Indonesië kletstopic

Stel hier je vragen over Indonesië.
LadyHeather
Reisexpert

Re: Indonesië kletstopic

Bericht door LadyHeather »

Jenny schreef:Ik kan zelf niet beslissen wat ik deze zomer ga doen. Iets met Sumatra, iets met oost-Java en iets met Bali. Ik ken mezelf, waarschijnlijk beslis ik de invulling van mijn reis pas tijdens de reis, vliegtickets zijn zo makkelijk om daar te boeken. En het lukt me toch nooit om alles te zien wat ik wil zien, hoe lang ik er ook ben _O- (Dit wordt overigens de 9de keer. Voor wie hem nog niet kent: http://www.ikreis.net/main.php?cid=16)
Beslissen wat je gaat doen en waar is ook ZO moeilijk! Dat vind ik ook! maar geruststelling is dat het sowieso leuk wordt ;)
Selalu mencari...
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

LAP BOEM PATAT !!! -O-
Krijg ook net een mail binnen dat mijn vlucht naar KL gecancelled is en ik kan/mag omboeken naar BKK. Ik moet binnen de 7 dagen reageren.
Ach ... eigenlijk zat ik toch te krap in tijd voor Sumatra. Maar om (in het regenseizoen) voor de 6e keer naar Thailand te gaan, heb ik ook niet echt zin. Wel blij dat ik m'n tickets met Air Asia nog niet had.
Benieuwd naar de gezichten van vrouw en kids straks >:)

Vorige reis ook al een vlucht geannuleerd wegens wintertoestanden,
reis daarvoor een week vast gezeten wegens betogingen in Bolivia,
reis daarvoor in het verkeerde land terecht gekomen.
Het zit niet mee de laatste tijd :N
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

kohraya schreef:Vorige reis ook al een vlucht geannuleerd wegens wintertoestanden,
reis daarvoor een week vast gezeten wegens betogingen in Bolivia,
reis daarvoor in het verkeerde land terecht gekomen.
Het zit niet mee de laatste tijd :N
Oh dat gaat lekker :S Dus wat ga je doen? Geld terug vragen? en misschien helemaal een andere bestemming? Ik heb net heeeeel lang in de wacht gehangen om terug te bellen naar Egypt Air (waarbij de verbinding 3x werd verbroken) en uiteindelijk moet ik een mail sturen om mn geld terug te krijgen.
Selalu mencari...
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Jenny schreef:
Ingritaaa schreef:Klinkt goed! Ik vlieg denk ik dus ook naar Yogya en vanuit daar denk ik de 2 grote tempels bezichtigen, daarna de vulkaan en het dieng plateau en vanuit Bandung met de trein naar Jakarta om terug te vliegen.
Waarschijnlijk is het dan het makkelijkste en het goedkoopste als je een retourtje naar Jakarta of naar Kuala Lumpur boekt. Met Ais Asia kun je dan verder vliegen. (En van Jakarta naar Yogya zijn al helemaal een hoop vluchten!) Open-jaw-tickets zijn zo duur!!!!

Ik kan zelf niet beslissen wat ik deze zomer ga doen. Iets met Sumatra, iets met oost-Java en iets met Bali. Ik ken mezelf, waarschijnlijk beslis ik de invulling van mijn reis pas tijdens de reis, vliegtickets zijn zo makkelijk om daar te boeken. En het lukt me toch nooit om alles te zien wat ik wil zien, hoe lang ik er ook ben _O- (Dit wordt overigens de 9de keer. Voor wie hem nog niet kent: http://www.ikreis.net/main.php?cid=16)
Ik vlieg vanuit Myanmar en de prijzen schelen dan niet zoveel en dus sowieso al met Air Asia. Yogya leek me wel een handig plek om te landen aangezien de meeste bezienswaardigheden voor zover ik zie aan de oostkant van het eiland zijn.
Eigenlijk gek dat er niet zoveel reisboeken van Java zijn. Heel veel van Bali&Lombok. Blijkbaar is op die twee 'kleine' eilandjes meer te doen dan op het grote Java. Of in ieder geval zijn ze blijkbaar aantrekkelijk voor het gros van de reizigers?

Beslissen wat je gaat doen is inderdaad erg lastig! Ik heb een ticket om mee naar Hanoi te vliegen begin mei en de rest is nog vrij invulbaar. Maar zoals het er nu uitziet het normale rondje Vietnam, Cambodja, Laos, dan door naar Myanmar en afsluiter te kort een bezoekje aan Java brengen.

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Bali is een populaire zonbestemming met ook veel resorts. Afstanden zijn klein, en het is heel makkelijk te bereizen. Dat is de reden dat daar meer boeken van zijn. Het is niet dat ik Bali zoveel interessanter vind dan Bali, Java is veel groter en daarmee ook veel afwisselender.

Je moet eens kijken of je deze nog kan krijgen, is erg goed!

http://www.isbnlib.com/isbn/9625932445/ ... ure-Guides

Je hebt er ook een Nederlandse vertaling van, die is van de Indonesie reisbibliotheek of iets dergelijks.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Zooooow, net een mail gestuurd naar een duikschool in Pulau Weh. Niet dat het nodig is om 4 maanden vantevoren te boeken, maar ik had er gewoon zin in _O-
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Enthousiast zijn is juist goed :) . Ik wilde net nog even de vluchten die ik op het oog had controleren, maar de mooie goedkope vlucht van Yangon naar Yogya is wat duurder dan gisteren. Toch maar niet vandaag boeken dus. Ik ga nog even bedenken hoe ik mijn plan alsnog tot uitvoering kan laten komen!

Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Mijn enthousiasme zal niet verder gaan dan de eerste dagen :)

Bovendien weet ik niet wat ik liever doe, 33 dagen Indonesie en naar den Haag voor een visum (ik HAAT die ambassade), of 'gewoon' 30 dagen.
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Mijn enthousiasme zal nog wel even aanhouden vrees ik voor mijn omgeving ;). Vandaag tickets gekocht naar Myanmar en Indonesie! Nu alleen nog een betaalbare vlucht naar huis vinden, zal helaas ook een keer moeten gebeuren. Heb er zo'n zin in! Kan bijna niet wachten..

Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

Wanneer ging je ook alweer? :)
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

12 augustus land ik in Yogyakarta! Om 8.35 uur 's ochtends, dus zal lekker brak zijn na een nachtvlucht van Yangon naar KL.. Je moet er wat voor over hebben he ;)?

Wanneer ga jij? Wat ga je eigenlijk allemaal doen, of heb je op je planning staan?

Michelle89
Reisexpert

Oeeh haha heerlijk! Hopelijk slaap je dan een beetje op je vlucht..

Ik land 4 januari (dacht ik? Of de 3e :@ ) in Denpasar.. Heb vandaag eindelijk mn Indonesiëgids een beetje doorgekeken en wil zowieso Bali gaan verkennen, dat lijkt me al ontzettend mooi. En nog 10/14 dagen naar Kalimantan. :) Daar wil ik wel naar natuurparken om orang oetans te spotten.. maar het is niet zo toeristisch daar dus vind het wel een beetje eng! Ga ook zeker weten met een georganiseerde trekking. :Y
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Heb je al een idee met welke organisatie je door Kalimantan wilt trekken?

Ik wil er nog steeds naar toe, maar ik kan geen organisatie vinden die aansluit bij mijn wensen. Wil het dan ook eigenlijk gewoon zelfstandig doen, maar ook dan loop je tegen hoge prijzen aan. (Als je tenminste verder wilt dan de 'grote' steden.)

Ik zou eigenlijk binnenkort weer eens moeten beginnen om mijn Indonesische op te halen.... Verder dan wat kletsen op Facebook kom ik momenteel niet :N (En mijn iTunes speelt de hele dag al Indonesische muziek. Blijkbaar per ongeluk die playlist geselecteerd, maar het is wel grappig.)
Michelle89
Reisexpert

Nee nog geen organisatie op het oog, volgens mij zijn er ook niet zo veel?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als je zoekt in google, kom je er aardig wat tegen. (Echter niet zoveel als wanneer je googelt voor Bali ;) ) En dan zijn er vast nog bureautjes die niet online zijn. Bovendien zullen veel hotels je ook verder kunnen helpen, mits je de taal spreekt.
Plaats reactie