Echte backpackers eten niet bij de Mc Donalds!

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Echte backpackers eten niet bij de Mc Donalds!

Bericht door bolletjeom »

volgens J hebben ze er de best ijsjes. Roomijs in het buitenland is soms risicovol maar bij de mac gaat ie er helemaal voor :Y
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Globeskater schreef:Ik ga in het buitenland juist graag naar de mc donalds voor de mcflurry smarties want die hebben ze in NL niet ;)
McFlurry Rolo is ook een aanrader. Schijnen ze sinds kort ook hier in eigen land te hebben.

Maar ook dan prefereer ik meestal toch een echt lokaal product: een zonnebloempit-ijsje in Noord-Korea, groene thee, zoete aardappel of wasabi-ijs in Japan....
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Bah ik had bij de Mac in de filipijnen ook wat geprobeerd de mc float. Maar dit is dus echt een grote cola met daarop een toefje mc flurry ijs. Hoe eet je dat :? , je krijgt er een rietje bij dus ik eerst drinken, cola op zit al het ijs tussen de ijsklontjes.. bah :X

Ze hebben in de filipijnen trouwens op veel plekken gewoon mini mc donalds dus alleen een betonnenkraampje waar je alleen drinken en ijs kunt krijgen en verder geen zitplek ofzo.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Op de Filipijnen eten ze ijs trouwens toch ook op een hamburgerbroodje?
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Af en toe is het wel 'lekker' om even bij de Mc te eten, dat kan ik niet ontkennen.
Helaas is mijn maag het niet meer gewend na zo'n lange tijd {10 maanden} en krijg ik er echt rommelende darmen van.

Toen ik in Hong Kong was heb ik er in een ruime week vaker dan 1x gegeten. Het was de goedkoopste optie die ik had. En aangezien m'n werkgever me nog niet betaald had en ik maar weinig geld had.... :@
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hihi. Inderdaad!! in hongkong was het de goedkoopste optie ! daar hebben we toen ook vaker gegeten dan ons lief was. Was ik alweer vergeten.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Nah, er zijn in HK toch ook best de nodige betaalbare opties? Al is het maar de Temple Street Night Market bijvoorbeeld. Al is het dan wel zo leuk als je met een paar man (m/v) bent, dan kan je tenminste meerdere gerechten bestellen en delen. Wellicht iets duurder dan de McD, maar heel veel hoeft het niet te schelen, en je krijgt dan ook veel meer.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Die paar man/vrouw waren het probleem. Die waren er niet echt... Hoewel; ik heb 2x lekker gegeten met 2 meiden die ik daar had ontmoet. Bij de escalator; zo'n 3-gangen lunch. Ook zeker niet goedkoop, maar ik had het nodig.
Jemig, wat een ellendig week was dat! Wat dat betreft hoef ik niet meer terug naar HK {of voor de herkansing/betere ervaring}.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Tsja, ik ben er pas nog op herhaling geweest (2,5 dag stopover), heb me toch uitstekend vermaakt, heerlijke stad/staat. Had ik ook wel even nodig, ik kwam van Beijing af, en als je daar de bezienswaardigheden eenmaal gehad hebt rest eigenlijk gewoon een heel vervelende, saaie stad. HK is levendig, makkelijk en zeldzaam gevarieerd.

Maar je hebt het over de escalator, dat is Central/Mid-levels, dat kan inderdaad een prijzig zijn (het is dan ook een van de duurste gebieden ter wereld om te wonen). In Kowloon, op de Outlying Islands of in de New Territories kan je makkelijk voor tussen de €5 en €10 riant eten. En dan was ik nog alleen, bestelde desondanks meestal 2 volledige gerechten (plus een pot bier), en hield dus nog een hele berg over.

En wil je echt goedkoop en heb je een sterke maag: in de Chungking Mansions schijn je spotgoedkoop fantastisch Indisch of Pakistaans te kunnen eten. Zelf niet geprobeerd, ben er ooit wel een keer doorheen gelopen, maar had toen al gegeten. En dat was wellicht maar goed ook...

De McD is wat mij betreft snacken, ik heb vaak toch moeite een heel menu weg te krijgen, maar heb een uur later wel weer honger.
Veuvje
Vakantieganger

Bericht door Veuvje »

Ik vind het juist leuk om als ik op vakantie ben in de Mac een soort vergelijkend warenonderzoek te doen. Ik vind het een beetje vaag dat als je dat doet dat je dan geen echt backpacker bent, want inderdaad wat maakt een echte backpacker een echte beckpacker alleen omdat hij dan niet bij de Mac eet....heel vaag!
Ik vind het lekker maar inderdaad na een uurtje heb je weer honger en ik vind, net als meerdere mensen, het soms alleen maar even lekker dan loop ik er langs dan denk ik JJJAAAAA MAC!!!!! Even iets anders!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:volgens J hebben ze er de best ijsjes. Roomijs in het buitenland is soms risicovol maar bij de mac gaat ie er helemaal voor :Y
Als je denkt dat de Mc in het buitenland safe is heb je het mis.....in Antigua werd een Nederlander behoorlijk ziek nadat ie toevallig naar de McDonalds geweest is. Ik ga in NL al niet naar de McDonald, maar in het buitenland zeker niet. Wisten jullie trouwens dat die Mac in het buitenland vaak gewoon duur is? Iets met status ofzo...geef mij dan maar gewoon Arroz con Pollo op de hoek. Ook niet te vreten, maar ach..... 8-) .
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

De keten waar ik in het buitenland niet ben weg te slaan is de Starbucks. Vooral in landen waar de koffietraditie slecht is. Ik kijk zelfs bij mijn reisvoorbereidingen waar ik deze vlakbij mijn hotel kan vinden
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Globeskater schreef:Ik ga in het buitenland juist graag naar de mc donalds voor de mcflurry smarties want die hebben ze in NL niet ;)
Hier in België wel, hoor ;-)
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Will schreef:
Hier in België wel, hoor ;-)
hmm mss dan maar eens onderzoeken wat de dichtstbijzijnde MC in Belgie is zo ver woon ik niet van de grens ;)
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

In België ga ik haast nooit in een Macdonalds eten (aangezien we toch lekkere frituren hebben en het vrij duur is) maar in het buiteland ga ik toch vaak een MacDonald. Niks mis mee en de BigMac blijft een lekkere hamburger. In Roemenië koste een BigMac menu overigens maar 2.22euro.
Plaats reactie