navigatiesysteem of wegenkaart

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
bolletjeom
Reisexpert

Re: navigatiesysteem of wegenkaart

Bericht door bolletjeom »

Denk het wel, als je al 110 euro moet betalen om er één te huren bij de maatschappij. En omdat je er wel graag een wilt hebben, aangezien je er een topic voor geopend hebt is het dan 150 euro veel voor iets wat je vaker kan gebruiken?
ik zal het nog 1 keer uitleggen *_*
ik wil GEEN navigatiesysteem gebruiken in Nederland.
onze auto haalt het buitenland niet dus ik zie ons een eventueel gekocht navigatiesysteem niet nog eens gebruiken.
€110 euro vond ik teveel geld dan is €150 dat helemaal.
Onze reis naar engeland kost ons €44. dat is 2 personen, 2 keer vliegen, met bagage en tax. De huur auto kost ons €69 voor 7 dagen. Dan dan vind ik €110 voor de weg vinden een beetje buiten verhouding.
snappie? ;)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

@globeskater. Dat is een goede tip. dank je wel
@tikva. Ben ik blij dat ik daar geen last van heb _O- Heb een geweldig richtingsgevoel maar het is wel meer om je heen kijken als je niet de hele tijd met je neus in een kaart hoeft te zitten
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Ik heb 3 jaar geleden 550euri ervoor neergelegd. Ach, geld moet rollen. Afgezien van het feit dat ik zo'n slecht richtingsgevoel heb dat ik zelfs met navigatie nog verdwaal, is de voornaamste reden dat ik het toen aanschafte de rijveiligheid. Door de gesproken aanwijzingen hoef je niet op een kaart/routebeschrijving te kijken en wordt je vooraf al verteld hoe je moet voorsorteren.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

maar goed als je een navigatie hebt, moet je toch eigenlijk ook een wegenkaart in de auto hebben voor het geval de navigatie het niet meer doet ofzow? dus een goede kaart is altijd handig! ik moet zeggen dat ik die dingen eerst maar irritant vond vertellen waar ik heen moet terwijl ik het zelf wel weet.. alleen moet nu steeds vaker in bepaalde straten zijn en dan is het denk ik wel makkelijker maar met een beetje voorbereiding is de weg altijd wel te vinden!
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

bolletjeom schreef: ik zal het nog 1 keer uitleggen *_*
ik wil GEEN navigatiesysteem gebruiken in Nederland.
onze auto haalt het buitenland niet dus ik zie ons een eventueel gekocht navigatiesysteem niet nog eens gebruiken.
€110 euro vond ik teveel geld dan is €150 dat helemaal.
Onze reis naar engeland kost ons €44. dat is 2 personen, 2 keer vliegen, met bagage en tax. De huur auto kost ons €69 voor 7 dagen. Dan dan vind ik €110 voor de weg vinden een beetje buiten verhouding.
snappie? ;)
Wat wil je dan bereiken? Je wilt graag met navigatie gaan rijden maar er niks aan uit gaan geven. En je kent niemand waar je zo'n ding van lenen.

Misschien kan je wel de cassette recorder van zolder halen en de routes die wilt gaan rijden in gaan spreken en dan in de auto afspelen? :P
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Snap je punt wel. Dan blijft er niet veel meer over dan een gewone wegenkaart (zo eentje van papier), maar vraag me niet welk merk.
En routeplanners vind je genoeg online. Gewoon een paar route's uitprinten als je op voorhand weet hoe je gaat rijden.
Oh ja ... af en toe de weg vragen aan iemand wil ook wel eens helpen :)
bolletjeom
Reisexpert

Ik ben het huren aan het overwegen via dat adres van globeskater. Dat is €36 voor een week. (naar zoiets was ik dus opzoek rick :6 )
Ik ken het principe van de weg vragen ;) maar wat me afgelopen week opviel was dat we over supersmalle landweggetjes reden met van die hagen en stenen muurtjes waar je de auto absoluut niet aan de kant kunt zetten of keren en dan kom je bij t-splitsingen zonder borden (of huizen).
Mijn vriendin is vorige week meer dan een uur de weg kwijt geweest daar op het platteland. We hebben ook al 2 ervaringen met taxichauffeurs die het hostel in hun eigen kleine stadje niet konden vinden (en niets extra berekende).
Ik wil sowieso ook een kaart bedacht ik me later. Dat is met plannen veel leuker de avond ervoor. Dat gaat wat lastig op een tomdedom. En ik ben ook wel zo'n muts die dan later een lijntje op die kaart wil tekenen ter herinnering :@
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Een tomtom huren :? . Dat gaat wel ver hoor. Als je dat 4 keer doet ben je al net zoveel kwijt als kopen....
bolletjeom
Reisexpert

welk onderdeel van: "ik wil eenmalig zo'n ding huren en verder heb ik er geen enkele behoefte aan" heb je niet meegekregen in de laatste berichten erik??? :P
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Als je er toch een wilt kaufen: http://dailymania.mediamarkt.nl/
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Dexter schreef:Als je er toch een wilt kaufen: http://dailymania.mediamarkt.nl/
Oei, da's een hele scherpe aanbieding zeg! Enne, eh, bolletje: please, nu niet weer gaan zeuren dat we het niet begrepen hebben, dat je zo'n ding niet wilt en echt alleen maar wilt huren enzo. M'n hele inbox is volgelopen met emalerts/links naar dit soort onzin reacties :P 8-)
bolletjeom
Reisexpert

:( ooohhhh :( 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10.......Ohhhmmmm, zennnnnn( wie geen reacties wenst kan het vakje uitvinken O-) )

@dexter. dat is een goede aanbieding.
Iemand opperde ook. Kopen en verkopen. Liggen die dingen lekker in de tweedehands verkoopmarkt of gaat men over het algemeen liever voor nieuw? Iemand die zich daar ooit in verdiept heeft?

krijg net door dat het kruidvat een Navman aanbieding heeft van €50.
kent iemand navman?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

In de kruitvat folder van deze week / maand (whatever) staat een navman navigatiesysteem voor €50,- met west-europa en nog wat andere dingen. Misschien is dat een optie. Daarna zou je dat ding weer kunnen verkopen en ben je mogelijk goedkoper uit dan huren (al is de prijs die globeskater gaf ook niet echt duur).

zo te zien net te laat met reageren
bolletjeom
Reisexpert

ik heb even gegoogled op die navman en hij kreeg bij een vergelijksite een 7,8 als waardering (4 reacties) en er zit 2 jaar garantie op. J. fietst opweg naar huis even langs om te kijken of ze ze nog hebben.

Die prijs van Globeskater was super goed maar het zijn week huur prijzen en ze rekenen de haal en breng dag ook mee en we gaan 8 dagen. Dus dan zouden we 2 weken moeten huren. Dat had ik even over het hoofd gezien.
Die Navman van het kruidvat is dan goedkoper en misschien krijgen we hem daarna nog verkocht ook!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Lees even goed de kleine lettertjes. Mijn cheapo tomtom kent Nederland en Belgie wel in detail (naja...), maar de in de rest van Europa alleen de hoofdwegen. Bovendien is dat ding supertraag, bij tijd en wijlen behoorlijk onnauwkeurig, je kan er geen POIs inzetten (en geen flitskasten) en is-ie niet jaarlijks up te daten.

Mocht deze ooit kapot gaan (buiten de garantie) dan investeer in denk ik toch liever in een echte tomtom.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie