Point it of niet?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Jenny
Reisexpert

Re: Point it of niet?

Bericht door Jenny »

als gezegd, ik heb hem in China en Rusland ook niet gemist.... :?

en wat weegt dat nu: al die kleine dingen wegen stuk voor stuk niks, maar als je alles bij elkaar op telt? tijdens mijn laatste reis had ik ruim 15 kg aan duikbagage, en moest ik ook nog campeerspulllen (slaapzak + matje) en kleding (vervelend, het was winter) meenemen. toch binnen de 20 - naja 21 - kg gebleven. het kan! maar dan moet je wel bedenken wat je ECHT nodig hebt, en de rest thuis laten.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

Wij hebben veel plezier gehad met point it als je in gesprek raakt met mensen. In Lesotho hebben we hele gesprekken gehad over de wereld. Met de wereld kaart erbij. Het is een leuke manier om woordjes te leren. Het zit toilet ben ik ook al eens om uitgelachen. Je kunt mensen dingen laten zien die ze nog nooit van hun leven gezien hebben. Het is leuk om te verrassen en soms de verbazing te zien. We hebben het ook wel gebruikt voor Engelse les in de trein. Daarnaast hebben we het toch ook wel een aantal keer functioneel gebruikt. Prima boekje en leuke ondersteuning in de communicatie. Ik zou het meenemen. En qua gewicht. Ik heb hem altijd gewoon in mijn kontzak.
Daniii
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Daniii »

en wat weegt dat nu: al die kleine dingen wegen stuk voor stuk niks, maar als je alles bij elkaar op telt? tijdens mijn laatste reis had ik ruim 15 kg aan duikbagage, en moest ik ook nog campeerspulllen (slaapzak + matje) en kleding (vervelend, het was winter) meenemen. toch binnen de 20 - naja 21 - kg gebleven. het kan! maar dan moet je wel bedenken wat je ECHT nodig hebt, en de rest thuis laten.
OK. Maar jouw geval is weer een heel andere. Als je geen hele uitrustingen mee hoeft te nemen kan er best een point it bij. En het is fijn hem bij je te hebben als je nog geen ervaring hebt met landen waar mensen je niet gelijk begrijpen. Jij weet dat je je wel zal redden zonder. Maar als je voor het eerst in zo'n situatie komt te staan is het misschien wel heel fijn hem bij je te hebben.
Plaats reactie