Reis door Thailand & Maleisie

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
guard1104

Re: Reis door Thailand & Maleisie

Bericht door guard1104 »

We hebben inderdaad niet onze route echt vast staan. Dit omdat we eerst vanuit Bangkok met de trein naar Singapore wilden. Nu willen er we een stuk overslaan en reizen per vliegtuig tot surat Thani of daar in de buurt. Vervolgens weer terugreizen per trein naar Maleisië. Het ligt er aan of we naar Bangkok willen of niet. Gaan we trippelde bedenken.

We hebben nog geen vlucht naar Borneo of vanuit kl of vanuit Singapore.

We denken niet dat het te veel is. We zijn vrij actief en hebben niet echt dagen nodig om bij te komen van een reis(jetlag nog niet eerder gehad)
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

guard1104 schreef:We hebben inderdaad niet onze route echt vast staan. Dit omdat we eerst vanuit Bangkok met de trein naar Singapore wilden. Nu willen er we een stuk overslaan en reizen per vliegtuig tot surat Thani of daar in de buurt. Vervolgens weer terugreizen per trein naar Maleisië. Het ligt er aan of we naar Bangkok willen of niet. Gaan we trippelde bedenken.

We hebben nog geen vlucht naar Borneo of vanuit kl of vanuit Singapore.

We denken niet dat het te veel is. We zijn vrij actief en hebben niet echt dagen nodig om bij te komen van een reis(jetlag nog niet eerder gehad)
Mag ik vragen wat jullie vinden van de route die ik hieronder/hierboven heb beschreven? Daar reageren jullie niet op... Kunnen we misschien nog een beetje met jullie meedenken... : )
Voor het gemak hierbij wat ik had bedacht even uitgewerkt, waarbij ik jullie eigen schema aanhoud:

• 2 Dagen KL
• 3 dagen Melaka (van KL naar Melaka is maar een of twee uur met de bus)
• Halve dag reizen van Melaka naar Singapore (van KL naar Singapore is 6 uur met de trein; zo te zien kun je vanuit Melaka opstappen in Tampin of Gemas --> zie http://www.seat61.com/Map-southeast-asi ... XyZ5cogecs - De busrit duurt 3 tot 4 uur, afhankelijk van het verkeer/tijdstip)
• 3 dagen Singapore
• Met bus, trein of vliegtuig naar Ipoh
• 4 dagen Cameron Highlands
• 1 dag reizen naar Penang (? Geen idee of dit zo lang duurt)
• 4 dagen Penang
• 1 dag reizen naar Lankawi
• 5 dagen Lankawi
• 1 dag reizen naar Thailand (eventueel kun je onderweg ook nog wat andere plekjes meepikken)
• 5 dagen Thailand (eiland)
• Vliegen naar Borneo

Of

• 2 Dagen KL
• 3 dagen Melaka (van KL naar Melaka is maar een of twee uur met de bus)
• 1 dag reizen naar Cameron Highlands
• 4 dagen Cameron Highlands
• 1 dag reizen naar Penang (geen idee of dit echt zo lang duurt; denk het namelijk niet)
• 4 dagen Penang
• 1 dag reizen naar Lankawi
• 5 dagen Lankawi
• 1 dag reizen naar Thailand (eventueel kun je onderweg ook nog wat andere plekjes meepikken)
• 5 dagen Thailand (eiland)
• Vliegen van Thailand naar Singapore
• 3 dagen Singapore
• Vliegen naar Borneo

Overigens geloof ik niet dat ik er persoonlijk voor zou kiezen om die hele afstand naar Thailand af te leggen voor vijf dagen Thailand. Ik zou er dan zelf eerder voor kiezen om bijvoorbeeld Pulau Perhentian of Pulau Tioman te bezoeken... Voor slechts vijf dagen helemaal naar Thailand reizen lijkt me nogal omslachtig...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
guard1104

Bericht door guard1104 »

Bedankt Travelator voor je uitgebreide reactie. Leuk om te zien dat dit een actief forum is :) (ken het ook wel anders).

Wat betreft de route: we zijn er nog niet over uit. De 2e route die je hebt beschreven klinkt vrij goed. Hier gaan we nog eens goed naar kijken!

We hebben idd seat61.com al gevonden en hiermee ook steeds gekeken wat de beste route is. We rekenen wel ruim voor het reizen, voor het geval een trein/bus niet rijdt ;) .

we hebben wel extra tijd voor Thailand. Dit omdat we vanaf 12 november naar borneo reizen en we terug moeten zijn voor de 25e. Dit betekent dat we dus 4/5 dagen extra hebben! Wat zou je ons daarvoor aanraden?
Plaats reactie