Estland, Letland, Litouwen

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
El Niño
Reisexpert

Re: Estland, Letland, Litouwen

Bericht door El Niño »

Ik vond Riga i.i.g. de leukste stad, ondanks dat ik vooraf wat huiverig was door al die verhalen over dronken Engelsen en stag parties. Tallinn is misschien mooier, maar het publiek was erg fout! Allemaal Duitsers van het foute soort en dronken Finnen. Vilnius was ook leuk. Wel wat rustig qua stappen vanwege de zomerperiode.

Oh ja, Helsinki: duur en niet bijzonder. Alleen dat fort in zee is leuk. Verder bepaald geen Stockholm :-)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik heb al een lap Riga tekst hier liggen maar moet het nog bijschaven. Dat was er nog even niet van gekomen.
Samenwerken??
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Op 9 in de LP's best European Sea Side escapes:
9. Curonian Spit, Lithuania: This 98km lick of sand is a wondrous mixture of dunes (some as high as 200m) and forest – the smell of pine will impart an otherworldly quality to your hammock time. Wilhelm von Humboldt believed that a trip to the Curonian Spit was essential nourishment for the soul, and Thomas Mann was also drawn to this timeless wonderland. It’s said that around 14 villages are buried under the endless, shifting dunes, making the Spit a kind of Baltic Sahara. The towering 52m ‘Great Dune’ is in Nida; to get there take the ferry from Klaipeda to Neringa (costs around €10 per car), then drive or cycle 50km
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Vandaag terug gekomen en vond vooral Riga een erg mooie stad.. ben trouwens toch maar voor de Naught Squirrel gegaan hoorde in Vilnius ook rare verhalen over dat andere hostel.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik vond denk ik Vilnius de leukste stad, en qua uitgaan mij daar prima vermaakt ook al was het een woensdagavond.. kwam ook omdat we met leuke groep waren denk ik ;)

Curonian Spit en de kust tussen Kolka en Mazirbe vond ik de grootste aanraders! Wat is het daar schitterend zeg!

verder kan ik de kayak excursie van 360 in Estland ook aanraden!

Ik wil ook wel helpen met wat stukjes schrijven over de verschillende landen! Heb niet heel veel tijd maar zijn nu verschillende mensen van hier in die regio geweest en staat nog niet heel veel info op de site!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Curonian Split ook via hostel bij busstation in Klaipeda gedaan? Of toch op zoek gegaan naar acco in NIda?
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

ook via hostel bij busstation, is lekker betaalbaar en in Nida is het volgens mij stukje duurder.. en doordat het 's ochtends pas 6 uur was dat ik mijn bed inrolde heb ik niet eens een volledige dag curonian spit gedaan, daardoor alleen stuk tussen Juodkrante en Nida gezien want dat had ik gefietst en daar achter Nida helaas niet meer gezien.. maar het lopende duin tussen Juodkrante en Nida is heel mooi maar ook bizar te weten dat daar complete dorpen onder begraven liggen..
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Was het zo gezellig in dat vage hostel dan :-)? Volgens mij heb je toch heel veel gedaan. Ik kwam niet verder dan een uurtje of 4 in Nida en omgeving hoor (oa Paradise Dune natuurlijk).
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

tja wat gezellige fransen, wodka en een idioot die al zijn foto's op de hostelcomputer plaatste maakte dat het avondje niet te laat slapen een nachtje heel laat slapen werd..

hostel was mss beetje vaag maar wel gezellig ;)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Globeskater schreef: Curonian Spit en de kust tussen Kolka en Mazirbe vond ik de grootste aanraders! Wat is het daar schitterend zeg!

verder kan ik de kayak excursie van 360 in Estland ook aanraden!

Ik wil ook wel helpen met wat stukjes schrijven over de verschillende landen! Heb niet heel veel tijd maar zijn nu verschillende mensen van hier in die regio geweest en staat nog niet heel veel info op de site!
Ik ben begonnen met Litouwen: Vilnius, Trakai, vervoer naar en geld en budget kan ik prima schrijven.
Het zou erg mooi zijn om het dan gelijk goed te doen. Als jij een stuk zou willen schrijven over de kayak excursie die je hebt gedaan?
En als jij of El Nino???? wil schrijven over Curonian Spit.'

Er is niet echt haast bij, zou leuk zijn in ieder geval begin oktober af. Maar als je het de komende 3 weken nog doet dan ga je natuurlijk wel mee in de dwarsligger actie.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

ik zat er over te denken om een stukje te schrijven "van en naar de Baltische staten" met daarin tips voor airlines en recente prijzen van vluchten. Die kan dan gelinkt worden in zowel een hoofdstuk over Letland, als Estland en Litouwen. Omdat men toch vaak een rondje maakt.
Maar ik heb natuurlijk alleen mijn eigen ervaringen.
Willen jullie met mij delen hoe jullie die kant op gegaan zijn, wat het kostte, ook eventueel het vervoer naar de luchthaven in Nederland/Duitsland (en/of parkeren) en wat misschien de reden was voor een bepaalde constructie van vluchten die jullie hebben gekozen?
Dan plak ik alles tot 1 geheel ( en ik ding niet (!) mee naar de dwarsligger)
Alvast bedankt!

ps: @ jenny. Heb jij dit niet een aantal jaar geleden ook gedaan maar dan niet met vluchten maar met de bus of trein??
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik doe in principe niet aan het stukjes maken. Maar wil hier best het een en ander aan info delen hoor :-).

Bv. Side trip Helsinki. Linda Lines (http://www.lindaline.fi/en/)is autoloze ferry en gaat veel sneller dan die anderen. Niet duurder (va 40 Euro retour) en in 1,5 uur ipv 3,5 uur. Hostel erg dun gezaaid in Helsinki. .... vantevoren boeken via hostelworld. Ca 25 euro voor dormbed (maar kon ik niet eens meer krijgen en heb daarom 47 Euro betaald voor singleroom in summerhostel academia). Niks te doen behalve leuk tripje naar http://www.suomenlinna.fi/en/.
bolletjeom
Reisexpert

@el nino, Das ook een mooie tip. Mag ik een domme vraag stellen? een sidetrip..vanaf waar?
Wil jij (misschien nog eens) met mij delen hoe jij die kant op bent gegaan en met welke maatschappij enzo?
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Vanuit Tallinn natuurlijk :-)
Heb in Tallinn nog een matige hosteltip. Hostel http://www.16eur.ee. Goeie locatie maar eigenlijk cheap hotel :-)

Gevlogen met AirBaltic. Niet heel goedkoop, maar zat aan bepaalde dagen vast. Ryanair is voor mij niet praktisch (Weeze rot eind weg en dat kost ook geld). Nadeel vind ik ook dat die lui naar Kaunas vliegen ipv Vilnius. Tel uit je winst: Adam-Weeze, en Kaunas-Vilnius komen er nog eens bij (Riga gaat beter volgens mij).
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

ik ben van Brussels Charleroi naar Riga gevlogen, incl bagage was ik rond de 80 euro kwijt. Bagage was duurste want dat was 2 maal 20 euro omdat het zomer was. Ik vind beide vliegvelden erg fijn en makkelijk bereikbaar met openbaar vervoer. als je meer info over van en naar nodig hebt laat even weten ;)
Plaats reactie