Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Eens met Reismeis! Als je echt dingen hebt die je perse wil zien, is het wel handig dat je dat weet zeg maar. Maar als je het niet echt weet of het je niet uitmaakt, is zo'n lijst niet perse nodig...
Ik merk wel dat ik door de jaren heen steeds flexibeler ben geworden in het 'alles moeten willen vast hebben staan'. Ik ben van nature een conrolfreak maar heb geleerd los te laten. Meestal doe ik korte vakanties waarbij ticket en accommodaties vaststaan omdat ik er simpel weg kort ben of een bepaalde reden heb om er heen te gaan. Ik herinner me nog wel dat 'we' (ik en reismaatje) voordat ik zelf alleen op reis was geweest, ook planningen hadden van bezienswaardigheden en wat we dan welke dag wilden doen. Sinds enkele jaren heb ik dat echt steeds minder... Ik heb dan wel ingelezen en weet ongeveer wat me leuk lijkt maar laat ik me ook leiden door de waan van de dag....wel check ik van te voren of er dagen zijn dat musea standaard gesloten zijn. Lijkt me niet echt handig om dan een museum dagje te doen
@rebec, het ligt er heel erg aan hoe lang je naar Australië gaat, ik zou als ik jouw was de jetstar sales in de gaten houden daar zitten serieus leuke deals tussen..
verder had ik wel een beetje in mijn hoofd wat ik wilde zien in Australië... Ik wilde heel graag de walvissen zien en wist dat dat mijn eerste tripje vanuit Sydney moest worden omdat ik tegen het einde van het seizoen aan kwam.. met zulke dingen is het handig om te weten wanneer je ergens moet zijn.. verder zou ik kijken naar de seizoenen en zo gaan reizen,, er zijn in Australië een aantal standaard routes.. aangezien je vaak langs de kust reist weet je snel welke richting je op reist en onderweg kan je heel makkelijk beslissen hoe lang je ergens blijft of als je ergens langer verblijft..
Ik heb geen idee hoelang ik wil gaan. Ligt eraan wanneer mijn geld op is of wanneer ik naar huis wil. Heb geen tijdslimiet.
Ik weet wat de seizoenen zijn en mijn route loopt waarschijnlijk van cairns naar beneden naar sydney, melbourne, aidelade Ik ben van plan om in september te gaan en dan is het in Cairns nog redelijk weer las ik en dan ga ik rustig aan naar beneden met het klimaat hoop ik mee. Maar ik wil gewoon niet teveel plannen, want je weet nooit waar je blijft plakken of wie je tegenkomt.
Ohh en dank je wel voor tip van jetstar! Die kende ik nog niet. Niet duur om een ticket naar Nieuw Zeeland te boeken!
Rebec schreef:Met deze vraag zit ik nu ook echt een beetje! Ik ga dus in september naar Australie. Ik heb geen idee voor hoe lang en waar ik allemaal heen wil (natuurlijk weet ik wel welke steden ongeveer) Mijn vraag is eigenlijk ook, moet je dat wel willen plannen van te voren? Tegelijkertijd zie ik hier ook op het forum mensen met hele lijsten van wat ze willen zien. Dan denk ik: moet ik dat ook niet hebben?
Je kan toch ook een lijst maken van mogelijke bestemmingen, niets boeken en gewoon kijken in hoeverre je daar vanaf stapt? Ik ben iemand die heel erg veel waarde hecht aan structuur, maar ik ben ook erg flexibel om die structuur naast mij neer te leggen. Zolang ik maar iets heb waar ik op terug kan vallen
Rebec schreef:Ohh en dank je wel voor tip van jetstar! Die kende ik nog niet. Niet duur om een ticket naar Nieuw Zeeland te boeken!
Je kunt bij Jetstar emails ontvangen met aanbiedingen, zie onder Jetmail op hun site. Ze hebben vaak Friday Frenzy Sales en dat is het zeker waard om in de gaten te houden. Sommige vluchten kosten maar $9!!
Als ik jou was zou ik het lekker openhouden. Australie is ontzettend makkelijk te bereizen en je hebt globaal een idee wat je wil. Komt goed!
Succes met de voorbereidingen!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!