Riga / Letland. Tips?
Re: Riga / Letland. Tips?
Ik moest ook gelijk aan sigulda denken. Als je in het weekend er bent kan je ook de bobsleebaan af als je wat spannendst wilt doen.
Je zult geen moeite hebben een lekker en leuk restaurant te vinden in riga, keuze genoeg.
Je zult geen moeite hebben een lekker en leuk restaurant te vinden in riga, keuze genoeg.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
er zit in Riga een leuk knoflook restaurant. Mooie test om te zien of het "echte" liefde is
Ik heb daar gegeten en vond het erg leuk en smakelijk

Ik heb daar gegeten en vond het erg leuk en smakelijk
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Bedankt voor alle tips!
Erik, Tallinn zullen we helaas een andere keer moeten bezoeken! So much to see, so little time.. Als het ons goed bevalt, gaan we in de zomer gewoon met de tent-op-wielen die kant op, brengen we dan een bezoekje aan Tallinn
Bolletjeom, ik heb inderdaad ook veel positieve dingen over Sigulda gehoord en gelezen. Kanovaren vinden we leuk
Een knoflookrestaurant? Kun je daar ook lunchen? Dan duurt het nog een hele poos voordat we naast elkaar moeten liggen hahahaha. Maar even serieus, het klinkt wel interessant, ik zal het even noteren in mijn notitieboekje! (Sigulda stond daar al in)
Tikva, bobsleeën is ook leuk! We zijn er alleen van dinsdag t/m zaterdag, dus dat word een beetje kortdag ben ik bang.. Maar het staat ook genoteerd!
Erik, Tallinn zullen we helaas een andere keer moeten bezoeken! So much to see, so little time.. Als het ons goed bevalt, gaan we in de zomer gewoon met de tent-op-wielen die kant op, brengen we dan een bezoekje aan Tallinn

Bolletjeom, ik heb inderdaad ook veel positieve dingen over Sigulda gehoord en gelezen. Kanovaren vinden we leuk

Tikva, bobsleeën is ook leuk! We zijn er alleen van dinsdag t/m zaterdag, dus dat word een beetje kortdag ben ik bang.. Maar het staat ook genoteerd!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
-
- Reiziger
- Contacteer:
Labdien,
Sigulda is inderdaad zeker de moeite waard. Als je nog iets spannenders wilt dan de bob-slee baan kun je ook de kabelbaan nemen, en vanuit halverwege de oversteek Bungee Jumpen. Uiteraard kun je ook gewoon de kabelbaan nemen en het kasteel en de grotten aan de overkant van de vallei verkennen. Als je niet terug wilt lopen kun je ook een busje terug naar Sigulda nemen op de hoofdweg langs de grotten. Het kan soms wel even duren aleer er een busje komt.
Vanuit Riga kun je Sigulda makkelijk met de bus of met de trein bereiken. De trein is iets trager dan de bus, maar ook zeker een leuke ervaring.
Als je een echte letse maaltijd wilt eten raad ik je zeker aan in Riga naar de Lido te gaan. Je kunt hier vanuit de Tirgus(centrale markt) in vijf minuutjes met de tram naar toe.
Als je voor je vijf jarig bestaan een prachtige locatie wilt om een drankje te drinken, moet je zeker naar de Skyline bar gaan, dit is 10 minuutjes lopen vanuit het centrum en je hebt s'avonds een geweldig uitzicht over de stad.
Veel plezier in Letland!
Rudy
Sigulda is inderdaad zeker de moeite waard. Als je nog iets spannenders wilt dan de bob-slee baan kun je ook de kabelbaan nemen, en vanuit halverwege de oversteek Bungee Jumpen. Uiteraard kun je ook gewoon de kabelbaan nemen en het kasteel en de grotten aan de overkant van de vallei verkennen. Als je niet terug wilt lopen kun je ook een busje terug naar Sigulda nemen op de hoofdweg langs de grotten. Het kan soms wel even duren aleer er een busje komt.
Vanuit Riga kun je Sigulda makkelijk met de bus of met de trein bereiken. De trein is iets trager dan de bus, maar ook zeker een leuke ervaring.
Als je een echte letse maaltijd wilt eten raad ik je zeker aan in Riga naar de Lido te gaan. Je kunt hier vanuit de Tirgus(centrale markt) in vijf minuutjes met de tram naar toe.
Als je voor je vijf jarig bestaan een prachtige locatie wilt om een drankje te drinken, moet je zeker naar de Skyline bar gaan, dit is 10 minuutjes lopen vanuit het centrum en je hebt s'avonds een geweldig uitzicht over de stad.
Veel plezier in Letland!
Rudy
en voor op stap te gaan in Riga is "Pulkvedis Neviens Neraksta" wel de moeite. Lokale club.
Ik had inderdaad ook iets over een kabelbaan gelezen, ik denk dat we dat gaan doen! Bungee jumpen slaan we over (zie mijn eerdere post
). Zit er ook een groot verschil in prijs, of je nou de bus neemt of de trein? Ben daar wel benieuwd naar. De Skyline bar stond al genoteerd, en ik zal de tips van de Lido en Pulkvedis Neviens Neraksta ook even opschrijven. Bedankt maar weer!

-
- Reiziger
- Contacteer:
Hoi Reismeis,
De prijs voor de bus of trein is vrijwel gelijk, per bus kost een enkele reis 1,50 LVL, per trein 1,65 LVL. Beide duren ongeveer 1 uur en 15 minuten. De bus rijdt wel iets vaker dan de trein, dus soms kan het praktisch zijn de bus te nemen.
Er is in Letland ook een soort van 9292ov website, maar ik mag hier volgens mij geen websites noemen, dus stuur me even een pb als je de website wilt weten,
groetjes,
Rudy
De prijs voor de bus of trein is vrijwel gelijk, per bus kost een enkele reis 1,50 LVL, per trein 1,65 LVL. Beide duren ongeveer 1 uur en 15 minuten. De bus rijdt wel iets vaker dan de trein, dus soms kan het praktisch zijn de bus te nemen.
Er is in Letland ook een soort van 9292ov website, maar ik mag hier volgens mij geen websites noemen, dus stuur me even een pb als je de website wilt weten,
groetjes,
Rudy
Gisteravond wel een PB gestuurd, maar ik zie dat ik hier nog niet had gereageerd. Bedankt voor alle informatie! 

Je mag wel websites noemen, zolang het geen reclame / promotie is.greatwallnepal schreef: Er is in Letland ook een soort van 9292ov website, maar ik mag hier volgens mij geen websites noemen, dus stuur me even een pb als je de website wilt weten,
-
- Reiziger
- Contacteer:
Bedankt voor de info Erik, is wel handig om te weten.
Bij deze voor alle Letland gangers dan alsnog de website: http://www.1188.lv . Klik rechtsbovenin voor Engels.
Bij deze voor alle Letland gangers dan alsnog de website: http://www.1188.lv . Klik rechtsbovenin voor Engels.
Riga is echt een geweldig stadje! Het regent eigenlijk al vanaf t moment dat we landden, maar dat mag de pret niet drukken. Een paraplu mee en lopen maar!. Het is alleen wel behoorlijk koud, ik had beter mijn winterjas mee kunnen nemen haha!