Machu Picchu
Re: Machu Picchu Tours
Ik wilde de Inca trail lopen van 4n/3d.Ik ben nu terecht gekomen bij Peru Adventure Trek.
Ik heb ook dezelfde route nagevraagd bij andere organisaties (rasgos del peru). Ik vind het toch wel lastig om te beslissen wat de juiste prijs is en vooral de kwaliteit (na het lezen van reviews krijg je toch een slecht beeld ervan)
Ze vragen 50% al via western union te betalen. Heeft iemand hier ervaring mee? of dat goed gaat met het geld overmaken.
Ik nijg sterk om in zee te gaan met de organisatie Peru Adventure Trek, heeft iemand hier ervaring mee? Of met andere goeie organisaties?
Ik heb ook dezelfde route nagevraagd bij andere organisaties (rasgos del peru). Ik vind het toch wel lastig om te beslissen wat de juiste prijs is en vooral de kwaliteit (na het lezen van reviews krijg je toch een slecht beeld ervan)
Ze vragen 50% al via western union te betalen. Heeft iemand hier ervaring mee? of dat goed gaat met het geld overmaken.
Ik nijg sterk om in zee te gaan met de organisatie Peru Adventure Trek, heeft iemand hier ervaring mee? Of met andere goeie organisaties?
Ik was met Xtreme Tourbulencia. Heb zo'n 400$ betaald met studentenkorting voor alles en bestelde dit 2 dagen van tevoren. Zeer aan te raden operator. Waren ook als allereerste bij Machu Picchu van alle hikers en had daardoor met 1 persoon meer dan een kwartier de tijd om te kunnen genieten van de sun gate en beelden dat er nog niemand in Machu Picchu is.Akiko schreef:Ik wilde de Inca trail lopen van 4n/3d.Ik ben nu terecht gekomen bij Peru Adventure Trek.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
ubiytsa schreef:Ik was met Xtreme Tourbulencia. Heb zo'n 400$ betaald met studentenkorting voor alles en bestelde dit 2 dagen van tevoren. Zeer aan te raden operator. Waren ook als allereerste bij Machu Picchu van alle hikers en had daardoor met 1 persoon meer dan een kwartier de tijd om te kunnen genieten van de sun gate en beelden dat er nog niemand in Machu Picchu is.Akiko schreef:Ik wilde de Inca trail lopen van 4n/3d.Ik ben nu terecht gekomen bij Peru Adventure Trek.
400 dollar? Hoelang was die toer? Wat maakt die toer zo duur eigenlijk?
Dat gaat om beperkte kaartjes en alles is inbegrepen, inclusief dragers. Machu Picchu zelf en de trein terug zijn zelf al heel duur. De tour is 4 dagen, dus zo duur is het niet.kevinmp schreef:ubiytsa schreef:Ik was met Xtreme Tourbulencia. Heb zo'n 400$ betaald met studentenkorting voor alles en bestelde dit 2 dagen van tevoren. Zeer aan te raden operator. Waren ook als allereerste bij Machu Picchu van alle hikers en had daardoor met 1 persoon meer dan een kwartier de tijd om te kunnen genieten van de sun gate en beelden dat er nog niemand in Machu Picchu is.Akiko schreef:Ik wilde de Inca trail lopen van 4n/3d.Ik ben nu terecht gekomen bij Peru Adventure Trek.
Thanks voor je info. Kun je mij een idee geven wat Machu Pichu dan kost qua entree enzo? Kan je er ook gewoon een dag naar toe? Dus niet een hele hike van een paar dagen?
Ik denk dat dit een aantal van je vragen kan beantwoorden: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/pe ... si738.html
Misschien heeft @christa ook nog een goede aanvullende tip.
Misschien heeft @christa ook nog een goede aanvullende tip.
Zo rond de 60 euro voor Machu Picchu. De treinreis kost retour nog eens 100 euro (o.i.d.). Dat kan in 1 dag, maar is ontzettend zonde. Inka Trail is 1 van mijn highlights uit Zuid Amerika.kevinmp schreef:Thanks voor je info. Kun je mij een idee geven wat Machu Pichu dan kost qua entree enzo? Kan je er ook gewoon een dag naar toe? Dus niet een hele hike van een paar dagen?
Thanks.
Ja ik vind het zelf ook wel tof, maar ik ga mijn vriendin niet zo ver meer krijgen.
Zeker niet voor meerdere dagen. Als ik dat voorstel, heb ik en een blauw oog en ben ik weer vrijgezel haha.
Als ik het goed begrijp is het dus het beste om via Cusco te gaan en vanuit daar iets te boeken?
Ik heb ooit ergens gelezen dat het soms voorkant dat het uitverkocht is en dat je dan een paar dagen moet wachten, klopt dat?
Is het trouwens altijd een retour terug naar cuzco of kan je gelijk doorreizen naar een volgende plek (tijdswinst)
Zou het ook kunnen om in een nabij gelegen dorpje te blijven zodat de klim naar machu pichu een stuk korter is.. In geval van slecht weer en je dus een dag extra wilt blijven.
Ja ik vind het zelf ook wel tof, maar ik ga mijn vriendin niet zo ver meer krijgen.
Zeker niet voor meerdere dagen. Als ik dat voorstel, heb ik en een blauw oog en ben ik weer vrijgezel haha.
Als ik het goed begrijp is het dus het beste om via Cusco te gaan en vanuit daar iets te boeken?
Ik heb ooit ergens gelezen dat het soms voorkant dat het uitverkocht is en dat je dan een paar dagen moet wachten, klopt dat?
Is het trouwens altijd een retour terug naar cuzco of kan je gelijk doorreizen naar een volgende plek (tijdswinst)
Zou het ook kunnen om in een nabij gelegen dorpje te blijven zodat de klim naar machu pichu een stuk korter is.. In geval van slecht weer en je dus een dag extra wilt blijven.
Hartstikke bedankt! Ik ben helaas geen student meer en moet iets meer betalen. Ik heb wel het gevoel dat deze organisatie veel beter is dan mijn vorige. Stuurde meteen certificaatnummers op, overmaken ging via normale wegen etc.kevinmp schreef:ubiytsa schreef:Ik was met Xtreme Tourbulencia. Heb zo'n 400$ betaald met studentenkorting voor alles en bestelde dit 2 dagen van tevoren. Zeer aan te raden operator. Waren ook als allereerste bij Machu Picchu van alle hikers en had daardoor met 1 persoon meer dan een kwartier de tijd om te kunnen genieten van de sun gate en beelden dat er nog niemand in Machu Picchu is.Akiko schreef:Ik wilde de Inca trail lopen van 4n/3d.Ik ben nu terecht gekomen bij Peru Adventure Trek.
Zeker, echt een toporganisatie. Ik had alle tijd tijdens mijn reis en had het geluk om 2 dagen van tevoren kunnen regelen. Ben alle organisaties bij langs gegaan en deze leek alles het beste geregeld te hebben en kwam ook totaal niet drammerig over.Akiko schreef: Hartstikke bedankt! Ik ben helaas geen student meer en moet iets meer betalen. Ik heb wel het gevoel dat deze organisatie veel beter is dan mijn vorige. Stuurde meteen certificaatnummers op, overmaken ging via normale wegen etc.
-
Wij hebben met de VISA kaart van mijn vader tickets voor de Machu Picchu gekocht. Is een kopie van paspoort en VISA van
Beste Erik van Erp,
Ik las op je blog dat je voor het kopen van een ticket voor de Machu Picchu een VISA kaart nodig hebt. En dat je die van iemand kon lenen. Waarbij een kopie van de VISA en de ID van de VISA kaarthouder voldoende is om binnen te komen.
We hebben daarom de VISA kaart van mijn vader gebruikt. Na aanschaf van de tickets, verschijnt er echter een melding dat de gebruikte VISA kaart en foto op de ID moet overeenkomen met diegene die het ticket afgeeft bij de entree van de Machu Picchu.
Graag hoor ik van u of onze zorg over of we wel binnen kunnen komen bij de Machu Picchu terecht is,
Alvast bedankt,
Hartelijke groet,
Marlou van Laarhoven
Ik las op je blog dat je voor het kopen van een ticket voor de Machu Picchu een VISA kaart nodig hebt. En dat je die van iemand kon lenen. Waarbij een kopie van de VISA en de ID van de VISA kaarthouder voldoende is om binnen te komen.
We hebben daarom de VISA kaart van mijn vader gebruikt. Na aanschaf van de tickets, verschijnt er echter een melding dat de gebruikte VISA kaart en foto op de ID moet overeenkomen met diegene die het ticket afgeeft bij de entree van de Machu Picchu.
Graag hoor ik van u of onze zorg over of we wel binnen kunnen komen bij de Machu Picchu terecht is,
Alvast bedankt,
Hartelijke groet,
Marlou van Laarhoven
Re: Wij hebben met de VISA kaart van mijn vader tickets voor de Machu Picchu gekocht. Is een kopie van paspoort en VISA
Volgens mij zijn ze niet heel strikt op de controle, maar ik hoop dat @Vivianp dit kan bevestigen. Ik dacht dat als je de creditcard meeneemt het verder goed was.
Re: Wij hebben met de VISA kaart van mijn vader tickets voor de Machu Picchu gekocht. Is een kopie van paspoort en VISA
Beste Marlou,
Tof dat je naar Machu Picchu gaat!
Ik raad je aan om contact op te nemen met iPeru (Cusco/Machu Picchu), ook wel de VVV-kantoren van Peru. Zij hebben de meest up-to-date informatie voor de hand en kunnen je hier verder bij helpen. Via de link http://www.peru.travel/iPeru/list-of-offices.aspx zie je per stad de contactgegevens van iPeru. Voor vragen over Machu Picchu kun je contact opnemen met Peggy Morante, via iperumachupicchu@promperu.gob.pe of via tel.nr. +5184 21-1104. Mocht je verder nog vragen hebben, laat het gerust weten!
Groeten,
Vivian Parren
Verkeersbureau Peru

Ik raad je aan om contact op te nemen met iPeru (Cusco/Machu Picchu), ook wel de VVV-kantoren van Peru. Zij hebben de meest up-to-date informatie voor de hand en kunnen je hier verder bij helpen. Via de link http://www.peru.travel/iPeru/list-of-offices.aspx zie je per stad de contactgegevens van iPeru. Voor vragen over Machu Picchu kun je contact opnemen met Peggy Morante, via iperumachupicchu@promperu.gob.pe of via tel.nr. +5184 21-1104. Mocht je verder nog vragen hebben, laat het gerust weten!
Groeten,
Vivian Parren
Verkeersbureau Peru
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Beste Vivian,Vivianp schreef:Beste Marlou,
Groeten,
Vivian Parren
Verkeersbureau Peru
Na de vraag van Marlou en je antwoord gelezen te hebben, neem ik aan dat Marlou inderdaad nog een vraag heeft: zie de enige vraag die ze stelt en waar je geen antwoord op geeft: "Graag hoor ik van u of onze zorg over of we wel binnen kunnen komen bij de Machu Picchu terecht is,".
Volgens mij heeft @aliesh ook ooit met haar creditcard van haar vader de tickets gekocht. Maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Hoop dat zij misschien ook nog wat hulp kan bieden.