Wat te doen als je maar een deel van je terugticket gebruikt

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Wat te doen als je maar een deel van je terugticket gebruikt

Bericht door Tikva »

Ja andere mensen hun aansluiting laten missen omdat jij zo asscociaal bent het niet te zeggen vind ik echt niet kunnen. Dan moet je gewoon accepteren dat het niet kan wat je wil doen en toch een ander (duurder) ticket kopen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
elinehoenderdos
Reiziger
Contacteer:

Bericht door elinehoenderdos »

Uhhh, weet je het zeker?? volgens mij moet je haast wel vertraging veroorzaken, want ze gaan toch kijken of er bagage in het ruim ligt, ze verwachten nl wel dat mensen instappen die de overstap maken. misschien is het netter om het risico te lopen dat je een 'herberekening' krijgt, dan dat je honderden mensen laat wachten??

enne bolletje...k was niet van plan om op een dodenlijst te komen, maar je hebt een goed punt, hihi!!
elinehoenderdos
Reiziger
Contacteer:

Tikva schreef:Ja andere mensen hun aansluiting laten missen omdat jij zo asscociaal bent het niet te zeggen vind ik echt niet kunnen.
Ik ben het met je eens hoor! Ik ga het gewoon melden en dan zie ik wel wat er gebeurd!
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Ik ga het straks weer doen:

Ik heb een retour ticket van Parijs naar Mali met een overstap in Casablanca in Marokko. Op de terugreis blijf ik in Marokko, en laat ik het deel Casablanca - Parijs vervallen of indien mogelijk zal ik deze nog later gaan gebruiken. Een enkele reis heen en enkele reis van Mali - Casablanca pakt duurder uit dan het bestellen van een retour ticket.
elinehoenderdos
Reiziger
Contacteer:

tijn1980 schreef:Ik ga het straks weer doen:

.

En jij gaat het ook gewoon melden, toch? Heb je ooit een boete of 'herberekening' gehad?
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Uiteraard ga ik dat melden, want anders ligt mijn bagage in Parijs en niet in Marokko!
elinehoenderdos
Reiziger
Contacteer:

hihi, good point!!
Revolucion
Wereldreiziger

Bericht door Revolucion »

@ Tikva etc

Ik wil niemand boos maken en jullie hebben een punt. Ik probeer alleen een andere mogelijkheid aan te geven. Maar je moet jezelf inderdaad de keuze voorleggen.

daarbij is ook zo dat ik op het werk de doorvlucht annuleer voor die persoon. Dus hoeft er op niemand gewacht te worden. dat is inderdaad een andere factor die moeilijker is als je zelf hebt geboekt. Je kunt uiteraard ook als je eenmaal uitgestapt bent doorgeven dat je niet verder gaat, kun je ook telefonisch doen ofzo.

En als je met ruimbagage reist, tsja dan wordt al een ander verhaal, dan moet er vaak al een nacht inzitten.
elinehoenderdos
Reiziger
Contacteer:

Voor wie het wil weten....heb gisteren op het vliegveld gezegd dat ik niet doorvlieg naar londen, maar op amsterdam uitstap. en na een "weet je het zeker?" heeft ze gewoon de rest van de reis gecancelled...geen kosten, geen problemen. Nu scheelt het dat ik geen bagage had, maar niemand heeft er nu last van gehad en ik was lekker snel (en goedkoop) weer thuis!

x Eline
Plaats reactie