Route zuid Afrika reis

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
menasil
Reisexpert

Re: Route zuid Afrika reis

Bericht door menasil »

willemijn7 schreef: 26 sep 1974 18:52
Wij zien jullie tips hiervoor natuurlijk graag tegemoet! Vooral over t verblijf in kruger vinden we heel lastig. Mijn vriend wil vooral leeuwen zien:)

Bedankt voor jullie tijd!!
Over twee weken staat een uitgebreider artikel over Kruger op deze site. Vooruitlopend daarop: dieren kun je natuurlijk niet op bestelling krijgen ;) ik zou voor katachtigen sowieso kijken of je de nacht in Kruger ook een einde van de middag safari kan regelen via je accommodatie in Kruger want de katachtigen worden vaak dan actief. Het zegt niet alles :) Wij vonden een groepje leeuwinnen met welpjes rond 13.00 s middags, aan het genieten van een prooi. Ditwas in het zuiden van Kruger. Ik meen ergens bij Lower Sabie. De dag erna zaten ze er nog steeds op die plek. Bij de restcamps hangen posters waarop mensen kunnen aangeven welke dieren waar gespot zijn. Een mannetjesleeuw is best lastig omdat hij zijn territorium wil verdedigen en in feite hele dagen op patrouille is en zijn gebied in Kruger is nogal groot. Het is geluk hebben :) wij hebben een mannetje en vrouwtje getroffen die bezig waren om nageslacht te maken. We werden ingelicht door een man die zei dat er twee op honeymoon waren zo'n 100 meter verder rechtsaf. We waren de enige auto op dat moment daar en blij dat deze man ons vertelde wat ie had gezien.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

willemijn7 schreef: 11 mei 2017 12:46 ... Vooral over t verblijf in kruger vinden we heel lastig ...
Sanparks.org al bekeken? Je kan daar makkelijk de beschikbaarheid van het verblijf controleren en jouw keuze boeken. Voor de leeuwen heb je veel kans rechts onder in Kruger (zoals menasil ook schrijft).

Waarom maak je je zorgen over het weer in de Drakensbergen? Het is dan toch zomer in Zuid Afrika.
Ik ben er in de (Zuid Afrikaanse) winter geweest met een tentje. Sneeuw, onweders en hagel gehad. 's Avonds na de braai lekker opwarmen rond een kampvuur terwijl mijn vrouw en ik de enige op de camping waren ... zalig die rust.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Om de kans op leeuwen te vergroten raad ik je aan om ook een lokaal simkaartje te kopen in Zuid-Afrika. Op de website staat daar al een artikel over. Het voordeel is dat je jezelf dan vaak tot Whatsapp groepen van het park kunt laten toevoegen die delen op welke locatie wat te zien is.

Zo waren wij in sommige parken beter op de hoogte dan de gidsen. Het kost zo rond de 30 euro maar vond dit het geld meer dan waard.

Wat betreft het weer is het erg lastig te zeggen. Menasil reisde net een paar weken eerder dan ik en we hebben precies het omgekeerde weer gehad. Waar ik regen had had zij zon en andersom. Je hebt een beetje gelukt nodig want het klimaat is nergens meer echt voorspelbaar.
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door AnnemiekeinZA »

Het weer in December en Januari, het is hoogzomer en in het Noorden regentijd, dat wil zeker niet zeggen dat het de hele dag regent. Vaak gewoon 'nachts. Bij ons begint altijd om een uur of 4 !6.oo uur. Ja je kan de klok er op gelijk zetten bijna. Vaak met heftig onweer, zo heftig dat we dan meestal ook zonder stroom zitten voor uren, maar och we zijn het inmiddels gewend. Onweer komt er aan, de kaarsen en olielampen staan al paraat dan. Ook hebben wij een paar Ikea zonnecel lampen gekocht, kunnen we lekker lezen dan. En we koken ook op gas, anders wordt het gewoon een broodje he. Want ook in de zomer is het vroeg donker, rond 19.00 uur al. Helaas geen lange lichte zomeravonden. Maar met het onweer spekakel in de lucht is het ook altijd mooi.

Als het onweert, blijf binnen, want het is gevaarlijk, jaarlijks komen er veel mensen om door de bliksem, die gewoon op straat lopen.

En het klopt meestal nu al zijn de camper in Krugerpark en andere parken vaak al uitverkocht. En zeker St. lucia is het hele jaar aldoor goed bezet, maar dan zeker.

De kat achtige kan je zeker goed zien in actie in de vroege ochtend of avond. Ze zijn dan op jacht. Maar je moet gewoon altijd geluk hebben hoor.

Annemieke woonachtig in Zuid Afrika
[Verwijderd]
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke

https://reizenzuidafrica.eu
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Overal kan je leeuwen zien hoor in parken. Maar het is ook een kwestie van geluk, welke dieren je krijgt te zien. Ze staan je niet op te wachten.

willemijn7

Bericht door willemijn7 »

Hii alle Zuid Afrika kenners/liefhebbers/vakantiegangers,

Hier weer een update van onze reisplanning!
We hopen dat we de goede keuzes hebben gemaakt, maar iedere tip en aanbeveling is natuurlijk altijd welkom en wordt zeeeer gewaardeerd.

We hebben nu de vluchten geboekt, alle hotels en de binnenlandse vlucht. Nu alleen nog de autohuur en dan we zijn er klaar voor!
Het is ons gelukt om nog 1 nacht een bungalow te boeken in de Lower Sabie, dus daar zijn we heel blij mee! Eerst was alles volgeboekt, maar blijkbaar is er een cancellation geweest *O*
Ik denk dat we voor Kruger zo een hele leuke mix hebben.

We hebben toch besloten om niet naar Drakensbergen te gaan. Het zal vast een gemis zijn, maar hopelijk kunnen we er nog een keertje voor teruggaan.
We hebben er voor gekozen om toch wat meer rust in onze route te brengen ipv heen en weer naar Drakensbergen.

We verblijven nu wel veel langs de kust en tegen jullie advies, lang in St Lucia, maar ondanks de drukte spreekt het ons wel aan en houden wel van wat drukte, gezelligheid en gekte.
We willen onder andere ook zeker gaan bungeejumpen en duiken met haaien!
We verblijven ook in een hostel bij Jeffreys Bay met wellicht de mogelijkheid om daar te gaan surfen.

Mochten er verder nog tips zijn voor geheime plekjes, unieke tips of iets, dan hoor ik natuurlijk heel graag.

Ons reisschema ziet nu als volgt uit

Dag 1 - vertrek NL
Dag 2 - Aankomst Johannesburg om 8.15 uur - doorrijden naar Graskop. Kunnen beide rijden (Daan's Place)
Dag 3 - verblijf Graskop - Panorama Route
Dag 4 - verblijf Graskop - Panorama Route
Dag 5 - vertrek Graskop - Private game reserve (KwaMbili Kame Lodge) - ook nog optie voor Phelwana Game Lodge, maar volgens mij is het park van KwaMbili veel beter qua wildlife)
Dag 6 - Private game reserve (KwaMbili Kame Lodge)
dag 7 - vertrek KwaMbili - via Orpen gate richting Lower sabie - bungalow geboekt
Dag 8 - vertrek Lower Sabie - Crocodile Bridge Safari Lodge
Dag 9 - vertrek Crocodile Bridge - Swaziland (Mlilwane Wildlife Sanctuary )
Dag 10 - Mlilwane Wildlife Sanctuary
Dag 11 - Swaziland - St Lucia (Airbnb - privé boomhut met zwembad)
dag 12 St Lucia
dag 13 St Lucia
Dag 14 St Lucia
Dag 15 St lucia - Dolhin Coast - Airbnb
Dag 16 Vlucht om 9.50 uur naar Port Elizabeth - Jeffreys Bay (Island Vive Jeffreys Bay)
Dag 17 Jeffreys Bay
Dag 18 Jeffreys Bay - Plettenberg (Nothando Backpackers Lodge)
Dag 19 Plettenberg
Dag 20 Plettenberg - Heidelberg (Skeiding Guest Farm)
Dag 21 Heidelberg - Gansbaai (Gansbaai Town Lodge)
Dag 22 Gansbaai - Stellenbosch (Bonne Esperance Guest House)
Dag 23 Stellenbosch
Dag 24 Stellenbosch - Kaapstad (Sea Mount)
Dag 25 Kaapstad
Dag 26 Kaapstad
Dag 27 Kaapstad
Dag 28 Kaapstad
Dag 29 Kaapstad - NL
Dag 30 Aankomst NL

Ik hoop dat wij goede keuzes hebben gemaakt en zie graag nog eventuele tips of aanbevelingen tegemoet!

Wederom bedankt!

Groeten,

Willemijn
Michel1988G
Vakantieganger

Bericht door Michel1988G »

Hi Willemijn,

Behoorlijk lang verblijf in St. Lucia! Ik snap dat jullie daar graag aan het strand willen liggen, maar ik denk dat dat gaat tegenvallen, ik vond het zelf daar enorm tegenvallen in ieder geval. Het is geen strand wat we gewend zijn als we op vakantie zijn, met veel mensen, ligbedjes, etc.

Ik zou persoonlijk dat dan ook inkorten, en die tijd stoppen rond Port Elizabeth. Addo Elephant National Park is geweldig. Ik ben fan van Kruger, maar Addo is ook geweldig. Wij hebben daar toen een hutje gehuurd voor een nacht, en 's avonds gebraaid onder een mooie sterrenhemel - helemaal te gek! Ik ben nu een stuk of 4 keer naar Addo geweest, en het heeft me nog geen minuut verveeld.

Jeffreys Bay - Island Vibe backpackers, helemaal top. Mijn weekend in Jeffreys Bay was een van de beste weekenden toen ik daar studeerde. Ik had na afloop wel wat slaap om in te halen, want overdag was het surfen en chillen, en 's avonds was het een groot feest tot in de kleine uurtjes. Goed, ik had een dorm net naast de pub, dus de muziek die dreunde gewoon door, ze hebben ook rustigere privé kamers.

Verder ziet het er wel goed uit. Ik zie dat je Franschhoek hebt omgeruild voor Stellenbosch. Stellenbosch is toch iets levendiger dan Franschhoek, dus qua accommodatie een betere keuze, maar ga zeker met de auto naar Franschhoek. In die plaats heb je het restaurant " The Tasting Room", een van de beste restaurants in heel Afrika. Zeker een bezoek waard, ook omdat het relatief gezien goedkoop is (Toen wij er waren, hadden we 100 euro PP besteed, 5 jaar geleden). Nog steeds een hoop geld, maar als je in Nederland bij de Librije gaat eten, of in Londen bij the Fat Duck, dan ben je nog een hoop meer kwijt.
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Hoi Willemijn,

Er zijn meer stranden langs de kust, in jullie periode ook overvol helaas. Als je bijvoorbeeld bij Somerset West (de Kaap) verblijft is daar ervoor STRAND...leuk plaatsje met een heerlijk strand.

Stellenbosch (Universiteits stad) is erg gezellig en leuk, vele goede restaurants en wine estates.

KwaMbili Kame Lodge vonden wij tegenvallen (in 2000), weinig wild daar toen, ook de lodge viel tegen toen.

Verder ziet het er goed uit.
Bezoek ook Knysa, heeft een prachtige lagune. En ook Addo Olifanten park is een super plek. Wij hebben toen in een prive Lodge geslapen, was super daar, maar nu helaas veel te duur. Jammer.

Kijk even bij Sunnycars voor een goede auto met alle verzekeringen, Wij gebruiken hun ook als we een lang weekend ergen in ZA verblijven. Goede, jonge auto's en geen gezeur dat ze je nog meer verzekeringen etc. willen aansmeren. Want alles zit er al bij.

suc6

groet, Annemieke ZA

Plaats reactie