Lange afstandsrelatie wat is jullie advies?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
VeraSchmuki

Re: Lange afstandsrelatie wat is jullie advies?

Bericht door VeraSchmuki »

Hey Sander! Misschien beetje te laat.. Maar vond het een interessant bericht. Wonen jullie nu samen? Ik ben Zwitsers en mijn vriend is Nederlands. We hadden 3 jaar ook een afstandsrelatie Nederland-Zwitserland Maar afgelopen Oktober 2014 ben ik naar Nederland verhuisd. Heb Job, Familie en vrienden achtergelaten en hier in Nederland een nieuw leven begonnen... Ik heb geen spijt van en ben nog jong.
Natuurlijk mis ik de bergen Maar ik vind het hier ook heel mooi. Er zijn voor een naadelen. Groetjes/Grüessli, Vera
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wauw Vera, wat beheers je al goed de Nederlandse taal! Complimenten hoor! Nederlands blijkt een lastige taal om te leren (zelfs voor ons Nederlanders).

Hoe bevalt het je in Nederland en lukt het een beetje om je draai te vinden? Het lijkt me dat dingen behoorlijk anders gaan in Nederland in vergelijking tot Zwitserland?
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Hoi Vera!

Nog een poging (vorige keer ging het helaas niet).

Leuk om je berichtje te lezen en fijn dat het je goed lijkt te gaan in Nederland. Wij wonen nog steeds niet samen. Mijn vriendin woont in het zuiden van Laos en ik woon nu (tijdelijk) in de hoofdstad. Dat is ongeveer 800 km van elkaar vandaan. We zijn bezig met de trouwpapieren en denken dat we over 5 maanden (het duurt hier allemaal erg lang) de papieren een keer terug gaan krijgen. We hopen natuurlijk dat het sneller kan. Tot die tijd zit samenwonen er nog niet in en zien we elkaar nauwelijks op dit moment (elke 6 weken een paar dagen...).

Zwitserland is een prachtig land en ik zou der bergen ook missen. Je Nederlans is erg goed, complimenten (bijna foutloos, super)!

Denk je ooit nog terug te keren naar Zwitserland?

Groeten vanuit Laos!
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie