Feesten in Latijns Amerika
Re: beste land latijns amerika voor feest en engels communic
Costa Rica gaat lukken met Engels, ik heb daar geen Spaans gesproken. Hoe de feestjes er zijn weet ik niet. Op Cuba kunnen ze iig op straat elke avond wel een feestje bouwen. Maar daar is het toch wel handig als je een woordje Spaans spreekt. Waarom begin je niet met een cursus? Dan kom je tegen de zomer een heel eind. Succes en veel plezier.
haha, volgens mij krijgen jullie een beetje de verkeerde indruk van mij
het is niet zo dat ik elke dag tot in de vroege uurtjes wil gaan partyen.. maar er moet 's avonds gewoon wat te doen zijn.. barretjes, feestjes in het guesthouse zelf, etc.
Ik kom net van Sri Lanka af en heb daar vele dagen en vele avonden alleen doorgebracht. Contact met anderen was heel moeilijk, regelmatig dat ik 's avonds alleen op mijn kamer zat.. en dat wil ik niet nog een keer meemaken op vakantie.. vandaar dat ik nu zoveel aandacht besteed aan dat er 's avonds "wat" te doen moet zijn.. en ja ik vind het wel leuk als ik een paar avonden echt kan feesten tot in de vroegen uurtjes
lloret, ibiza.. Niet mijn ding.. Het is wel echt de bedoeling dat ik gewoon rondtrek en wil ook dingen zien en doen. maar 's avonds n drankje vind ik gewoon belangrijk, omdat ik alleen reis
vandaar dat ik het zo belangrijk vind dat het een land is waar het niet moeilijk is om 's avonds een feestje te vinden..
Costa Rica.. ben ik m'n eigen ook een beetje op aan het oriënteren.. heb inderdaad gehoord dat veel mensen daar Engels spreken.. Vandaar.. Kunnen meerdere personen dit bevestigen ? Ook denk ik dat ik daar wel goed zit voor goede stranden en mooie landschappen
.. alleen nu de feestjes nog ? Kan iemand vertellen of er 's avonds wat te doen is ja of nee? en wat de besten plaatsen zijn?
B.v.d.

Ik kom net van Sri Lanka af en heb daar vele dagen en vele avonden alleen doorgebracht. Contact met anderen was heel moeilijk, regelmatig dat ik 's avonds alleen op mijn kamer zat.. en dat wil ik niet nog een keer meemaken op vakantie.. vandaar dat ik nu zoveel aandacht besteed aan dat er 's avonds "wat" te doen moet zijn.. en ja ik vind het wel leuk als ik een paar avonden echt kan feesten tot in de vroegen uurtjes

lloret, ibiza.. Niet mijn ding.. Het is wel echt de bedoeling dat ik gewoon rondtrek en wil ook dingen zien en doen. maar 's avonds n drankje vind ik gewoon belangrijk, omdat ik alleen reis

Costa Rica.. ben ik m'n eigen ook een beetje op aan het oriënteren.. heb inderdaad gehoord dat veel mensen daar Engels spreken.. Vandaar.. Kunnen meerdere personen dit bevestigen ? Ook denk ik dat ik daar wel goed zit voor goede stranden en mooie landschappen

B.v.d.
spaans leren is natuurlijk ook nog een optie.. maar 6 maanden is wel een beetje kort dag
ben sinds vandaag een beetje aan het rondkijken op http://www.duolingo.com/
mogelijk een interessant bericht voor anderen die met hetzelfde probleem als mij zitten:
http://en.mercopress.com/2013/11/13/lat ... y-very-low
"The EF-EPI of 60 countries shows Argentina first among Latam in position 19; followed by Uruguay, 29; Costa Rica, 37; Brazil, 38; Peru, 39; Mexico, 40; Chile, 44; Colombia, 44; Ecuador, 46; Venezuela, 49 and Panama, 56."
En ergens anders lees ik weer dat "venezualeanen?" goed zijn in Engels.. het is me toch wat..
Wat is jullie persoonlijke favouriet? en welk land denken jullie dat het beste aan mijn "criteria" voldoet
denk dat misschien het beste land zou zijn, waar ik relatief veel andere backpackers tegenkom.. ik hoor veel goeie verhalen over Colombia.. Alleen wat ik tot nu toe van de stranden heb gezien staat me niet zo aan.. Wat zijn echt de backpack landen in midden- en zuid-amerika? Waar kom ik de meeste backpackers tegen? Dan kunnen zij mij nog altijd helpen met mijn "Spaans dilemma" 

mogelijk een interessant bericht voor anderen die met hetzelfde probleem als mij zitten:
http://en.mercopress.com/2013/11/13/lat ... y-very-low
"The EF-EPI of 60 countries shows Argentina first among Latam in position 19; followed by Uruguay, 29; Costa Rica, 37; Brazil, 38; Peru, 39; Mexico, 40; Chile, 44; Colombia, 44; Ecuador, 46; Venezuela, 49 and Panama, 56."
En ergens anders lees ik weer dat "venezualeanen?" goed zijn in Engels.. het is me toch wat..

Wat is jullie persoonlijke favouriet? en welk land denken jullie dat het beste aan mijn "criteria" voldoet

We hebben je toch al suggesties gegeven van landen die goed aan je criteria voldoen alleen die landen zoals belize en mexico reageer je verder niet op.
Colombia is een opkomende bestemming maar zal je zeker niet de aantallen backpackers tegen komen als in de oude favorieten zoals guatemala, mexico etc.
Mijn favorieten zijn Peru, Nicaragua en Guatemala. Heb je allemaal spaans voor nodig om met lokale mensen te praten en wat betreft feestjes moet je dan echt weer in specifieke steden zitten en anders kan je het wel vergeten.
Colombia is een opkomende bestemming maar zal je zeker niet de aantallen backpackers tegen komen als in de oude favorieten zoals guatemala, mexico etc.
Mijn favorieten zijn Peru, Nicaragua en Guatemala. Heb je allemaal spaans voor nodig om met lokale mensen te praten en wat betreft feestjes moet je dan echt weer in specifieke steden zitten en anders kan je het wel vergeten.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Of juist wel Tikva. Omdat er niet zoveel backpackers zijn in Colombia zoeken de backpackers elkaar op. Goeie hostels. En ook nog strand in het noorden. Ik denk dat bv. Taganga wel een plek is voor hem.
Ja, dan zeg ik nu toch Colombia. Moet je maar beetje aanhaken bij de backpackers
Ja, dan zeg ik nu toch Colombia. Moet je maar beetje aanhaken bij de backpackers

idd! en ben ik ook zeer dankbaar voor!
alleen als je weather cancun july googled snap je wel waarom ik er niet zo happig op ben..
Weinig zin om mijn vlucht te zien cancelen i.v.m. een typhoon..
alleen als je weather cancun july googled snap je wel waarom ik er niet zo happig op ben..
Weinig zin om mijn vlucht te zien cancelen i.v.m. een typhoon..
Als je strand belangrijk vindt dan kom je in Zuid Amerika waarschijnlijk op Colombia als je Brazilië wegstreept. In Ecuador en Noord Peru heb je ook wel wat strand hoor (Montañita, Mancora) maar stelt niet zoveel voor, en niet altijd warm genoeg. Anders moet je idd naar Midden Amerika gaan.
Mexico in juni/juli zal je waarschijnlijk nog geen last van orkanen hebben hoor. Ik ben daar een aantal jaren geleden in juli/augustus geweest en niet één storm gehad. Mexico is sowieso een prachtig land. Je zal daar alleen aan de kust feestjes kunnen bouwen.
Ecuador heb je ook sommige plaatsen waar je kan feesten, maar dan heb ik het wel vooral over de weekenden. Denk daarbij aan Banõs en Cuenca.
Costa Rica heb je prachtige natuur en op sommige plaatsen ook hele leuke feest mogelijkheden alleen zal je het meerendeel vaak in de middle of nowhere zitten en dus valt daar ook weinig te feesten.
Brazilië zou normaal een goede mogelijkheid zijn, spreken geen spaans
, maar vanwege het WK voetbal ga je daar nooit uitkomen met het geld wat je maximaal wilt uitgeven. Dus dat valt dan af.
Succes met de verdere keuze!
Ecuador heb je ook sommige plaatsen waar je kan feesten, maar dan heb ik het wel vooral over de weekenden. Denk daarbij aan Banõs en Cuenca.
Costa Rica heb je prachtige natuur en op sommige plaatsen ook hele leuke feest mogelijkheden alleen zal je het meerendeel vaak in de middle of nowhere zitten en dus valt daar ook weinig te feesten.
Brazilië zou normaal een goede mogelijkheid zijn, spreken geen spaans

Succes met de verdere keuze!