Tips 30 dagen noorwegen

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Davidof

Re: Tips 30 dagen noorwegen

Bericht door Davidof »

Globeskater schreef:Ik heb zelf jaren geleden in 30 dagen een rondje zuid noorwegen gemaakt.

Houd er rekening mee dat het reizen heeel veeeel langzamer gaat dan in West Europa. Met de auto haal je lage dagafstanden omdat je weinig tot geen snelwegen hebt en vooral veel kronkelige bergwegen. Dit maakt ook dat je met liften veel langer over de afstanden doet net als met eigen auto. De max snelheid is op veel plaatsen vrij laag en harder kan ook vaak niet.

Ik heb destijds een rondje Oslo, Dalen, Kristiansand, Lindesnes Fyr (zuidkaap), Preikestolen, Folgefonna National Park, Bergen, Voss, en dan via de Jotunheimen naar Hamar.

Lindesnes Fyr vond ik echt super mooi, daarnaast Preikestolen en de gletsjerwandeling in het Folgefonna park. In Voss heb je lekker veel outdoor mogelijkheden en heb daar dan ook een rafting trip gemaakt. Bergen hadden wij mega geluk met het weer (alleen maar zon) en is een leuke stad voor 2 dagen ofzo.

Qua eten hebben wij veel meegenomen en veel lokaal gekocht onderweg. Wel zelf koken want uiteten is duur! Wij hadden een trangia wat perfect werkte.
Thanks! wij zitten een beetje verveeld met het feit dat je geen gas mee kan nemen op het vliegtuig, ik zal gewoon dit meenemen http://www.hiking.be/een-roestvrij-stal ... voor-3-99/
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Kijk je uit dat misschien niet overal vuur is toegestaan?

Voordeel van de trangia of een soortgelijk iets is dat het een spiritus brander is, dat is vrij goedkoop te krijgen.

Vind het trouwens wel een fantastische oplossing die ze op die site hebben =) enige nadeel is dat wij in Noorwegen in de zomer nog best wat regen hebben gehad..
Davidof

Bericht door Davidof »

Ja die regen kan idd veel doen vrees ik, sowieso proberen onderweg droog hout te sprokkelen, en als het niet anders kan in ons binnententje koken ;p voor alles een oplossing zeker.. maar tegenslagen horen dan ook bij het avontuur zeker :)
Plaats reactie