Reis door China 3 weken
- Kims
- Reisexpert
Re: Reis door China 3 weken
Hi Mascha,
Je trip ziet er goed uit. We zijn naar veel dezelfde plekken geweest.
De Reed Flute caves in Guilin vonden wij erg tegenvallen. Het is een echt Chinees gebeuren en dus echt een circus. Het is nu allemaal kunstmatig geregeld met gekleurde lichten die alleen oplichten als je een toer doet. Het water (waardoor de grot uiteindelijk is wat het is) stroomt niet meer dus de stalagmieten/stalactieten zullen niet meer groeien. Er is niets natuurlijks meer aan.
Als jullie gaan, ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden.
Veel plezier!
Je trip ziet er goed uit. We zijn naar veel dezelfde plekken geweest.
De Reed Flute caves in Guilin vonden wij erg tegenvallen. Het is een echt Chinees gebeuren en dus echt een circus. Het is nu allemaal kunstmatig geregeld met gekleurde lichten die alleen oplichten als je een toer doet. Het water (waardoor de grot uiteindelijk is wat het is) stroomt niet meer dus de stalagmieten/stalactieten zullen niet meer groeien. Er is niets natuurlijks meer aan.
Als jullie gaan, ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden.
Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Hoi Kims,
Ben jij toevallig ook naar yuanyan geweest? Ben namelijk benieuwd of het het omrijden waard is. Hoor veel dat we al rijstterrassen hebben bij yuanghuo, maar voor mijn gevoel zijn die niet met elkaar te vergelijken. Maar ja ik haal dat ook maar van een paar plaatjes....
Ben jij toevallig ook naar yuanyan geweest? Ben namelijk benieuwd of het het omrijden waard is. Hoor veel dat we al rijstterrassen hebben bij yuanghuo, maar voor mijn gevoel zijn die niet met elkaar te vergelijken. Maar ja ik haal dat ook maar van een paar plaatjes....
- Kims
- Reisexpert
Hi,mascha schreef:Hoi Kims,
Ben er niet geweest maar stond wel in de planning. We kregen voedselvergiftiging toen we wilden gaan.
Het belangrijkste is om te kijken of je in het juiste seizoen gaat voor de rijstterrassen. In Yuanyan zijn ze namelijk vol op een ander moment dan bij Yuangshuo. Toen wij wilden gaan in november waren ze wel mooi bij Yuanyan en niet bij Yuangshuo.
Een vriendin is wel gegaan toen wij niet konden en vond ze fantastisch! Dus zeker de moeite waard als het het goede seizoen is maar het is een aardige reis ernaartoe!
Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Het is zoals ik het kan vinden het goede seizoen. Alhoewel ik een boekje heb met elk seizoen de foto's en vind het eigenlijk altijd mooi! Maar oktober schijnt wel prima te zijn!
Ach we gaan kijken hoe de reis verloopt en dan kiezen of we het redden of niet. Wie weet kunnen we eerder uit Beijing en dan is het zeker te doen. En wie weet komen we op iets heel anders uit omdat we al reizend achter andere mooie plaatsen komen. Ik probeer het een klein beetje los te laten. Wel een beetje lastig omdat ik nooit eerder echt zelf een reis heb gedaan, maar die vrijheid was juist de reden dat ik nu eindelijk een keer alles zelf doe!
Dank voor alle leuke tips en ik hou jullie op de hoogte wat we uiteindelijk hebben gezien!
Groet,
Mascha
Ach we gaan kijken hoe de reis verloopt en dan kiezen of we het redden of niet. Wie weet kunnen we eerder uit Beijing en dan is het zeker te doen. En wie weet komen we op iets heel anders uit omdat we al reizend achter andere mooie plaatsen komen. Ik probeer het een klein beetje los te laten. Wel een beetje lastig omdat ik nooit eerder echt zelf een reis heb gedaan, maar die vrijheid was juist de reden dat ik nu eindelijk een keer alles zelf doe!
Dank voor alle leuke tips en ik hou jullie op de hoogte wat we uiteindelijk hebben gezien!
Groet,
Mascha
Ook ik heb plannen om volgend jaar naar China te gaan. Echter weet ik niet precies wanneer ik daar aan zal komen omdat ik daarvoor in India en Nepal ben. Ook weet ik niet hoe lang ik in China wil blijven. Het doel is het opzoeken van een vriend in Guilin en daarna door te reizen in China. Het punt is dat niet wil vast zitten aan een strakke planning. Vooral vanwege het feit ik mijn plannen ter plekke wil maken.Froja Melet | RM Express schreef:Vluchtboeking of kopie E-ticket en bewijs van de eerste vier overnachtingen is voldoendeIk ben bezig met mijn visumaanvraag en ben een beetje geschrokken van het feit dat ik nu al mijn overnachtingen bevestigd moet hebben. Deze bevestiging heb je blijkbaar nodig om je visum te krijgen...
Als je er ook nog een reisplan bij doet kan er niets mis gaan.
Als ik het goed heb begrepen, krijg je alleen een visum als je (deels) hebt vermeld waar je verblijft en wanneer je het land verlaat. Moet ik dat keihard bewijzen wanneer ik het land verlaat of kan ik gewoon wat doorgeven?

-
- Reiziger
Mits je een vliegticket hebt naar India (als je daar begint) en een ticket terug naar Nederland, een logisch reisplan en bewijs van de eerste vier overnachtingen in China ( te regelen zoals al eerder besproken) krijg je een visum. M.a.w. tickets en overnachtingen boeken en evt. naderhand cancelen. Het moeten dus wel boekingen zijn en geen reserveringen!Als ik het goed heb begrepen, krijg je alleen een visum als je (deels) hebt vermeld waar je verblijft en wanneer je het land verlaat. Moet ik dat keihard bewijzen wanneer ik het land verlaat of kan ik gewoon wat doorgeven?
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
Froja Melet | RM Express