niet meer wat klopt, hopelijk kunnen jullie het me vertellen?
Alvast bedankt!
postvoorwen
Reiziger

Bericht door postvoorwen »

lucy122 schreef:Vraagje aan bovenstaande dames/heren:

Hebben jullie een internationaal rijbewijs bij je? Het schijnt nodig te zijn, maar hoor van andere bronnen weer dat het echt onzin is. Ik weet niet meer wat klopt, hopelijk kunnen jullie het me vertellen?
Alvast bedankt!
Voor een auto huren wordt het wel gevraagd (Voor zover ik weet bij alle verhuurbedrijven, maarja ik ken ze natuurlijk niet allemaal...)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Vorige keer had ik er 1 bij me. Dit keer niet... Hopelijk wordt het geen probleem om dat vodje papier met 0,0 extra informatie bij te hebben....
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ik had mijn oude gewoon bij mij, was al een jaar verlopen maar goed had zo iets van ik schaf er niet 1 aan dit omdat ik al 2x 1 had aangeschaft voor een verre reis en ik in die tijd maar 1x om mijn rijbewijs was gevraagd en toen wouden ze nog mijn nl zien en niet mijn internationale. hoe het met huren zit weet ik niet, is dat je plan informeer dan even bij een aantal bedrijven om te zien of ze hem van je verlangen zo ja dan moet je hem aanschaffen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Heb mijn oude niet bij. Had ik beter dus wel kunnen doen. Maar mocht het echt nodig zijn bij het kopen en/of huren dan heb ik een probleem aangezien de ANWB in Nieuw-Zeeland niet veel kantoren zal hebben gok ik.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

als je er 1 koopt zullen ze er niet om vragen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Peter Engel

Qreply

Bericht door Peter Engel »

Wat leuk om zo veel geïnteresseerden te zien voor Nz. Één van onze bloggers, is onlangs naar Nieuw Zeeland gegaan en heeft daar een aantal reisverhalen geschreven over NZ. Ben zelf helemaal enthousiast geworden!

Wat vinden jullie van dit blog over 'the kiwi way of life'?

Peter Engel
Laatst gewijzigd door Erik op 17 jan 2012 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reclame link verwijderd
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik woon er zelf heb ook een weblog mocht je die willen hebben mail me dan even.

gr van Moira
Karin.kamai
Reiziger

Bericht door Karin.kamai »

LaosFan schreef:Heb mijn oude niet bij. Had ik beter dus wel kunnen doen. Maar mocht het echt nodig zijn bij het kopen en/of huren dan heb ik een probleem aangezien de ANWB in Nieuw-Zeeland niet veel kantoren zal hebben gok ik.
Ze hebben wel de AA. (nee, niet van die alcoholisten :) ) Wij zijn daar toen heen gegaan voor onze verzekering en omdat ik lid was van de ANWB (weliswaar een verlopen lidmaatschap, maar had het pasje nog...) kregen we gratis AA-service. Ze schijnen een partnership te hebben met andere wegenwachten wereldwijd...dus misschien kan het wel.
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

De 3 keer dat ik een auto heb gehuurd, hoefde ik geen internationaal rijbewijs te laten zien.
Het is geen garantie dat het niet hoeft, maar míj is er in ieder geval niet naar gevraagd.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Karin.kamai schreef:
LaosFan schreef:Heb mijn oude niet bij. Had ik beter dus wel kunnen doen. Maar mocht het echt nodig zijn bij het kopen en/of huren dan heb ik een probleem aangezien de ANWB in Nieuw-Zeeland niet veel kantoren zal hebben gok ik.
Ze hebben wel de AA. (nee, niet van die alcoholisten :) ) Wij zijn daar toen heen gegaan voor onze verzekering en omdat ik lid was van de ANWB (weliswaar een verlopen lidmaatschap, maar had het pasje nog...) kregen we gratis AA-service. Ze schijnen een partnership te hebben met andere wegenwachten wereldwijd...dus misschien kan het wel.
Bedankt. Ik ben geen lid van de ANWB dus wordt 'm dat niet. Ik ga wel lid worden van AA denk ik (ben ik in Nederland ook :P ;) ).

Heb sinds gisteren een auto (Subaru Legacy uit 1994, automaat en met 4 wiel aandrijving). Ik ben er content mee. Hopelijk doet ie het een tijdje en heb ik weinig of geen problemen.

Ik ben nog in Christchurch en vertrek straks naar Banks Pen. en daarna richting het zuiden.
Plaats reactie