St. Petersburg
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: St. Petersburg
ja, je moet altijd weten waar je gaat slapen in Rusland. Of toch op zijn minst de eerste nacht(en)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Iemand nog tips?
cheap hotelletje, waar lekker/goedkoop eten en/of drinken, bezienswaardigheden (die niet zo voordehand liggend zijn, want die vind ik wel) enz. enz.
Thanks al vast.
J.
cheap hotelletje, waar lekker/goedkoop eten en/of drinken, bezienswaardigheden (die niet zo voordehand liggend zijn, want die vind ik wel) enz. enz.
Thanks al vast.
J.
Ik vertrek eind september naar St Petersburg, blijf hier enkele nachten slapen https://soulkitchen.community/ Geen flauw benul verder van andere accomodaties, maar als je met je schatje gaat moet je natuurlijk wel een sfeervolle plek hebben om te crashenjaydee schreef:Iemand nog tips?
Thanks al vast.
J.

ok, wanneeer ga je dan? ga ook eind sept.
En ga met een mattie dus el cheapo staat voorop
zal er eens naar kijken.
visum fiks ik ook bij visumburo...wel lekker makkelijk
En ga met een mattie dus el cheapo staat voorop

Ik vlieg 24sep, blijf er alleen niet zo lang, paar daagjes. Ga daarna richting Moskou.jaydee schreef:ok, wanneeer ga je dan? ga ook eind sept.
En ga met een mattie dus el cheapo staat vooropzal er eens naar kijken.
Visum en uitnodiging heb ik via Rusreis (incl. visumdienst).
Houd er wel rekening mee dat de Russische ambassade het paspoort pas op het laatste moment terugstuurt
(stress momentje).
Slapen is St. Petersburg niet echt goedkoop.
Heb zelf bij Andrey & Sasha homestay geslapen. Niet duur, 1 persoonskamer voor €50.
Geen ontbijt, maar wel onbeperkt water/koffie en wodka
Midden in het centrum en niet duur.
Als je naar Peterhof gaat, kun je dit het goedkoopste doen met een minibus ipv de veel duurdere hydrofoil.
Voor een 3 gangen menu ben je ongeveer €20 kwijt.
Tip: Armeens restaurant Kilikia
Houd er wel rekening mee dat de Russische ambassade het paspoort pas op het laatste moment terugstuurt
(stress momentje).
Slapen is St. Petersburg niet echt goedkoop.
Heb zelf bij Andrey & Sasha homestay geslapen. Niet duur, 1 persoonskamer voor €50.
Geen ontbijt, maar wel onbeperkt water/koffie en wodka

Midden in het centrum en niet duur.
Als je naar Peterhof gaat, kun je dit het goedkoopste doen met een minibus ipv de veel duurdere hydrofoil.
Voor een 3 gangen menu ben je ongeveer €20 kwijt.
Tip: Armeens restaurant Kilikia
Bezoek ook eens mijn website:
http://www.dutchbackpacker.nl
http://www.dutchbackpacker.nl
Dat de Russische ambassade je paspoort zo laat terugstuurt is echt belachelijk. Ik zat te twijfelen om een ID kaart aan te vragen,voor het geval ik zou moeten reizen voor mijn werk. Maar gok het er maar op dat ik de aankomende 7 weken niet met het vliegtuig weg moet... Ben wel benieuwd naar het Russische schoon!
ik vlieg de 22ste, mss zie ik je nog wel ergens met een paar russische dames
en ja dat het zo lang duurt met dat visum is wel irritant, ga tussendoor nog naar Frankrijk, ga er maar vanuit dak me daar nergens hoef te identificeren....
Vind 50 per nacht trouwens nog wel behoorlijk prijzig....

en ja dat het zo lang duurt met dat visum is wel irritant, ga tussendoor nog naar Frankrijk, ga er maar vanuit dak me daar nergens hoef te identificeren....
Ik betaal 50e voor 2 nachten, maar wel op een 6-bed mixed dorm. Reken maar dat ik de 24ste en 25ste eens goed ga verdiepen in de lokale cultuurjaydee schreef:ik vlieg de 22ste, mss zie ik je nog wel ergens met een paar russische dames![]()