Israël reisroute en vragen

Veel bruikbare reizigers tips voor Israël, Jordanië en Egypte. Toch nog een vraag, stel deze gerust in het forum en laat de kenners je helpen bij je reis.
Metor
Wereldreiziger

Re: Kibbutz

Bericht door Metor »

Ik heb er zelf al met al een jaar of 2 in gewoond.
Wat wil je weten?
moriaan

Bericht door moriaan »

Ik las op internet dat veel mensen via het kibbutz program centre een plek regelen, maar ik ben niet van plan 610 dollar te betalen, dus ik vroeg me af hoe jij er terecht bent gekomen. Is het aan te raden naar Tel Aviv te vliegen en daar gewoon wat rond te vragen of moet ik echt vanuit Nederland contact zoeken? Andere tips of verhalen zijn ook welkom. Ik ben trouwens een meisje van 19 en ik heb niet veel eisen wat werk betreft.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Op de website van workaway heb ik wat Kibbutzen gezien: http://www.workaway.info/

Dit is de kibbutz waar mijn moeder vroeger heeft gewerkt: http://www.nesammim.nl/
moriaan

Bericht door moriaan »

Bedankt voor de reactie! Grappig, ik heb al eerder over nesammin gehoord.
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

Mijn advies is om een open ticket naar Tel Aviv te boeken. Daar zit een organisatie/kantoor dat een Kibbutz voor je uitzoekt. Ik zal even voor je zoeken hoe het heet.

Zelf een kibbutz benaderen heeft weinig zin gezien de meeste niet meer werken met vrijwilligers.

Edit:
Kibbutz Program Center Volunteer Department for Takam-Artzi
18 6 Frishman Street
Tel Aviv 61030 Israel
Tel: 972-3-527 8874 or 972-3-524 6156 Fax: 972-3-523-9966
KPC Email: kpc@volunteer.co.il
Metor
Wereldreiziger

Re: Paspoort nodig voor Israel

Bericht door Metor »

Het dragen van een id is verplicht dus is beter om je paspoort bij je te hebben. Wees bijvoorbeeld niet verbaasd dat je die moet laten zien om een bar oid binnen te komen. Ook de politie mag je altijd zonder reden controleren. Zelf in de 2 jaar tijd slechts 1x gecontroleerd door de politie, bar/discotheek is een ander verhaal.
moriaan

Bericht door moriaan »

Oke dus toch die 610 dollar... Helaas!
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

moriaan schreef:Oke dus toch die 610 dollar... Helaas!
Zoveel heb ik er toendertijd niet voor betaald. Is wel even geleden maar ik betaalde toen iets van 50 euro. Misschien het bureau bellen en de feiten opvragen?
Margarita Duboccage

Wat meebrengen naar Israel

Bericht door Margarita Duboccage »

Ik kom binnenkort met een groep naar Israel om de heilige plaatsen te bezoeken.
Mag ik in mijn bagage deodorant en hairspray voor persoonlijk gebruik meenemen?
menasil
Reisexpert

Re: Wat meebrengen naar Israel

Bericht door menasil »

In je handbagage zijn dit soort producten niet toegestaan. Zie ook:
http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchi ... bagage.htm

In je ruimbagage hebben ze liever niet dat je spuitbussen deo mee neemt maar een deoroller... al moet ik zeggen dat ik vaak wel een spuitbuis mee heb...maar deoroller is wel safer..

Of ze bij de heilige plaatsen ter plekke dit toestaan, durf ik niet te zeggen... Ben zelf in Tiberias, Akko en Haifa niet gecontroleerd. Maar kan zijn dat ze dat in Jeruzalem wel doen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Nee in Jerusalem wordt niet niet gecontroleerd daarop. Tenminste niet gezien. Wel zijn er extra controles op/voor het vliegveld, maar wat deodorant en hairspray betreft zijn die niet anders dan de europese luchthavens. Het moet sowieso in een zakje zitten en niet meer dan 100ml zijn.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Neem vooral veel geld mee, Israel is echt belachelijk duur. Een broodje falafel kost nog meer dan in Nederland *_*
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
john oosterom

Qreply

Bericht door john oosterom »

Dacht ik ook al, maar vind ik wel dubbel want op Israël hoort niet bij de EU maar doen altijd wel mee aan het EUROPEES songfestival. Kan iemand mij dit verklaren?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Qreply

Bericht door Tikva »

john oosterom schreef:Dacht ik ook al, maar vind ik wel dubbel want op Israël hoort niet bij de EU maar doen altijd wel mee aan het EUROPEES songfestival. Kan iemand mij dit verklaren?
Wat is dat nou weer voor een vraag *_* , er doen behalve Israël ook genoeg andere landen mee die geen lid zijn van de Eu zoals rusland en wit-rusland. Landen zoals jordanie en marokko mogen ook meedoen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Re: Paspoort nodig voor Israel

Bericht door bolletjeom »

' t is een euroVISIE songfestival. Niet een europees.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie