St. Petersburg

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
bolletjeom
Reisexpert

Re: St. Petersburg

Bericht door bolletjeom »

ja, je moet altijd weten waar je gaat slapen in Rusland. Of toch op zijn minst de eerste nacht(en)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Iemand nog tips?

cheap hotelletje, waar lekker/goedkoop eten en/of drinken, bezienswaardigheden (die niet zo voordehand liggend zijn, want die vind ik wel) enz. enz.

Thanks al vast.

J.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

jaydee schreef:Iemand nog tips?

cheap hotelletje, waar lekker/goedkoop eten en/of drinken, bezienswaardigheden (die niet zo voordehand liggend zijn, want die vind ik wel) enz. enz.

Thanks al vast.

J.
Ik vertrek eind september naar St Petersburg, blijf hier enkele nachten slapen https://soulkitchen.community/ Geen flauw benul verder van andere accomodaties, maar als je met je schatje gaat moet je natuurlijk wel een sfeervolle plek hebben om te crashen :9 Visum laat ik overigens regelen door Visumburo, je moet alleen wel verklaring ziektekosten verzekeraar opvragen en dat meesturen met de aanvraag.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

ok, wanneeer ga je dan? ga ook eind sept.

En ga met een mattie dus el cheapo staat voorop *) zal er eens naar kijken.

visum fiks ik ook bij visumburo...wel lekker makkelijk
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

jaydee schreef:ok, wanneeer ga je dan? ga ook eind sept.

En ga met een mattie dus el cheapo staat voorop *) zal er eens naar kijken.

visum fiks ik ook bij visumburo...wel lekker makkelijk
Ik vlieg 24sep, blijf er alleen niet zo lang, paar daagjes. Ga daarna richting Moskou.
flip72
Reiziger

Bericht door flip72 »

Visum en uitnodiging heb ik via Rusreis (incl. visumdienst).
Houd er wel rekening mee dat de Russische ambassade het paspoort pas op het laatste moment terugstuurt
(stress momentje).
Slapen is St. Petersburg niet echt goedkoop.
Heb zelf bij Andrey & Sasha homestay geslapen. Niet duur, 1 persoonskamer voor €50.
Geen ontbijt, maar wel onbeperkt water/koffie en wodka :P
Midden in het centrum en niet duur.

Als je naar Peterhof gaat, kun je dit het goedkoopste doen met een minibus ipv de veel duurdere hydrofoil.

Voor een 3 gangen menu ben je ongeveer €20 kwijt.
Tip: Armeens restaurant Kilikia
Bezoek ook eens mijn website:
http://www.dutchbackpacker.nl
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Dat de Russische ambassade je paspoort zo laat terugstuurt is echt belachelijk. Ik zat te twijfelen om een ID kaart aan te vragen,voor het geval ik zou moeten reizen voor mijn werk. Maar gok het er maar op dat ik de aankomende 7 weken niet met het vliegtuig weg moet... Ben wel benieuwd naar het Russische schoon!
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

ik vlieg de 22ste, mss zie ik je nog wel ergens met een paar russische dames 8-)

en ja dat het zo lang duurt met dat visum is wel irritant, ga tussendoor nog naar Frankrijk, ga er maar vanuit dak me daar nergens hoef te identificeren....

Vind 50 per nacht trouwens nog wel behoorlijk prijzig....
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

jaydee schreef:ik vlieg de 22ste, mss zie ik je nog wel ergens met een paar russische dames 8-)

en ja dat het zo lang duurt met dat visum is wel irritant, ga tussendoor nog naar Frankrijk, ga er maar vanuit dak me daar nergens hoef te identificeren....

Vind 50 per nacht trouwens nog wel behoorlijk prijzig....
Ik betaal 50e voor 2 nachten, maar wel op een 6-bed mixed dorm. Reken maar dat ik de 24ste en 25ste eens goed ga verdiepen in de lokale cultuur :Y Heb ooit eens aangepapt met een Russische, was memorabel.
Plaats reactie