Hoe en wat (ziektekosten) verzekeringen

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Hoe en wat (ziektekosten) verzekeringen

Bericht door Tikva »

Ik snap ook niet waarom je naast je doorlopende reisverzekering + ziekte kosten verzekering nog een verzekering af wilt sluiten. De eerste twee moeten genoeg zijn.

Maar check wel even hoelang je op reis mag met je doorlopende reisverzekering, bij veel mag je namelijk maar max 60dg aaneengesloten op reis. In dat geval kan je beter de ING opzeggen en een reisverzekering (bijv Ohra) kiezen waarmee je wel 365dg weg mag en of je wel mag werken.

Puur omdat ik nieuwsgierig was heb ik even de voorwaarden van ING erbij gepakt en (3.1.1) maximale reisduur is 45 dagen. Je hebt dus helemaal niets voor je reis aan deze verzekering alleen maar de eerste 1,5mnd. Ik zou dus een andere doorlopende reisverzekering kiezen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

Je hebt gelijk,

De ING heb ik alleen al zolang en ik weet ook dat het maar voor een x aantal dagen is.
Kan m alleen niet opzeggen gezien mn contract nog niet verloopt :(

Dus ik moet er indd wat naast hebben. Ik zat ook al naar de Ohra te kijken. Ik moet nog even goed zoeken als ik ff wat meer tijd heb.
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

Bij Ohra is het niet mogelijk om te gaan werken als ik het goed heb begrepen.
Ik moet dus naar iets anders op zoek...
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Ceska schreef:Bij Ohra is het niet mogelijk om te gaan werken als ik het goed heb begrepen.
Ik moet dus naar iets anders op zoek...
Hou er rekening mee dat dit bij vrijwel alle reisverzekeringen het geval zal zijn, of schade als gevolg van werken is uitgesloten.

Het betreft reisverzekeringen, dat is risicotechnisch iets heel anders dan ziektekostenverzekeringen.
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

Ja dat is ook wel weer een punt! Daarom vraag ik me af denkt mijn ziektekostenverzekering dat dan niet gewoon?
Ik weet dat toen ik een tijd geleden belde met de agis ze zeiden dat Nederland en Australie een overeenkomst hebben met elkaar.
Ik Australie moet ik me dan melden bij Medicare en als ik dan mijn NL verzekering laat zien ik van hun een pasje krijgt zodat ik ook geen eventuele kosten vooruit hoef te betalen.

Ben je dan niet gewoon door je werkgever verzekerd als je iets op je werk overkomt? Of moeten ze echt een bewijs hebben van je verzekering voordat je ergens mag werken?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Je bent niet door je werkgever (in het buitenland) verzekerd. De werkgever hoeft ook geen bewijs te hebben volgens mij. Het is jouw eigen verantwoordelijkheid dat je jezelf verzekerd. (Net als in bepaalde mate in Nederland).

Wanneer je wil werken heb je een verzekering nodig zoals die van de Europeesche of Elvia of Tasmanverzekeringen. Zij bieden wel de optie aan om tijdens het werk verzekerd te zijn, maar ook hier zijn uitzonderingen.
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

Tnx Tasman heb ik nog niet gekeken!
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Erik schreef:Je bent niet door je werkgever (in het buitenland) verzekerd.
Behalve natuurlijk als de werkgever een collectieve ziektekostenverzekering heeft. En dat komt heel veel voor.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dat wist ik nog niet. Het is in ieder geval volgens mij wel zo dat je per geval goed moet bekijken hoe het zit en het niet standaard geregeld is.
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

Ik ben morgen vrij en ga wel het een en ander rond bellen en bestuderen! Moet nu toch echt de knoop door hakken want ik ga al over 3 weken weg.
Mijn lastigste punt is vooral dat ik niet weet hoelang ik precies weg blijf... het kan een half jaar zijn maar als alles me bevalt kan het ook zo langer dan een jaar zijn....

In ieder geval iedereen super bedankt voor alle info! _O_
Plaats reactie