Visa China

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
jmksprangers
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door jmksprangers »

he,

ik ben ook nog steeds bezig met mijn visum. Zou je het schema mij ook kunnen mailen? Ben je zelf langs de ambasade geweest? Telefonisch graag ik namelijk een nee te horen...

Ben benieuwd hoe je dit gedaan hebt. Ga zelf op 8 september is de planning.
Newstyle82

Voorbeeld reisroute

Bericht door Newstyle82 »

Hallo,

Hieronder een voorbeeldje van een stuk van onze reisroute. Deze hebben we bij onze visumaanvraag gestoken. Samen met een plannetje van China met daarop de route aangeduid.

Overzicht:
------------
...
6/10/2008 day 21 Kunming
7/10/2008 day 22 Kunming → Shilin → Kunming
8/10/2008 day 23 Kunming →Dali
9/10/2008 day 24 Dali
10/10/2008 day 25 Dali → Kunming
...

Verder hebben we per dag nog iets meer info gegeven zoals:

Details:
---------
...
6th October: Kunming
Exploring the city.
Visit: Yuantong Temple, Green Lake Park, Nanceng Monque, …

7th October: Shilin
In the morning we take a bus to Shilin. In Shilin we visit the Stone Forest. In the evening we take a bus back to Kunming.

8th October: Dali - Kunming
In Kunming, we take a bus to Dali. We arrive in Dali in the afternoon/evening.

9th October: Dali
Visit:
- Three pagodas
- Walk through the Cang Shan Mountains, including a visit to the Zhonghe Temple.

10th October: Dali – Kuming
We take a bus back to Kunming.
...

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Groeten,

Tom en Evi
smooth
Vakantieganger
Contacteer:

Visum China

Bericht door smooth »

Hey,

I live in Belgium and I read a lot about getting a visa for China. It made me really nervous.
But in fact it is really easy to get one!

You just need the following documents:
pasport (6months valid when you're back)
application form
1 pasport photo
proof of flight (in and out of China)
proof of accommodation in China

They don't ask for :
detailed planning (where you are every day)
accommodation for every night in China
domestic flighttickets
traintickets

I had everything, but they just didn't ask for it...
I made several bookings through www.chinahotels.org
you can easily cancel them and you don't have to pay any deposit

By the way www.edreams.com has really cheap flights to China at the moment I only paid 382€ for mine (AMS - PEK)

Happy travels!
Newstyle82

Re: Visum China

Bericht door Newstyle82 »

smooth schreef:Hey,

I live in Belgium and I read a lot about getting a visa for China. It made me really nervous.
But in fact it is really easy to get one!

You just need the following documents:
pasport (6months valid when you're back)
application form
1 pasport photo
proof of flight (in and out of China)
proof of accommodation in China

They don't ask for :
detailed planning (where you are every day)
accommodation for every night in China
domestic flighttickets
traintickets

I had everything, but they just didn't ask for it...
I made several bookings through www.chinahotels.org
you can easily cancel them and you don't have to pay any deposit

By the way www.edreams.com has really cheap flights to China at the moment I only paid 382€ for mine (AMS - PEK)

Happy travels!

I recommend if you don't have proof of:
- a flight out of china (for example if you cross the border to Vietnam)
- proof of accomodation (i.e. ho(s)tel bookings)

Then a detailed planning will be helpfull! You are not bound to this planning and can change it afterwards ofcourse.

This way you don't need to book your ho(s)tels in advance and then cancel them. A whole lot easier.

Greetz,

Tom

www.onzedroom.eu
pokopoko

China visum aanschaf in azie

Bericht door pokopoko »

Hallo reizigers,

Ik heb me vandaag op dit forum aangemeld omdat ik een wereldreis ga maken, te beginnen in Azie. Mijn route zal in grote lijnen lopen van Indonesie naar Shanghai en vanuit daar met het vliegtuig oversteken naar Latijns Amerika. Maar goed, mijn eerste vraag op dit forum is:

Als ik over land van Laos of Vietnam naar China wil reizen, waar kan ik dan het beste een visum (voor 60 dagen) China regelen???

Heb er wel over gelezen in "allesover" maar ik zou graag meer dan 30 dagen willen blijven. Een doorreis ticket heb ik dan nog niet want die wil ik onderweg boeken, waarschijnlijk in China om zodoende van Shanghai naar Los Angeles te reizen.

Iemand tips?

gr.
bolletjeom
Reisexpert

Re: China visum aanschaf in azie

Bericht door bolletjeom »

mijn enige tip op dit moment.
Zoek dit heeeeel goed uit!
De visa regelementen voor China zijn ernstig aangescherpt.
Maar je moet sowieso een uitreis ticket laten zien en volgens mij ook een reservering en een uitnodiging voor je eerste verblijf. niet lang geleden moest je zelfs je hele reisschema voorleggen.
Een 60 dagen visum heb ik toen hier in Nederland gehaald. Gaat wel veel tijd in zitten
Let op dat je niet naar Hongkong gaat want dat zien ze (gek genoeg) als het land verlaten en dan moet je weer een nieuw visum halen.
Toen kon je wel eenvoudig in Hongkong een 30 dagen visum weer krijgen overigens. 3 werkdagen
dat dit eenvoudig was kan ook gelegen hebben aan het feit dat we dus al een eerder visum hadden en helemaal bekend waren in hun systeem
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
pokopoko

Bericht door pokopoko »

Had ook nog even tussentijds gekeken en kwam op LP tegen dat de beste plaatsen om china visa te bemachtigen respectievelijk zijn: bangkok, hong kong en hanoi.

Ik heb ook begrepen dat de visum eisen misschien iets gaan versoepelen. Dat zullen de aankomende maanden wel gaan uitwijzen.

Thnx.
els2005

Bericht door els2005 »

pokopoko schreef:Had ook nog even tussentijds gekeken en kwam op LP tegen dat de beste plaatsen om china visa te bemachtigen respectievelijk zijn: bangkok, hong kong en hanoi.
Wij willen ook via Zuid-Oost Azië naar China reizen en uiteindelijk eindigen in Hong Kong.

Nu willen we het liefst onderweg, in Bankok of Hanoi een visum voor China aanvragen.

Heeft iemand hier ervaring mee? We hebben dan waarschijnlijk ons vliegticket al vanuit HK naar NL. En hoe lang duurt de visum-aanvraag in Bankok of Hanoi??

Pokopoko, weet jij nu al meer?

Bedankt alvast!!
michaelz1981
Reiziger

Bericht door michaelz1981 »

Gewone service duurt een paar dagen of je neemt express , dat kost iets meer maar dan heb je het binnen 1 a 2 dagen.

Voor Pokopoko, vanauit zuid-oost azie gaan meer vluchten richting zuid amerika dan vanuit China. Het is goedkoper om dan eerst in China te beginnen en dan af te reizen naar Indonesie. Vluchten naar Chian is goedkoper ook dan naar Indonesie.

Je hebt ook zeer beperkte keus voor Zuid Amerika vluchten vanuit China.
els2005

Bericht door els2005 »

Ok bedankt, dan denk ik dat ik mijn visum voor China in Bankok of Hanoi aanvraag. :)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik zit nu nog in Shanghai en vanavond ga ik per trein naar Taishan/ Tai'an en daarna naar Beijing. Ik zit er hard over te denken om een weekje in Beijing te blijven en daar een visum te regelen voor Mongolië om daar een tijdje rond te gaan. Ik wil in Ulan Bator ook meteen een nieuw visum regelen voor China omdat ik daar na Mongolië weer heen wil.

Nu heb ik een paar vragen:

- Zou het regelen van een Mongools visum in Beijing zonder al teveel problemen mogelijk zijn?
- Denk je dat ik op de Chinese ambassade in Ulan Bator weer een nieuw visum kan krijgen als ik net uit China kom? Anders ben ik nl. het haasje want ik wil richting het zuiden en misschien via Tibet naar Nepal of via Kunming naar Laos (en dan later weer eens naar China en Tibet misschien).
- Andere tips?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik zit nu in Beijing en ik vraag me nog steeds af hoe het zit met het verkrijgen van een visum in Mongolie voor China?

De andere vragen staan ook nog? Iemand die er wat over weet of weet waar ik het te weten kan komen?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
tinusinazie
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door tinusinazie »

LaosFan schreef: - Zou het regelen van een Mongools visum in Beijing zonder al teveel problemen mogelijk zijn?
Ik weet niet of je ondertussen al een visum hebt geregeld, maar in Beijing zelf een visum voor Mongolie aanvragen moet geen probleem zijn.
Christiaan

Artsenverklaring in 't chinees

Bericht door Christiaan »

Ik ga binnenkort naar china. Heeft iemand een artsenverklaring kunnen bemachtigen in 't chinees?
Ik heb begrepen dat chinese douaniers geen engels kunnen lezen en het je behoorlijk lastig kunnen maken.
Op internet heb ik nog niets kunnen vinden. ;(
bolletjeom
Reisexpert

Re: Artsenverklaring in 't chinees

Bericht door bolletjeom »

je hoeft niet in detail te treden hoor maar heb je iets bijzonders waarvoor je denkt een artsenverklaring nodig te hebben?
bijzondere medicijnen? recentelijk besmettelijk ziek geweest?
Waar en hoe ga je china binnen komen? luchthavens of landsgrenzen?

"normale" mensen hoevne niets aan te tonen en als je zelf niets meldt dan zal je ook niet snel iets gevraagd worden. Ik denk dat het de douane in China is die verplicht is om engelstalige documenten te accepteren. Zo niet. Kijk eens rond op het internet of er niet iemand is die het voor je wil vertalen. Als je echt denkt dat het nodig is kan ik wel eens gaan graven in mijn mailbox. Heb in Laos een Belg ontmoet die vertaler van Chinees is. Misschien heb ik nogwel zijn mailadres
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie