Hoe loop je Mexicaanse griep op?

Heb je vaccinaties of misschien malaria pillen nodig? Welke ziektes zijn er in een land? Maar ook alle andere vragen over je gezondheid zijn hier te vinden.
El Niño
Reisexpert

Re: Hoe loop je Mexicaanse griep op?

Bericht door El Niño »

estelle schreef:Ik weet niet hoe het zit met verzekering. Maar zou het raar vinden dat ze je dan niet dekken stel je wordt ziek. Dan zou je ook niet gedekt worden als je malaria krijgt en je gebruikt geen anti-malaria lijkt me. Misschien is dat ook wel zo. Iemand een idee?
Ik zou in elk geval zorgen dat je nu de mexicaanse griep krijgt zodat je lichaam voor de grote golf vast wat anti-stoffen heeft :P :P :P
Ik heb laatst iets over griep party's in Engeland gelezen ofzo. Gaan mensen expres met elkaar op de bek enzo (mensen die het hebben en mensen die het willen krijgen), om het te krijgen en er idd alvast vanaf te zijn. Dit lijkt me echt iets voor onze smeerpijp Dexter _O- . Dat met malaria? Goeie, ik denk het niet want anders zou er toch veel meer voor gewaarschuwd worden door (reis-)verzekeraars :? .

Update: gevonden! http://www.telegraaf.nl/buitenland/4341 ... iep__.html
Laatst gewijzigd door El Niño op 02 aug 2009 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Karin.kamai
Reiziger

Bericht door Karin.kamai »

Wij gaan half oktober weg en zullen eerst India aandoen. Op de website voor Visa aanvragen van India staat op dit moment alleen nog dat als je verschijnselen van griep hebt op het vliegveld dat je gelijk in quarantaine geplaatst wordt. Hoewel het vaccin er wel aan zit te komen denk ik niet dat deze al beschikbaar is als wij weg gaan. En volgens mij (als ik het goed onthouden heb) schijnt Tamiflu ook niet echt meer te helpen...
Denk je dat het mogelijk is om eerder gevaccineerd te worden met als reden dat we in oktober weg gaan? Dan heb je iig een bewijs als je aankomt op de luchthavens dat je geen risico bent...of is dit heel raar gedacht?
Ik zal eens informeren bij de dokter. Maar iemand ervaring hiermee of gedachtes erover?
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Denk wel dat het mogelijk is. Maar je wordt in heel veel landen in quarantaine geplaatst. Oud huisgenoot van mij ook onlangs in Hong Kong, zonder pardon een nacht in een celletje overnacht omdat zijn temperatuur 37,7 graden was >:)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Is dat vaccin al beschikbaar dan? Volgens mij niet. Tamiflu is dus geen vaccin he! Het vaccin is volgens mij nog in ontwikkeling, en komt in oktober pas beschikbaar dacht ik.
Karin.kamai
Reiziger

Bericht door Karin.kamai »

Tamiflu is inderdaad geen vaccin, maar een medicijn als je de griep hebt. Toch kan ik mij voorstellen dat als het nog wel werkt het handig is om iets hiervan mee te nemen voor het geval je wel ziek wordt.
Het vaccin is nog in ontwikkeling. volgens de laatste berichten beginnen ze ongeveer half oktober met het uitdelen hiervan....
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Nu ook een wetenschapper die mijn mening over de hype deelt:

http://www.nu.nl/gezondheid/2056129/mex ... griep.html
Plaats reactie