reizen op je CV

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Erik
Site Admin

Re: reizen op je CV

Bericht door Erik »

Ik zie nog altijd mensen via het contact formulier contact opnemen om hun profiel verwijderd te hebben omdat ze werk aan het zoeken zijn en ze niet gevonden willen worden op een reissite. Het lijkt zelfs nu wat meer dan een aantal jaar geleden. Ik kan er me iets bij voorstellen aangezien reizigers over het algemeen niet echt een goede reputatie hebben (zo begrijp ik van sommige werkgevers).
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Mijn exchange student avontuur heb ik (jaaaren geleden) wel op mijn cv gezet. Ook onder het kopje 'sterke eigenschappen' heb ik destijds iets in die richting vermeldt (avontuurlijk/zelfstandig oid). Ik heb stage gelopen op een basisschool in Cairns en omdat dit relevant was voor de vacatures waar ik op solliciteerde, heb ik dat er dus ook op gezet. Het leverde altijd leuke gesprekken op (een ijsbreker :) ). Ik zou het er nu niet meer op vermelden, omdat je in een cv in principe recente (werk)ervaringen (t/m 5 jaar geleden) zet. Ik denk dat veel directie medewerkers de pluspunten wel kunnen zien als je langdurig hebt gereisd. Gewone reisjes/vakanties zou ik niet direct op een cv zetten :P
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Erik schreef: 20 jul 2017 16:14 Ik zie nog altijd mensen via het contact formulier contact opnemen om hun profiel verwijderd te hebben omdat ze werk aan het zoeken zijn en ze niet gevonden willen worden op een reissite. Het lijkt zelfs nu wat meer dan een aantal jaar geleden. Ik kan er me iets bij voorstellen aangezien reizigers over het algemeen niet echt een goede reputatie hebben (zo begrijp ik van sommige werkgevers).
Ik snap dat een werkgever die helemaal niets met reizen heeft daar ook negatief tegenover staat. De gemiddelde 'reiziger' zal toch meer druk zetten op vakantie en vrije dagen. Aan de andere kant heeft de gemiddelde reiziger ook veel meer levenservaring en kunnen zij beter omgaan met tal van situaties.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik denk dat de angst is dat "reizigers" zo maar ineens (voor de werkgever althans) kunnen besluiten om weer op pad te gaan en daarmee komt de continuïteit in gevaar.
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Erik schreef: 21 jul 2017 15:01 Ik denk dat de angst is dat "reizigers" zo maar ineens (voor de werkgever althans) kunnen besluiten om weer op pad te gaan en daarmee komt de continuïteit in gevaar.
Die vraag kreeg ik ook en toen heb ik gezegd dat met de aangeboden 35 vakantiedagen en zolang ik maar 1x keer per jaar langer weg kan (3.5-4 weken) commitment voor mij geen probleem is.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wat ik zo'n beetje om me heen hoor is dat (voornamelijk jonge) mensen opeens besluiten weer op reis te gaan wanneer er weer wat geld op de bank staat en er een tegenslag in het werk is. Dus ik begrijp de angst wel een beetje.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Ralph schreef: 28 jul 2017 22:11
Erik schreef: 21 jul 2017 15:01 Ik denk dat de angst is dat "reizigers" zo maar ineens (voor de werkgever althans) kunnen besluiten om weer op pad te gaan en daarmee komt de continuïteit in gevaar.
Die vraag kreeg ik ook en toen heb ik gezegd dat met de aangeboden 35 vakantiedagen en zolang ik maar 1x keer per jaar langer weg kan (3.5-4 weken) commitment voor mij geen probleem is.
Voor 35 dagen zou ik ook wel tekenen. In mijn vakgebied moet ik al blij zijn met 25 -O-
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

35 dagen is volgens mij inderdaad best veel. Komen er dan ook nog overuren e.d bij?!
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Erik schreef: 01 aug 2017 08:12 35 dagen is volgens mij inderdaad best veel. Komen er dan ook nog overuren e.d bij?!
Ik maak zelden overuren maar ze worden in mijn functieschaal niet betaald/tvt, echter als ik een heel weekend erbij moet werken dan haal ik dit wel in. Tijdens zakenreizen krijgen we niets extra's maar zijn wel van alle gemakken voorzien (goed hotel, taxi, eten, drankjes in avond etc.). Mijn baas heeft me overigens na mijn eerste jaar tijdens een trip naar Krakow het weekend erbij betaald (all-in) omdat ze zo tevreden waren :@ :P

Overigens is HR de personeelsgids aan het herzien en ik heb aangegeven dat ik graag een optie zie om extra dagen te kopen O-)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Erg tof! Het lijkt me zo wat ik links en rechts om mij heen hoor in ieder geval een luxe positie die je moet koesteren :P
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik had bij mijn vorige werkgever 23 vrije dagen en daarnaast nog 25 dagen aan adv. Constructie was 36 uur contract maar 40 uur werken. Helaas was ik zo druk dat op den duur de uren bleven opstapelen. Met mijn nieuwe baan willen ze dit niet meer. Dus je werkt in principe 36 uur verdeeld over de week en hebt daarnaast 4 weken standaard aan vrije uren. We hebben verder een individueel potje waarin oa je vakantiegeld, 1 week verlof zit en een eindejaarsuitkering plus nog wat extra's. Dat mag je uit laten keren of je kunt tot maximaal 4 weken bij kopen. Die zijn mogelijk binnenkort onbeperkt geldig. Nu nog vijf jaar. Voorheen had iedereen vijf weken vrij maar ze wilden die 5e week een keuze laten zijn. Aan de ene kant: het lijkt heel weinig in vergelijking met vroeger. Aan de andere kant: ik kan altijd bijkopen.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

menasil schreef: 02 aug 2017 09:19 Ik had bij mijn vorige werkgever 23 vrije dagen en daarnaast nog 25 dagen aan adv. Constructie was 36 uur contract maar 40 uur werken. Helaas was ik zo druk dat op den duur de uren bleven opstapelen. Met mijn nieuwe baan willen ze dit niet meer. Dus je werkt in principe 36 uur verdeeld over de week en hebt daarnaast 4 weken standaard aan vrije uren. We hebben verder een individueel potje waarin oa je vakantiegeld, 1 week verlof zit en een eindejaarsuitkering plus nog wat extra's. Dat mag je uit laten keren of je kunt tot maximaal 4 weken bij kopen. Die zijn mogelijk binnenkort onbeperkt geldig. Nu nog vijf jaar. Voorheen had iedereen vijf weken vrij maar ze wilden die 5e week een keuze laten zijn. Aan de ene kant: het lijkt heel weinig in vergelijking met vroeger. Aan de andere kant: ik kan altijd bijkopen.
Haha, dat had ik ook. Op papier 36 uur, maar kon makkelijk weken van 44 uur maken, waardoor ik wekelijks een dag extra vrij kon nemen, wat ik dan weer verzamelde om vaker lang weg te kunnen :P
ErwinP
Vakantieganger

Bericht door ErwinP »

Ik had tijdens mijn sollicitatie nog geen echt lange reizen gemaakt (max 3 a 4 weken aan survival/trekking), maar ik heb wel aangegeven dit te willen doen.
Het is een bedrijf dat erg veel waarde hecht aan continuïteit, maar zelfs hier werd het positief opgepikt. Ze zagen het als zelfvertrouwen en zelfredzaamheid EN natuurlijk is een werknemer die graag reist makkelijker bereid voor (langdurige) projecten in het buitenland of het ondersteunen/opstarten van buitenlandse vestigingen.

Verder heb ik met werkweken van 7 dagen met aansluitend weekenden van 5 dagen en 37 vakantie/verlof dagen per jaar natuurlijk de mogelijkheid om zonder problemen ''lang weg te gaan''. Zo ga ik nu zonder problemen 5 weken weg en had zelfs 7 weken kunnen nemen (voor de gemiddelde reiziger van hier blijkbaar maar een kort uitstapje _O- ).
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wat voor soort werk doe je precies als ik vragen mag?
ErwinP
Vakantieganger

Bericht door ErwinP »

Ik ben Proces Operator in de chemische industrie. Het is ploegendienst werk, daar lijdt je sociale leven wel wat onder, maar het geeft je veel meer vrijheid in zowel vrije tijd als loon.
Hierdoor hoop ik veel te kunnen gaan reizen natuurlijk.

Voor de geïnteresseerden, in deze sector zijn onnoemelijk veel vacatures, vooral in het westen :9
Plaats reactie