Backpacken Thailand
-
Regenseizoen Thailand Aug+Sep
Hallo mensen,
Ik reis van 15 aug tot 11 september door Thailand. Ik wil in noord beginnen. Dan zuid.
Hoe is het weer dan?
Als je rond die periode ook gaat, let me know!
Groetjesss
Ik reis van 15 aug tot 11 september door Thailand. Ik wil in noord beginnen. Dan zuid.
Hoe is het weer dan?
Als je rond die periode ook gaat, let me know!
Groetjesss
Ik reis van 15 augustus tot 11 september in Thailand. Het lijkt me leuk om via deze weg wat mensen te ontmoeten die rond dezelfde periode gaan!
20 jaar oud
20 jaar oud
Kosten Thailand?
Hoi allemaal,
Volgende zomer (2020) zou ik graag met mijn gezin (2 ouders van 50 en 52, en 3 kinderen van 18,15 en 15) naar Thailand gaan. Ik had als budget ongeveer 7500/8000. Zelf had ik al gekeken naar de vliegtickets en die waren wel te doen (rond de 3000,-). De route is : Bangkok - Chiang Mai - Khao Sok - Ko Phangan - Ko Tao - Bangkok. Is het reëel om dit budget te hebben?
Groetjes, Mees
Volgende zomer (2020) zou ik graag met mijn gezin (2 ouders van 50 en 52, en 3 kinderen van 18,15 en 15) naar Thailand gaan. Ik had als budget ongeveer 7500/8000. Zelf had ik al gekeken naar de vliegtickets en die waren wel te doen (rond de 3000,-). De route is : Bangkok - Chiang Mai - Khao Sok - Ko Phangan - Ko Tao - Bangkok. Is het reëel om dit budget te hebben?
Groetjes, Mees
-
- Reisexpert
Re: Kosten Thailand?
Denk dat het er een beetje vanaf hangt hoe je wilt reizen daar. Wat voor types verblijf je wilt boeken etc. Chiang mai en de eilanden liggen nogal ver uit elkaar, om het zo te zeggen. Willen jullie vliegen van bangkok naar chiang mai en dan naar het zuiden? Khao sok ligt niet echt in de buurt van chiang mai namelijk. Je kunt evt van chiang mai naar surat thani vliegen.
Hoe lang willen jullie gaan in totaal?
Hoe lang willen jullie gaan in totaal?
Once a year, go someplace you’ve never been before.
Wij willen ongeveer 3 weken gaan en het plan is om eerst dus even wat dagen in Bangkok door te brengen, daarna door te vliegen naar Chiang Mai, vanaf Chiang Mai vliegen we naar Khao Sok en vanaf daar pakken we de boot naar de eilanden. We zijn met een gezin en de nachttrein zien we niet echt zitten.
Dat zou betekenen dat je na aftrek van het bedrag voor de vliegtickets 5000 euro ofwel 1000 euro p.p. (50 euro p.p.p.d.) overhoud voor drie weken. Een budget backpacker (hostels/streetfood) heeft denk ik ongeveer de helft nodig, dus dat kan prima met een beetje opletten en zonder af te zien. Dan kan je je zelfs her en der een uitschieter permitteren zoals binnenlandse vluchten en wat duurdere activiteiten. Ik doe het zelf met ongeveer 30 á 40 euro per dag in Thailand.
Fijn om te weten dat ik dus qua budget wel prima zit! Verder heb ik nog een paar laatste vragen: 1. Wanneer vliegtickets boeken? 2. Ko Samui of Ko Phanghan? Dank!
Privechauffeur gids Thailand
Hallo allemaal,
Wij, vader, moeder en dochter willen de bezienswaardigheden van Bangkok en het mooiste wat er ten noorden van Bangkok. Aanvliegen op Bangkok en vertrekken Chiang mai. Of andersom.
Wie kan ons helpen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Henk
Wij, vader, moeder en dochter willen de bezienswaardigheden van Bangkok en het mooiste wat er ten noorden van Bangkok. Aanvliegen op Bangkok en vertrekken Chiang mai. Of andersom.
Wie kan ons helpen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Henk