Working Holiday Visum Australië
Ik weet niet hoe het visum-technisch zit, maar je zou ook vanuit Australie een retourticket naar 'ergens in Azie' nemen en vervolgens met je oorspronkelijke ticket terug naar NL vliegen.
Jet Star en Air Asia hebben relatief goedkope vluchten tussen diverse Australische en Aziatische bestemmingen.
Jet Star en Air Asia hebben relatief goedkope vluchten tussen diverse Australische en Aziatische bestemmingen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
over het algemeen kost het omboeken van een ticket tussen de 100 en 150 euro. Tenminste, dat is mijn ervaring tot nu toe.
inderdaad even navragen waar je geboekt hebt. maar een tussenstop is soms ook gratis. alleen de airporttax moet je dan betalen.
Azie ie heel veel goedkoper dan australie dus financieel is het absoluut een haalbaar idee.
ik weet niet waar je oorspronkelijke stop is met deze vlucht? dat zeg je er niet bij. Maar reizen in azie is in mijn ogen eigenlijk nergens lastig en overal boeiend.
Wil je heel makkelijk beginnen dan is Bali een optie, of Thailand of maleisie. ik denk ook dat je vlucht op 1 van deze plekken stopt
inderdaad even navragen waar je geboekt hebt. maar een tussenstop is soms ook gratis. alleen de airporttax moet je dan betalen.
Azie ie heel veel goedkoper dan australie dus financieel is het absoluut een haalbaar idee.
ik weet niet waar je oorspronkelijke stop is met deze vlucht? dat zeg je er niet bij. Maar reizen in azie is in mijn ogen eigenlijk nergens lastig en overal boeiend.
Wil je heel makkelijk beginnen dan is Bali een optie, of Thailand of maleisie. ik denk ook dat je vlucht op 1 van deze plekken stopt
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Onze tussenlanding is in Bangkok. We zijn naar British Airways geweest en ons ticket kan niet meer aangepast worden zonder 100% kosten.
Dus we denken om inderdaad gewoon een retourticket te kopen naar Azie (we dachten Maleisie, Singapore en Brunei).
We zouden van in sept/okt gaan, is dat een goed idee?
Bedankt voor de tips tot nu toe
Dus we denken om inderdaad gewoon een retourticket te kopen naar Azie (we dachten Maleisie, Singapore en Brunei).
We zouden van in sept/okt gaan, is dat een goed idee?
Bedankt voor de tips tot nu toe
JetStar vliegt van Australie naar Singapore.
Een rondje Maleisie (shiereiland + Borneo) is goed te doen in twee maanden. Visumtechnisch is het voor deze Aziatische landen ook niet moeilijk: je krijgt gewoon een stempel aan de grens. En Maleisie is mooi!!!
Een rondje Maleisie (shiereiland + Borneo) is goed te doen in twee maanden. Visumtechnisch is het voor deze Aziatische landen ook niet moeilijk: je krijgt gewoon een stempel aan de grens. En Maleisie is mooi!!!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
hoe lang duurt aanvraag work-holiday visum met onderzoek..?
Ik heb een work holiday aangevraagd maar omdat ik taaislijmziekte heb, moest ik een x-ray en een medisch onderzoek ondergaan. Nu zijn die uitslagen naar Berlijn gestuurd.
Hoe lang duurt het normaal gesproken om het visum subclass 417 , workholiday dus, te krijgen?
Heeft iemand ervaring mee met hoe lang het duurt als je die testen moest doen?
Heel erg bedankt vast..
Hoe lang duurt het normaal gesproken om het visum subclass 417 , workholiday dus, te krijgen?
Heeft iemand ervaring mee met hoe lang het duurt als je die testen moest doen?
Heel erg bedankt vast..
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: hoe lang duurt aanvraag work-holiday visum met onderzoek..?
Dag Sarah
Ik heb er zelf geen ervaringen mee maar vond het onderstaande stukje tekst:
Ik kan me herinneren dan mensen die in australie waren en een nieuw visum wilde wel ruim eenmaand bezig waren omdat ze het medische deel dus moesten doen.
Ik heb er zelf geen ervaringen mee maar vond het onderstaande stukje tekst:
Verder las ik op de site van de overheid dat zij contact opnemen met jou wanneer ze een medisch onderzoek willen. Kunnen zij je dan niet ook vertellen hoeveel tijd er over heen gaat?.....kan je het visum aanvragen via onderstaande website: Working Holiday Visa . Mocht je problemen ondervinden tijdens het aanvragen van je visa kun je ook per email contact met ze opnemen op het adres: eVisa.WHM.helpdesk@immi.gov.au
Ik kan me herinneren dan mensen die in australie waren en een nieuw visum wilde wel ruim eenmaand bezig waren omdat ze het medische deel dus moesten doen.
-
Bedankt voor je antwoord!
Ja klopt, zij geven het aan als ze willen dat je testen gaat doen, dat kreeg ik ongeveer een week na ik mijn aanvraag had verzonden te horen.
We zijn ondertussen 7 weken verder (het duurde 1,5 week voordat ik de testen kon doen) en nog steeds geen visum.
Ik baal behoorlijk
:p Mijn vlucht al 3 keer moeten verplaatsen (ja ja k weet dat ze altijd zeggen dat je nooit moet boeken voordat je je visum hebt, i know maar ik had hoop hihi)
Dus dan weten de volgende dit vast - als het er aan zit te komen dat je medische testen moet doen ; ga van ruim 2 maanden uit..
Ja klopt, zij geven het aan als ze willen dat je testen gaat doen, dat kreeg ik ongeveer een week na ik mijn aanvraag had verzonden te horen.
We zijn ondertussen 7 weken verder (het duurde 1,5 week voordat ik de testen kon doen) en nog steeds geen visum.
Ik baal behoorlijk

Dus dan weten de volgende dit vast - als het er aan zit te komen dat je medische testen moet doen ; ga van ruim 2 maanden uit..
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Hi!
Een Working Holiday Visum heb je normaliter dezelfde dag nog binnen als je deze via internet aanvraagd. In jou geval duurt het meestal ongeveer 6 weken nadat de uitslag van de test is ontvangen bij de aanvrager. Ik zou inderdaad even contact op nemen om te vragen hoe het ervoor staat en hoe lang het nog gaat duren.
Succes!
Een Working Holiday Visum heb je normaliter dezelfde dag nog binnen als je deze via internet aanvraagd. In jou geval duurt het meestal ongeveer 6 weken nadat de uitslag van de test is ontvangen bij de aanvrager. Ik zou inderdaad even contact op nemen om te vragen hoe het ervoor staat en hoe lang het nog gaat duren.
Succes!
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
work holiday visum
Hoi,
Ik heb ook een WHV aangevraagd en moet een bijkomen onderzoek laten doen: X-ray van de longen.
Allemaal geen probleem, mr naar waar stuur ik die x-ray en de formulieren? Of beter, naar waar moet de dokter deze sturen?
Iemand ervaring mee? Laat maar horen!
bedankt!
Groetjes
Ik heb ook een WHV aangevraagd en moet een bijkomen onderzoek laten doen: X-ray van de longen.
Allemaal geen probleem, mr naar waar stuur ik die x-ray en de formulieren? Of beter, naar waar moet de dokter deze sturen?
Iemand ervaring mee? Laat maar horen!
bedankt!
Groetjes
Re: work holiday visum
Dat is best gek dat had ik ook, mijn dokter wist niks van die formulieren opsturen, andere mensen hebben dat ook vaak verteld op forums.
Gewoon opsturen naar de ambassade in Berlijn, visumafdeling! Binnen een week had ik een mail gekregen dat ik mijn visum heb gekregen. Tip: zorg wel dat je zeker weet dat jouw deel van het formulier goed is ingevuld voor je ze aan de dokter geeft want daarna mag je die envelop niet meer open maken.
groetjes
Gewoon opsturen naar de ambassade in Berlijn, visumafdeling! Binnen een week had ik een mail gekregen dat ik mijn visum heb gekregen. Tip: zorg wel dat je zeker weet dat jouw deel van het formulier goed is ingevuld voor je ze aan de dokter geeft want daarna mag je die envelop niet meer open maken.
groetjes
Idd heb er ook al heel veel berichtjes hierover gelezen. Blijkbaar moet ik de info vanuit Belgie naar Parijs sturen.
Ben jij ook bij een panel dokter geweest of gewoon bij je eigen dokter dichtbij?
Groetjes
Ben jij ook bij een panel dokter geweest of gewoon bij je eigen dokter dichtbij?
Groetjes
- bolletjeom
- Reisexpert
wat is een panel doktor? dat woord kennen we in Nederland niet.
Wat doet die?
Wat doet die?
panel docter -> zo staat het op de website van de australische overheid. Dat is een dokter die is aangesteld door Australie om in andere landen mensen te "onderzoeken" die naar australie willen reizen (visum aanvragen) en hiervoor een onderzoek of x-ray moeten laten maken. Op de website vind je een lijst van alle landen met de daarvoor voorziene dokters of radiology clinics. Voor nederland staan er ook enkele bij.
Vind het wel raar, want bij een gewone radioloog kost het maken van foto's bijna niets. En bij zo'n panel docter wordt verwacht dat je minstens 40 euro betaald.
grt
Vind het wel raar, want bij een gewone radioloog kost het maken van foto's bijna niets. En bij zo'n panel docter wordt verwacht dat je minstens 40 euro betaald.
grt
Ja stom is dat....ik wist dat helemaal niet.
Ja ik ben bij een van de doctors geweest die op de lijst staan, nouja ik ben gewoon naar het Bronovo naar Den Haag gegaan omdat ik in Zoetermeer woon. Wel leuk om te zien want ik was er nog nooit geweest, aangezien Bea een eigen vleugel daar heeft
Ik denk dat die dokters zo zijn aangesteld door de Australische overheid en dat ze duurder zijn, omdat ze een formulier moeten invullen en ook een klein deel met jou moeten invullen, dan is het wel belangrijk dat het goed gaat. En die rontgenfoto gaan natuurlijk op een cd-rom en in een goed afgesloten envelop, misschien krijg je bij een 'gewone' rontgenfoto gewoon een echte foto mee.
Ja ik ben bij een van de doctors geweest die op de lijst staan, nouja ik ben gewoon naar het Bronovo naar Den Haag gegaan omdat ik in Zoetermeer woon. Wel leuk om te zien want ik was er nog nooit geweest, aangezien Bea een eigen vleugel daar heeft

Ik denk dat die dokters zo zijn aangesteld door de Australische overheid en dat ze duurder zijn, omdat ze een formulier moeten invullen en ook een klein deel met jou moeten invullen, dan is het wel belangrijk dat het goed gaat. En die rontgenfoto gaan natuurlijk op een cd-rom en in een goed afgesloten envelop, misschien krijg je bij een 'gewone' rontgenfoto gewoon een echte foto mee.
Maar waarom moeten jullie een x-rayfoto van jullie longen opsturen dan? Is dat doordat je een bepaalde ziekte hebt of omdat dit een nieuwe regel is en voor iedereen geldt?