Hoi allemaal,
Had even geen tijd om te reageren sorry! Maar bedankt voor alle reacties!
Reis-Ruud; dank je wel, ik ga die plekken eens even opzoeken

Maar wat is een liveaboard?
Jenny; Het lijkt mij wel heel gaaf om ook in Nederland te duiken ipv alleen in het buitenland, lijkt me sowieso wel goed om het een beetje bij te houden voor zover de financiën en de agenda dat toelaten. En het schijnt best leuk te zijn in Nederland. Maar die opmerking over dat als je kan duiken in Nederland dat je het dan overal kunt vond ik ook een beetje kort door de bocht inderdaad. Op de een of andere manier ben ik een beetje 'huiverig' ervoor, vraag me niet waarom, geen idee. Heb genoeg ervaring met water en zwemmen enzo, maar goed. Dus vandaar lijkt het me wel slim om er de tijd voor te nemen, want ik wil het wel echt
TRB; Dank je! Waar ik nu die opleiding gaan doen, gebruiken ze IADS, ook geen Padi. Heb wel een Padi-boek van iemand geleend, best wel leuk om alvast een beetje door te kijken opzich. Zal de site wel even bekijken ja!
Over de reistabletjes; Ik ga zeker even kijken welke er allemaal zijn en wat de werkzame stoffen zijn, goede tip inderdaad! Heb het stukje al doorgelezen.
Het is eigenlijk pas begonnen toen ik een keer op een hovercraft terecht kwam met windkracht 7/8 het Kanaal over, sindsdien heb ik het elke keer.
Vorig jaar op Curacao hielp het niet wanneer ik in het water ging, ik ben toen naar de kant gezwommen na die tocht maar heb me nog steeds de hele dag 'raar' gevoeld ervan
Daar heb ik dus echt geen zin in als ik in Thailand ben. Zal me dus even goed moeten verdiepen hierin, want om duf te worden van de reistabletten en dan te gaan duiken lijkt me ook een slecht plan. Maar wat bedoel je met testen? Gewoon verschillende kopen en dan kijken wat voor uitwerking ze hebben zonder dat ik op een boot zit? Zal dat ook even navragen bij die duikinstructeur.
Groetjes!