Nieuw Zeeland kletstopic

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Marije
Reisexpert

Re: Nieuw Zeeland kletstopic

Bericht door Marije »

@Merc: ja er kan inderdaad nog van alles veranderen en dat wil ik ook zo houden. Het enige wat voorlopig vast ligt is aankomst en vertrek en de reservering van de Milford track. Verder wil ik niet te veel aan dingen vast zitten!

@Moira: wauw, wat gaaf zeg! En wat spannend vandaag. Heel erg veel succes met de interviews! Laat je ons weten hoe het gegaan is?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

@moira, ik duim voor jullie!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Kijk op onze weblog http://moira-en-joost.blogspot.com staat een update over het interview.
Het was ontzettend spannend hopelijk gaat het een permanent resident worden.

gr van Moira
postvoorwen
Reiziger

Bericht door postvoorwen »

En dan nu een earthquake, 7.1 op de schaal van Richter.
Bericht van mijn Chch-familie is dat het huis gescheurd is op verschillende plaatsen, er modderstromen in de achtertuin zijn en de straat niet geschikt is voor scooters vanwege de scheuren in het wegdek.Geen gewonden bij hen en alles is al een stuk beter nu ze weer stroom&water hebben.

Ze waren nog niet in de stad geweest, maar gaven wel de volgende links door:
http://www.stuff.co.nz/
en
http://tvnz.co.nz/national-news/latest- ... ke-3759958
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ja inderdaad iemand die ik ken die in Christchurch ook woont had alleen een parfumflesje die geknapt was dus het valt bij hun weer mee. Verder wel veel schade gezien toen ze naar buiten zijn gegaan dus in hun omgeving.
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

Tja, ineens flink in het nieuws NZ.
Aardbeving, vliegtuigje neer, zal m'n moeder leuk vinden al dat nieuws, die is al blij dat ik ga.... -O-
Ik ga niet skydiven, dus daar hoeft ze zich geen zorgen over te maken. En dit was de grootste beving in 42 jaar, dus das ook een zorg minder ;)
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Nou ik word toch een beetje zenuwachtig van deze berichten. Ik heb een stopover in Dubai en daar was ook nog een vliegtuig gecrasht.... :(
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

Een vrachtvliegtuig gelukkig, weinig doden.
Hmm, mijn stopover is waarschijnlijk ook in Dubai.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Hmmm..ik wilde ook een skydive doen bij Fox of Franz Joseph......
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

Jij liever dan ik. 0_0 :?
Als ik dan toch uit een vliegtuig moet springen val ik liever naar moedertje aarde in m´n eigen landje, op Texel ofzo.
Gelukkig moet ik niet, bbbrrr, mij niet gezien, ik ben al bang op een deurdrempel.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Ik weet 't ook nog niet zeker hoor, maar 't lijkt me erg gaaf!!! Maar goed, de plannen kunnen allemaal nog veranderen :)
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

Ben toch maar een beetje een lijstje met hostels aan het maken, niet dat ik straks in een gribus hostel zit tussen dronken debielen en een keuken die meer op een toilet lijkt.

Heb inmiddels de busroute(s) gestikkert, nu alle `flikker-me-er-hier-maar-uit` plekjes nog. Niet dat ik me er aan ga houden, maar ik heb liever opties dan dat ik achteraf erachter kom dat ik ergens langs ben gekomen wat de moeite was geweest.

Morgen m´n paspoort en rijbewijs ophalen, dan de rest maar eens regelen. Ik ben zo heerlijk laks...das straks misschien niet heerlijk meer... *_*
~O>
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Goed om te lezen dat er meer mensen zijn die van te voren al naar hostels kijken! :) Ik heb ook al van alles uitgezocht wat me leuk lijkt, hihi, maar ik vond het nogal maniakaal van mezelf! Maar er zijn er dus meer! *O*
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

Haha, nee hoor, je bent niet gek.
Ik check hier de hostel info, op hostels.com en tot nu toe op de bbh.co.nz site...het verschil is soms groot maar ik kijk alleen naar hostels met meer dan 5 "reviews", dan komen toch telkens dezelfde boven, en dat betekent reserveren...
Mil
Contacteer:

Bericht door Mil »

De BBH hostels is een soort organisatie van onafhankelijke hostels. Veel zijn prima, maar er zit ook echt bagger tussen. Ik heb zelf in NZ voornamelijk in YHA hostels geslapen. Erg goede hostels over het algemeen, ze varieren van groot (150+ bedden) tot klein (20 bedden). Vooral die in Frans Joseph was top, gratis sauna, heerlijk :D. De YHA zijn mss relatief wat duurder maar je krijgt kwaliteit en het is schoon, in tegenstelling tot sommige andere hostels... En nog een pluspuntje, het is er snachts redelijk rustig, mensen zijn wat socialer dan in veel andere hostels.

Ik had vouchers voor overnachtingen in dorms (ik meen iets van 21 nachten...), scheelde ongelofelijk veel geld! Ik betaalde nu voor iedere nacht hetzelfde bedrag (22 dollar), terwijl zonder vouchers dezelfde bedden tussen de 28 en 32 dollar waren. In NZ zelf kan je de vouchers kopen, maar betaal je iets meer per nacht. Ik heb ze nog in Nederland bij mn Magic bus pas gekocht. In januari is het idd aan te raden een paar dagen van de voren te boeken, scheelt ook vaak geld. In februari was het een stuk minder nodig, hoogseizoen is dan voorbij! En let een beetje op evenementen, ik heb het meegemaakt dat er geen bed meer te krijgen was in Wellington door een ACDC concert. Niemand die het ons had verteld, maar dan sta je toch maar... Gelukkig kwamen wij er op tijd achter (lees we hebben de ferry moeten omboeken, een hostel moeten annuleren en een extra bustraject moeten boeken, allemaal geregeld door de plaatselijke VVV, extra kosten pp 25 euro, service!!!). Maar dat zijn de leuke onvoorziene dingen ;).

Alvast heel veel plezier in een geweldig land!! NZ heeft mijn hart gestolen *O*
Plaats reactie