Muziek mee op reis

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Marcell`
Reiziger
Contacteer:

Re: Muziek mee op reis

Bericht door Marcell` »

bolletjeom schreef:Als ik in een bus zit wil ik uit het raam kijken en mijn gedachte de vrije loop laten over wat ik allemaal zie. Niet met muziek op mijn hoofd en mijn ogen dicht van A naar B
Bekijk het eens op de andere manier. Als ik met mijn muziekje ergens rondloop, kan ik soms nog meer genieten van de omgeving. Vaak zet ik een trance-CD'tje op en dan geniet ik nog meer van het bos waar ik dan bijvoorbeeld langsloop. Muziek opzetten betekend niet altijd jezelf afsluiten. :) Alhoewel, als ik in een groep loop zal ik inderdaad mijn iPod niet opzetten, dan ga ik toch meer voor het socializen.

Muziek die ik op mijn iPod zet:
- Golden Earring ( _O_ )
- Trance: (A State Of Trance Yearmixes 08/09 van Armin van Buuren)
- Top-40 shizzle: Michael Jackson, Coldplay, Keane, The Fray, Gorrilaz, Mike Posner, U2, en stiekem wat Guus Meeuwis
- Een paar Prodigy Cd's
- Elektro, zoals Boys Noize
- Hiphop: Kanye West, Fort Minor
- Paar Early hardstyle CD's: (Qlubtempo)
- Misschien een DVD'tje die nooit verveeld en ik kan blijven kijken.

Lekker veelzijdig en voor elke dag wat anders!
“Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.”
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

merc schreef:christelijke rockers 0_0
Een Michael W. Smith lover?! 0_0
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

Haha, neen, dat dan weer niet.
Meer een beetje de crossover bands die nu niet meer als Christelijk worden gezien.
Switchfoot en The Fray bijvoorbeeld kan ik waarderen, hoewel beide Petrus neigingen vertonen `Jezus ? Nee, we zijn gewoon rock bands`
Grappig trouwens dat ze erg op elkaar lijken qua zanger, ik had eerst niet door dat ik naar The Fray luisterde.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Reizen zonder muziek? Ondenkbaar! Altijd gaat de mp3-speler mee, met daarop een mix van van alles en nog wat. Uiteraard veel van The Boss, daarnaast van alles variërend van Sixteen Horsepower tot The Mars Volta, van Radiohead tot System of a Down, van John Lee Hooker tot BZB.

Wel een komisch moment: in Noord-Korea naar Born in the USA luisteren. Ik kan eigenlijk niks bedenken wat meer ongepast zou zijn...
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik had laatste dagen toevallig mijn nieuwe MP3-speler klaarliggen om er alvast een hele hoop muziek op te zetten. De vorige MP3-speler is op reis ter ziele gegaan en met het oog op een nieuwe trip pas een aanbieding 'verzilverd' (de enige die echt verzilverd is de verkoper, ik weet het ~O> ).

Ik heb eigenlijk heel veel verschillende soorten muziek die ik mooi vind. Een paar die ik op Limewire in mijn lijst heb staan (die ik regelmatig opschoon en niet te groot wil laten worden, nu 290 nummers): U2, The Cranberries, Bruce Springsteen, Enya, Queen, Rowwen Heze, Guns 'N Roses, Coldplay, maar ook staan er nummers tussen van Hazes, Celine Dion, Aerosmith, the Beatles etc.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

LaosFan schreef:maar ook staan er nummers tussen van Hazes, Celine Dion, Aerosmith, the Beatles etc.
Wat heeft Aerosmith (even afgezien van het walgelijke I Don't Want to Miss a Thing) in dat rijtje te zoeken? In tegenstelling tot die andere prutsers hebben zij toch wel degelijk goede muziek gemaakt.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

WizardOfOss schreef:
LaosFan schreef:maar ook staan er nummers tussen van Hazes, Celine Dion, Aerosmith, the Beatles etc.
Wat heeft Aerosmith (even afgezien van het walgelijke I Don't Want to Miss a Thing) in dat rijtje te zoeken? In tegenstelling tot die andere prutsers hebben zij toch wel degelijk goede muziek gemaakt.
Was maar een voorbeeldje van wat andere muziek die er ook nog bij staat. Maar van Aerosmith heb ik ook maar 3 nummers gedownload...). :)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
ptr

Bericht door ptr »

Ik hou zelf totaal niet van Nederlandstalige muziek, dus ik zou echte relaxte zomermuziek zoals Donavon Frankenreiter, Jack Johnson, Jason Mraz ^O^
Marina

Bericht door Marina »

Hoi allemaal!

In november ga ik een half jaar op reis. Ik ben nu ook bezig met mijn mp3speler vullen met muziek, maar ik weet niet of de mijne voldoende geheugen heeft. In Nederland gebruik ik hem niet veel; ik luister naar de radio of luister naar muziek op mijn computer. Echter op reis verwacht ik hem vaker te gebruiken, met name bij het vliegen en het reizen met de bus... Mijn mp3speler heeft een inhoud van 2GB.

Is dit voldoende, denken jullie? Wie heeft hier ervaring mee? Alvast bedankt voor het meedenken. :)

Liefs.
emiels
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door emiels »

Neem je ook een laptop oid. mee? Dan kan je daar al je muziek opzetten en de muziek op je mp3 speler rouleren.
Mijn MP3 speler is ook 2gb maar af en toe word ik wel een beetje gek van constant dezelfde muziek, denk om eens een kabeltje te kopen zodat ik het uit kan wisselen met de laptop.

Als het een drag-n-drop mp3 speler is (zonder extra programma) kan je ook een USB stick met muziek meenemen en bij elke openbare computer uitwisselen ;-)
Greed isn't going anywhere. They should put that up on a billboard across Times Square!
Marina

Bericht door Marina »

Hee Emiels,

Nee, ik neem geen laptop mee op reis. Rouleren is dus een beetje lastig, al vind ik de upbsticktip wel een goede!Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Dankje!

Liefs.
Huis87

Bericht door Huis87 »

Bij mij is het zelfs zo ver gekomen dat ik een nieuwe mp3 heb moeten aanschaffen tijdens mijn reis! Kan zo heerlijk wegdromen bij muziek! Voornamelijk reggae, hiphop en soul!
Plaats reactie