Australië van Ghan tot Greyhound

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
TravelTheo

Bericht door TravelTheo »

Ik hoef, helaas, geen extra los interview te doen, en een echt magazine maken redden we in m'n minor toch niet meer. Het blijft bij 1 goed (=groot, gestructureerd en genadeloos gecorrigeerd) achtergrondartikel per persoon. Gelukkig werd mijn verhaal al als 'behoorlijk goed' beschouwd, al moet ik er nog wat kleinigheidjes aan aanpassen. Ik a Eriks stukje er nog inzetten, en natuurlijk de link naar hier, maar daarna moet ik nog kijken. Dat zien we (jullie & ik) nog wel.. :shock:
De tweede versie komt hier ook te staan, maar verwacht niet te veel vernieuwingen. Tot nu toe iig. hartstikke bedankt voor jullie boeiende bijdragen!

groet,
Theo
TravelTheo

Beste backpackers,

Ten allereerste iedereen nog een goed rugzakjaar 2007! En hier is alweer een nieuwe versie van mijn Australische spoorwegen-artikel:
http://www.traintheo.com/ontspoord/aust ... wegen3.pdf.
Bekijk hem maar en laat me weten wat jullie ervan vinden.

groet,
TravelTheo
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ha Theo,

Jij ook een goed backpack jaar met veel (trein)reizen! Het is een goed stuk geworden joh! Leuk om te lezen en er stonden ook weer behoorlijk wat nieuwe dingen in. Als je final stuk klaar is zal ik het bij het treinreizen van australie zetten (de link).

Ook grappig dat ik zelf in het stuk voorkom, iemand een handtekening?! :D

Wat ik me nog afvroeg was waarom het DE treinticket is, i.p.v. HET treinticket. Dat klinkt beter, maar kan best niet kloppen :) Het is DE trein en HET ticket, toch?!

Ook zag ik dat er bij sommige duizendtallen geen . tussen de cijfers stonden, geen idee of dit nodig is, maar leest wel gemakkelijker!

Maar verder een erg goed stuk!
TravelTheo

Hé Erik,

Ik ga dit jaar vast wel wee een trein(rond)reis maken, maar blijf wel in Europa en regel alles van tevoren. Dus dat is wel met rugzag maar niet het échte backpacken geloof ik.. :lol:

Dat het ipv. de treinticket heb je gelijk in; die heb ik dus de hele tijd over het hoofd gezien.. Nouja dit is, als het goed is, mijn eindversie, tenzij de docent daar écht anders over denkt.. :?
Die duizendtallen ligt aan de manier waarop je ze ziet, zegt en schrijft. Ikzelf zeg bijv. 'drie-en-veertig-honderd-twee-en-vijftig kilometer', dus schrijf ik ook 4352. Als je het over 4.352 hebt, zeg je dus 'vierduizend-driehonderd-twee-en-vijfig'. Er zijn geloof ik wel wat 'regeltjes' voor vermelden van (grote) getallen, maar het is net als met veel schrijfdingen ook gewoon hoe je het zelf ziet. Pas bij getallen van 5 cijfers (50.000) is de punt ertussen wel heel handig.

Hoe dan ook ben ik blij dat je het (nog steeds) een goed artikel vind; ik laat het hier nog wel weten wat ik er voor eindbeoordeling over te horen krijg..
Erik & Liset sowieso nogmaals heel erg bedankjewel voor jullie boeiende bijdragen; zonder dat was mijn verhaal een stuk minder leesbaar (levendig) geworden!

Theo
TravelTheo

hoIedereen,

Heb gister mijn tweede tekstversie teruggekregen en heb er een 8,5 voor!! 8) Da's voor deze docent 'exorbitant hoog', zo zei hij zelf :lol: Zijn reactie op mijn spoorwegverhaal:
"Zo is het goed.
Mooie balans tussen feiten en persoonlijke ervaringen.
Helder geschreven!"

Dus daar ben ik behoorlijk blij mee!

Liset & Erik nogmaals bedankt!

TravelTheo[/b]
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Theo
gefeliciteerd! Maar het was ook een leuk stukje tekst dus wat had je anders verwacht ;-)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hey Theo, gefeliciteerd!

Mooi om te zien dat je harde werk ook het gewenste resultaat heeft gekregen! Dus ik was niet de enige die het er over eens was dat het een goed artikel was!

Als je met de trein door Europa gaat reizen kan dat nog best onder het "backpacken" vallen. Wat dat betreft is er volgens mij niet echt een duidelijke criteria daarvoor.
Plaats reactie