Werking van Malaria tabletten?

Heb je vaccinaties of misschien malaria pillen nodig? Welke ziektes zijn er in een land? Maar ook alle andere vragen over je gezondheid zijn hier te vinden.
El Niño
Reisexpert

Re: Werking van Malaria tabletten?

Bericht door El Niño »

Het advies klinkt wel logisch, maar ik zou dit echt even aan een huisarts vragen. Gezond spul is het niet. Komt nog bij dat je kind nog meer vaccinaties zal moeten krijgen. Nu worden jonge kinderen natuurlijk wel vaker ingeent.....

Maar ik zou me echt even goed laten voorlichten. De mensen van het GGD zijn geen artsen. Ze zetten spuiten, en kijken op vage kaartjes voor malaria adviezen. Vraag even een echte (huis-) arts zou ik zeggen.
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Re: Werking van Malaria tabletten?

Bericht door Ingritaaa »

Ik zou je ook ergens anders laten informeren. Advies van de ggd is over het algemeen incompleet en verschillend per locatie. Een huisarts of apotheker zou je dit beter kunnen vertellen. Wellicht zit er in de buurt een huisarts gericht op tropen. (Diegene die gele koorts vaccinatie mogen geven)

Voor zover ik weet is malarone junior een prima middel. Mijn begeleidster, in Kenia, geeft het ook nu al voor bijna 6 maanden aan haar dochter zonder enige problemen. De dosering is zo aangepast dat het oke is voor kinderen. Daar zou ik me geen zorgen over maken.

Of je in Vietnam ook iets moet slikken weet ik niet. Misschien kun je je reisschema zo aanpassen dat je een periode hetzelfde middel slikt en daarna niet meer?

Succes en veel plezier!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Plaats reactie