Ipad mee op reis [ Ervaringen ]?
Re: Ipad mee op reis [ Ervaringen ]?
Ik haal even een oud topic naar boven, want ik ben wel benieuwd of mensen hier nog nieuwe ervaringen mee hebben! Ik heb zelf net een iPad 2 en de nadelen die in dit topic naar boven zijn gekomen gaan volgens mij nu niet echt meer op. Sommige nog wel misschien: foto's op je iPad zetten kan wel maar heb je een iPad Camera Kit van Apple voor nodig (uiteraard...) en typen op de iPad blijft een ding waar je aan moet wennen maar zodra je eraan gewend bent, is het (bijna) net zo makkelijk als op een normaal toetsenbord.
Enfin, ben benieuwd naar nieuwe ervaringen! Ik ga hem sowieso mee nemen op reis dit jaar.
Enfin, ben benieuwd naar nieuwe ervaringen! Ik ga hem sowieso mee nemen op reis dit jaar.
Het is zo jammer dat je niet kunt uploaden via een standaard website met een iPad. Enige optie voor een website is dan het maken van een App.
Je kunt gewoon foto's uploaden op bijvoorbeeld Facebook via de iPad hoor!
Met of zonder app?
Je hebt gelijk ik zat op de Facebook App. Maar ach, dat kan niet de reden zijn om hem niet mee te nemen op reis toch? Ben benieuwd naar meer meningen en/of argumenten om hem wel of niet mee te nemen op reis 

Wat is nu eigenlijk de goedkoopste oplossing om in het buitenland gebruik te kunnen maken van WiFi? Zo'n kleine notebook, of een tablet (geen dure iPad)? Vooral om in hostels etc beetje fatsoenlijk (dus niet via smartphone) te kunnen internetten en mailen.
WiFi is net zo duur voor een iPad, een telefoon of een notebook
volgens mij zijn de notebooks nog altijd het goedkoopste in aanschaf, zeker als je er eentje wilt zonder toetsers en bellen. de tablets zijn echter lichter.

volgens mij zijn de notebooks nog altijd het goedkoopste in aanschaf, zeker als je er eentje wilt zonder toetsers en bellen. de tablets zijn echter lichter.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ik heb een notebook van Samsung, gekocht voor 190 euro bij de Mediamarkt. Ik heb 'm net gewogen: 1155 gram.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
iPad net gewogen: 732 gram.
Je hebt ongetwijfeld ook Tablet PC's voor 190 euro maar of de kwaliteit daarvan erg hoog is weet ik niet. In dat geval is de vraag wat de goedkoopste oplossing om is om te WIFI'en in het buitenland simpel: koop geen van beiden en zoek een internet café op
Je hebt ongetwijfeld ook Tablet PC's voor 190 euro maar of de kwaliteit daarvan erg hoog is weet ik niet. In dat geval is de vraag wat de goedkoopste oplossing om is om te WIFI'en in het buitenland simpel: koop geen van beiden en zoek een internet café op

Sinds ik mijn netbook heb (begin 2009) heb ik geloof ik niet meer betaald voor een internetcafe. Nu was het ding toen duurder dan wat hij nu zou zijn, maar ik denk dat het toch een goede investering is. Zeker als je hem ook gebuikt om foto's te backuppen en je dus minder SD-kaarten/geen externe harde schijf mee nodig hebt,JulienK schreef:... In dat geval is de vraag wat de goedkoopste oplossing om is om te WIFI'en in het buitenland simpel: koop geen van beiden en zoek een internet café op
Dat heb ik ook jaren gedaan, die internetcafe's. Maar tegenwoordig komt WiFi toch echt stevig opzetten, en mede daardoor minder internetcafe's. Nu die dingen ook steeds goedkoper en lichter worden begin ik er toch over na te denken.... Gemak begint ook mee te spelen: even snel kunnen internetten op je kamer of bed is toch wel prettig.JulienK schreef:iPad net gewogen: 732 gram.
ps. Wat betreft die tablets. Waarschijnlijk zonder echt toetsenbord. Levert dit geen problemen op als je eens iets wilt boeken op booking.com ofzo? Ik bedoel dat je geen ingevulde gegevens kwijtraakt als je moet schakelen tussen zo'n virtueel toetsenbord en je bookingform?
Niet zoveel foto's maken Jenny, zo schiet je je hele vakantie weg! 
Ik denk ook gewoon dat Tablet PC's wel de toekomst zijn, in gebruik zijn ze gewoon enorm handig en makkelijk om "er even bij te pakken". In tegenstelling tot een laptop, opstart tijd, accu tijd, gewicht, niet makkelijk vast te houden om snel even iets te doen.
Voordeel van een laptop is nu echter nog, dat ze goedkoper zijn en meer mogelijkheden hebben.

Ik denk ook gewoon dat Tablet PC's wel de toekomst zijn, in gebruik zijn ze gewoon enorm handig en makkelijk om "er even bij te pakken". In tegenstelling tot een laptop, opstart tijd, accu tijd, gewicht, niet makkelijk vast te houden om snel even iets te doen.
Voordeel van een laptop is nu echter nog, dat ze goedkoper zijn en meer mogelijkheden hebben.
Dat gevoel heb ik ook hoor Julian. Heb jij wel eens wat geboekt op je iPad?
Ik heb wel eens wat geboekt op mijn iPhone. Het scherm is wat klein, maar in principe kan het. (En als het met een iPhone lukt, dan moet het met iPad zeker lukken.)El Niño schreef:Dat gevoel heb ik ook hoor Julian. Heb jij wel eens wat geboekt op je iPad?
P.S. Een tablet lijkt me ideaal voor in de trein (woon-werkverkeer in NL). Net wat sneller erbij te pakken dan een notebook, en een groter scherm. Helaas zijn er altijd andere gadgets die hogere prioriteit hebben bij mij, dus het tablet moet nog maar 'even' wachten.
Ik heb ook wel eens geboekt op de smartphone ja, is wel een beetje lastig maar zoals Jenny zegt, het is te doen. Op een iPad is het dus helemaal prima. Je moet alleen even wennen aan het digitale toetsenbord, maar dat heb je na een week wel onder de knie (tenzij je ICT analfabetisch bent).
En inderdaad Jenny, ik had zelf denk ik geen iPad gekocht als ik hem niet had gekregen als een soort cadeau
En inderdaad Jenny, ik had zelf denk ik geen iPad gekocht als ik hem niet had gekregen als een soort cadeau