geen zin.....
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: geen zin.....
grappig dat alle leraren altijd zo klagen over de werkdruk. Lijkt mij namelijk echt een luizen baan met al die vakanties.Jenny schreef:Ik heb mijn lesrooster voor volgend jaar zojuist onder ogen gekregen, en het beetje puf wat ik nog had om dingen te doen is nu als sneeuw voor de zon verdwenen... Ik kan me niet meer aan de indruk ontrekken dat het in het onderwijs vooral eenrichtingsverkeer betreft. Geen rechten, veel plichten. weinig erkenning
- bolletjeom
- Reisexpert
nou, vakantie is niet alles!!
Ben een dochter van een docent en toen waren de kinderen nog lief en braaf. En dat zijn ze tegenwoordig een stuk minder. Je staat continue voor een klas etters. Waaraan je niet even kunt ontsnappen. Niet even een minuutje hangen bij het koffiezetapparaat, niet effe snel op internet een forumpje bezoeken of je vriendin bellen om te zeggen dat ze de vuilniszak buiten moet zetten
, altijd maar die ongeintresseerde wezens voor je die jij moet proberen iets bij te brengen. En dan vele vele uren thuis werk!!! want de lessen moeten voorbereid. Toetsen moeten gemaakt worden en natuurlijk ook nagekeken etc etc.
Mijn vader zat iedere avond een uur of 2/3 aan zijn buro om schoolwerk te doen. ok, hij was ook decaan en hielp met roosters maken maar daar kreeg hij geen extra beloning voor.
zo tegen de tijd dat het vakantie was dan was hij ook erg hard aan vakantie toe want dan stond ie meestal op het punt om overspannen te raken van al die ettertjes.
en jenny heeft het niet over werkdruk. volgens mij is het rooster frustratie
heel irritant als je een eerste uur moet draaien en vervolgens 3 uur niets en dan nog eens 1 uur...bijvoorbeeld.
Dat gebeurd namelijk rustig.
Ben een dochter van een docent en toen waren de kinderen nog lief en braaf. En dat zijn ze tegenwoordig een stuk minder. Je staat continue voor een klas etters. Waaraan je niet even kunt ontsnappen. Niet even een minuutje hangen bij het koffiezetapparaat, niet effe snel op internet een forumpje bezoeken of je vriendin bellen om te zeggen dat ze de vuilniszak buiten moet zetten

Mijn vader zat iedere avond een uur of 2/3 aan zijn buro om schoolwerk te doen. ok, hij was ook decaan en hielp met roosters maken maar daar kreeg hij geen extra beloning voor.
zo tegen de tijd dat het vakantie was dan was hij ook erg hard aan vakantie toe want dan stond ie meestal op het punt om overspannen te raken van al die ettertjes.
en jenny heeft het niet over werkdruk. volgens mij is het rooster frustratie
heel irritant als je een eerste uur moet draaien en vervolgens 3 uur niets en dan nog eens 1 uur...bijvoorbeeld.
Dat gebeurd namelijk rustig.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Mijn huidige baan is officieel 26 uur per week, maar in de praktijd werk ik zelden minder dan 32 uur per week. Dit omdat je als docent voor uren maakt die niet in je rooster passen. Volgend jaar heb ik echter pieken van 32 LESUREN per week, wat neer zou komen (met voorbereiding) op een werkweek van meer dan 45 uur. (En ik krijg nog steeds 26 uur betaald.) Daarnaast moet ik ook nog 'even' een HBO opleiding doen, dit in mijn vrije tijd. Welke vrije tijd?!?!?!
Ja, op papier heb je veel vakanties. Maar vakanties in het onderwijs dienen louter om al je administratieve achterstand weg te werken en lesmethodes voor volgende blokken op te zetten - tenminste op mijn school. O ja. en om je studie weer een beetje op orde te krijgen.
Ik werkte hiervoor in het onderzoek, en gaf regelmatig les aan de unversiteit. Ik werkte zelden minder dan 50-60 uur per week. Maar dat was minder zwaar dan mijn huidige baan.
Ja, op papier heb je veel vakanties. Maar vakanties in het onderwijs dienen louter om al je administratieve achterstand weg te werken en lesmethodes voor volgende blokken op te zetten - tenminste op mijn school. O ja. en om je studie weer een beetje op orde te krijgen.
Ik werkte hiervoor in het onderzoek, en gaf regelmatig les aan de unversiteit. Ik werkte zelden minder dan 50-60 uur per week. Maar dat was minder zwaar dan mijn huidige baan.

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Docent zijn sucks idd. Ik kan er over meepraten
.
Maar even on-topic: ik ga dus maandag werk maar moet idd nog van alles regelen. Op de een of andere manier heb ik ook altijd last van zo'n dip op het laatste moment. Die zin komt gelukkig altijd terug als ik aangekomen ben op mn bestemming
.

Maar even on-topic: ik ga dus maandag werk maar moet idd nog van alles regelen. Op de een of andere manier heb ik ook altijd last van zo'n dip op het laatste moment. Die zin komt gelukkig altijd terug als ik aangekomen ben op mn bestemming