Tips voor goedkope Citytrip Londen

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: Oystercard versus travelcard Londen

Bericht door Globeskater »

Ik heb destijds alles ter plekke geregeld. Als dat niet veranderd is moet dat nog steeds kunnen, maar zal wel vooral bij de grotere stations zijn!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@Klaas&Daan: Als jullie terug zijn uit Londen en dit hebben uitgeprobeerd, zouden jullie evt. een update kunnen maken in het artikel mbt oystercards en londentravelcards? :D Dan is die informatie weer up to date.
Daan
Wereldreiziger

Bericht door Daan »

Gaan we zeker doen!
Budapestenaar
Vakantieganger

Bericht door Budapestenaar »

Ik zou absoluut kiezen voor de Oystercard. Hoe vaak je het openbaar vervoer ook gebruikt op een dag, je betaalt nooit meer dan de prijs voor een dagkaart. Duurder uit zijn is dus onmogelijk, maar als je eens een dag minder reist ben je wel goedkoper uit. Oystercard is ook erg makkelijk in het gebruik.

En nu we toch bezig zijn met het geven van goede tips eentje voor mensen die van plan zijn een tripje naar Londen te boeken: ik kreeg in een nieuwsbrief een kortingscode die volgens mij voor iedereen is te gebruiken: LONDON10OFF. Tot 22 april tien procent korting op hotelkamers in Londen als je via deze pagina boekt: www.agoda.com/londononsale

Veel plezier in Londen! Het blijft een van mijn favoriete steden. Als je pas over een paar maanden gaat: boek kaartjes voor de Ceremony of the Keys in de Tower. Geweldig om mee te maken!
Daan
Wereldreiziger

Bericht door Daan »

Bedankt voor de tip m.b.t. de Oystercard. Ik heb nog even zitten googlen en kwam uit op de website van de London underground. Als je naar de prijzen kijkt van verschillende dagkaarten, is het waarschijnlijk inderdaad goedkoper om op Oyster te reizen (8,80 pond per dag). Maar....

Een travelcard voor een week kost 30,40 pond. Dat is aanzienlijk minder dan 6 of 7 losse dagkaarten bij elkaar opgeteld. Omgerekend betalen wij dan voor 6 dagen Londen, zo'n 5 pond per dag in zone 1-2. Door de travelcard op een Oystercard te laden, kun je ook nog buiten deze zones reizen op saldo.

Wij gaan het over 4 weken in ieder geval uitproberen. Als dat werkt, dan zal ik een aanpassing voorstellen voor het artikel hierover. Altijd handig lijkt me ;) .
Budapestenaar
Vakantieganger

Bericht door Budapestenaar »

Cool, laat even weten hoe het bevallen is in Londen. En vooral natuurlijk heel veel plezier! ^O^
Bezoek ook eens mijn blog: http://wonderfulworld.gaatverweg.nl
Daan
Wereldreiziger

Bericht door Daan »

Dag allemaal,

Voor ons was het reizen met een travelcard de meest voordelige optie. Onze studio lag in Hammersmith (zone 2), waardoor we sowieso 2x per dag de metro gebruikte (ook in de spits) en gedurende de dag om makkelijk van punt A naar punt B te komen in het centrum. De travelcard kostte ons omgerekend £ 5,- per dag (6 dagen). Omdat we ook nog buiten Londen zijn geweest, was het een uitkomst dat de travelcard was opgeladen op een Oystercard. We konden daardoor maximaal profiteren van de goedkoopste manier van reizen.

Deze ervaring heb ik inmiddels in een stukje tekst gegoten en als voorstel gedaan voor het artikel op deze website. Wellicht dat andere reizigers hier ook weer profijt van hebben.
Daan
Wereldreiziger

Bericht door Daan »

Ik bedacht me net overigens wel dat het opladen van een travelcard niet mogelijk is op een visitors oyster card. Het gaat dus echt om een reguliere oystercard, welke niet op naam staat o.i.d. Volgens mij wordt deze kaart ook niet aangeboden door visitbritain bijvoorbeeld. Dit is super eenvoudig en wij hebben er niet voor in de rij hoeven staan in tegenstelling tot wat ik overal lees. Wellicht omdat dit geen toeristen verkooppunt was, maar gewoon een service balie (officieel oyster ticketstop genaamd) die het metrostation aan hun reguliere klanten aanbiedt :{ .

Wellicht dat jullie zeggen dat dit nog niet helemaal duidelijk uit de aanvulling in het artikel blijkt, dan zal ik hier nog een aanpassing in doen. Het zou zonde zijn als een visitors card aanvraagt en dan alsnog de travelcard er niet op kunt laden.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Sorry voor de late reactie maar niet eerder hier naar kunnen kijken. Ik begrijp dus dat je twee soorte oystercards hebt? Een visitors oystercard en een gewone? En op de eerste kan ik alles opladen behalve de 7 dagen travelcard? Of zitten er meer beperkingen aan vistors oystercard? Misschien moeten we in het artikel dit verschil uitleggen? :)
Daan
Wereldreiziger

Bericht door Daan »

Heel alert van je menasil, dank! Zelf ben ik een paar weken ‘uit de lucht’ geweest, dus vandaar ook mijn late reactie.

Er zijn inderdaad twee type oystercards. Naast de reguliere travelcard op een kartonnen kaartje, kun je de volgende twee Oyster cards (smartcards) aanschaffen:

- Een gewone/ blanco smartcard die door de Londenaren zelf gebruikt wordt. Hier kun je zowel abonnementen opladen, zoals een 7-day travelcard. Maar je kunt er ook nog extra tegoed opzetten als je buiten de zones reist die onder je travelcard vallen.
- Een Visitor Oyster Card. Hier kun je alleen ‘los’ tegoed opladen en geen travelcard.

Het voordeel van de eerste optie is dat je je voordeel kunt doen met een travelcard als je meerdere dagen gebruik maakt van het openbaar vervoer. En als je dan ook nog 1 of 2 keer buiten Londen reist, kun je nog wat los tegoed opladen. Ook hiermee heb je weer een voordeeltje, omdat op een Oystercard reizen altijd goedkoper is dan een los treinkaartje halen.

Zo zijn wij bijvoorbeeld naar de Warner Bros Studios geweest in Watford Junction. Dit ligt volgens mij net iets buiten zone zes. Normaal zou een retourtje buiten de spits zo’n 11 pond kosten p.p. Door met een oystercard te reizen, is dat al zo’n 1 pond goedkoper. Maar omdat wij op onze oystercards ook nog eens zone 1-2 travelcard hadden staan, betaalden wij pas vanaf zone 3 (voordeel van het check-in systeem). Uiteindelijk hebben wij zo’n 5,5 pond p.p. betaald voor een retourtje.

Lijkt mij inderdaad ook goed om dit in het artikel aan te passen. Ik zal een voorstel doen voor onze site administrator :).
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Helemaal helder :) Heb ik ook weer wat nieuws geleerd! *O* We zien je update wel verschijnen!
Erik
Site Admin

Is 4 uur genoeg voor Londen City Airport naar Heathrow?

Bericht door Erik »

Vraag uit de mailbox:
Ik heb morgen twee vluchten met British Airways. De eerste vlucht gaat van Amsterdam naar Londen City Airport en vier uur later vertrekt mijn vervolg vlucht vanaf Heathrow. Dit lijkt mij aan de krappe kant, plus dat ik niet weet of mijn bagage wordt doorgestuurd. Dit heeft heeft een reisbureau dit voor mij geboekt.

Weten jullie of dit tijd genoeg is om mijn volgende vlucht te halen?
Reismeis
Reisexpert

Re: Is 4 uur genoeg voor Londen City Airport naar Heathrow?

Bericht door Reismeis »

Het is handig om vooraf toch even met het desbetreffende reisbureau te bellen om te vragen of je bagage wordt doorgestuurd (persoonlijk denk ik van wel). Houd wel rekening met het feit dat je bij aankomst ook nog door de douane moet, dit kost ook tijd. Via Google heb ik de volgende informatie gevonden. De beste en snelste manier is om eerst naar Paddington Station te reizen middels de DLR-Docklands Light Rail en de London Underground (duur: ongeveer 50 minuten, paar keer overstappen) en vanaf hier met de Heathrow Express naar Heathrow te reizen (duur: ongeveer 15 minuten).
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

De luchtvaartmaatschappij heeft het volgende getwitterd
The minimum connection time we recommend when transferring from LCY to LHR is 3 hours.
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Helaas je bagage wordt NIET doorge-labelt. Je moet dus op City op je bagage wachten en op Heatrow opnieuw afgeven!! Gelukkig is City een klein maar efficiënt vliegveld, dus sta je daar snel buiten met je bagage. Welk klote reisbureau verkoopt je dit rot ticket?? Volgens mij moet het in 4 uur wel lukken, maar als je vertraging hebt en je mist je vlucht is dit dan voor jou of voor de verantwoording van BA?

OV info voor Londen vind je op http://journeyplanner.tfl.gov.uk/user/X ... anguage=en

succes
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Plaats reactie