Transmongolie Express
Re: Transsiberie express en China in de winter?
Gewoon warme kleding aandoen en flink aan de wodka. Geen probleem!
Ik heb 'm zelf begin mei gedaan. Dan zijn er nog niet zo veel toeristen als in de zomer. Maar de temperatuur is iets aangenamer. Een ander pluspuntje is als je op 9 mei in een rusische stad bent, je dan het einde van de WWII kunt mee vieren. Harstikke leuk, het is de rusische versie van onze 5 mei.
Maar de verhalen over de winter zijn ook goed. Ik wil zelf nog een ander stuk in Rusland doen en dan ga ik denk ik de winter. Het Baikelmeer en omstreken moet prachtig zijn in de winter. Maar je moet wel goede kleren meenemen. Want het wordt erg koud denk ik
Een 'deel' kun je ook nog wel in Izmailsky park kopen. Daar is een hele grote bazar met allerlei spullen. In de trein heb je het trouwens niet koud, die wordt continue op 25+ graden gestookt. Heb het denk ik niet makkelijk voor je gemaakt, maar ik vond de 9 mei viering in Irkoets en oefen parade over het rode plein in Moskou erg indrukkendwekkend om te zien en mee te maken.
Maar de verhalen over de winter zijn ook goed. Ik wil zelf nog een ander stuk in Rusland doen en dan ga ik denk ik de winter. Het Baikelmeer en omstreken moet prachtig zijn in de winter. Maar je moet wel goede kleren meenemen. Want het wordt erg koud denk ik

Hoi,
Bedankt voor jullie reacties. Kunnen jullie aangeven hoeveel graden onder 0 het kan worden, zodat ik een beetje een idee heb hoe koud het is.... ik ben namelijk niet zoveel gewend.
Hebben jullie ervaringen of verhalen gehoord wat betreft het regelen van een visum om vanuit China de transsiberie express te doen? Ik heb namelijk gehoord dat het erg moeilijk is om in China een visum te krijgen voor Rusland.
Bedankt,
Groetjes Sanne
Bedankt voor jullie reacties. Kunnen jullie aangeven hoeveel graden onder 0 het kan worden, zodat ik een beetje een idee heb hoe koud het is.... ik ben namelijk niet zoveel gewend.
Hebben jullie ervaringen of verhalen gehoord wat betreft het regelen van een visum om vanuit China de transsiberie express te doen? Ik heb namelijk gehoord dat het erg moeilijk is om in China een visum te krijgen voor Rusland.
Bedankt,
Groetjes Sanne
Het kan kouder dan -20 worden. Maar weg zegt deze temperatuur je als je nog nooit in een dergelijke koude bent geweest?
De koude is droger dan de kou in Nederland, en voelt daardoor minder koud aan. Dikke jas, muts en handschoenen en je kunt je er aardig tegen wapenen, zeker wanneer je uit de wind bent.
De koude is droger dan de kou in Nederland, en voelt daardoor minder koud aan. Dikke jas, muts en handschoenen en je kunt je er aardig tegen wapenen, zeker wanneer je uit de wind bent.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
De trein daar hoef je geen zorgen over te maken. Die wordt wel op temperatuur gestookt. In het begin goed te doen en aan het eind waan je je in de zomer 

- bolletjeom
- Reisexpert
wij zijn begin mei geweest en hebben met al onze kleren aan op stations gestaan in Siberie. Het was toen -10. In de trein was het bloedje heet. Resultaat: super en super verkouden. In Beijing 4 dagen vertraging op gelopen door koorts en keelontstekingen. (tip, niet je kop uit het raam steken om Lake Baikal te bekijken als het buiten vriest en binnen een sauna is
)
de tip van Hildo is wel ok maar heeft ook een keerzijde. In de eerste week van mei zijn veel dingen in Moskou gesloten zoals bijv het kremlin.

de tip van Hildo is wel ok maar heeft ook een keerzijde. In de eerste week van mei zijn veel dingen in Moskou gesloten zoals bijv het kremlin.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Onze ramen konden niet open. Superjammer voor de foto's, maar wel beter ivm verkoudheden.bolletjeom schreef:(tip, niet je kop uit het raam steken om Lake Baikal te bekijken als het buiten vriest en binnen een sauna is)

(Maar ik was er in de zomer, dus een 'aangename' 15 graden in Siberie.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ik was er ook de 1e week van mei (3 tot 5 mei in moskou) en bij mij was alles open (kremlin, armoury, e.d.). Alleen het rode plein mocht je niet op vanwege de 9 mei oefening. Daardoor kon ik ook niet naar Lenin. Niet erg gemist hoor 

- bolletjeom
- Reisexpert
Hmm. wij hebben de repetities op het plein ook gezien maar St. Basil kathedraal, Lenin en het kremlin waren een aantal dagen dicht. Mischien was er nog wat anders dan waarom het allemaal dicht was.
-
- Vakantieganger
- Contacteer:
Trein kaartje(s) TME/ TSE
Hoi!
Is er hier iemand die de treinkaartjes voor de trein richting Mongolie/ China in Moskou heeft gekocht, en dus niet bij een aanbieder in Nederland?
Bedankt alvast!
Groetjes!
Is er hier iemand die de treinkaartjes voor de trein richting Mongolie/ China in Moskou heeft gekocht, en dus niet bij een aanbieder in Nederland?
Bedankt alvast!
Groetjes!
Wij zijn onderweg! Kijk ook eens op http://www.onzedroomreis.nl
Ik ga samen met mijn vriend ook de TME nemen in de winter (vertrek 24/11). Laat me door de kou niet tegenhouden, maar heb er wel voor gekozen om in een ruk van Moskou naar Beijing te gaan want een weekje in een hutje in Mongolië verblijven met -20/-30 lijkt me toch minder..
Weet niet precies wat jouw plannen zijn? Ook in een keer door, blijf je lang in Moskou?
Weet niet precies wat jouw plannen zijn? Ook in een keer door, blijf je lang in Moskou?
Re: Trein kaartje(s) TME/ TSE
Ik heb ze via een Russisch bureau geboekt, als je dat bedoelt? Dat bureau is gevestigd in Moskou en stuurt je de tickets dan per post toe als je dat wilt of je kunt ze ophalen in Moskou.
-
- Vakantieganger
- Contacteer:
Dennit schreef:Ik heb ze via een Russisch bureau geboekt, als je dat bedoelt? Dat bureau is gevestigd in Moskou en stuurt je de tickets dan per post toe als je dat wilt of je kunt ze ophalen in Moskou.
Kun je me hier wat meer info geven over hoe je dit hebt gedaan, en wat de kosten waren?
Wanneer heb je dit gedaan?
Groet!
- bolletjeom
- Reisexpert
Lees eens de tekst die wij er over hebben in de Reisinfomatie:trans mongolie express
scroll naar onder en je vind wat je zoekt
scroll naar onder en je vind wat je zoekt

-
- Vakantieganger
- Contacteer:
Ik had dat al gelezen, vandaar ook mijn vraag of er iemand is die het wél zelf geregeld heeft in Moskou. Prima dat jij adviseert het niet te doen, maar als ik het eigenwijs toch in Moskou wil regelen kan ik wel wat tips gebruiken.
Dus....heeft iemand ervaring met het zelf regelen van de tickets voor de TME in Moskou? En dus niet in NL via een NL-organisatie? Ik heb al eens van iemand gehoord dat Godzilla hostel je kan helpen. Iemand daar ervaring mee?
Nogmaals bedankt!
Dus....heeft iemand ervaring met het zelf regelen van de tickets voor de TME in Moskou? En dus niet in NL via een NL-organisatie? Ik heb al eens van iemand gehoord dat Godzilla hostel je kan helpen. Iemand daar ervaring mee?
Nogmaals bedankt!