Pinnen in China
Re: Pinnen in China
Oh.......
Ik heb begrepen dat zij nu alle pinpassen automatisch van China geblokkeerd.
Je moet contact moet opnemen met ING, zij heffen de blokkade van je pinpas in China weer op.
Zie ook de rubriek 'geldzaken' op het volgende forum:
http://www.geledraak.nl/html/forum/view ... ac7caa3d49
Bank of China zou in principe altijd de ING pas aannemen (als je pas geschikt is gemaakt voor betalingen buiten Europa)
http://www.ing.nl/particulier/betalen/b ... ozone.aspx
ING site;
Met uw Betaalpas betalen en geld opnemen
Maximaal € 500 per dag opnemen (omgerekend in Chinese Yuan) bij alle geldautomaten met het Maestro-logo
Kosten: € 2,00 opnamekosten per transactie + 1,0% koersopslag
Met een Betaal- of RoyaalPakket betaalt u geen opnamekosten. De koersopslag van 1,0% wordt wel berekend
Maximaal € 2.500 per dag betalen (omgerekend in Chinese Yuan) met uw Betaalpas. De kosten zijn 1,0% over het betaalde bedrag. Deze 'koersopslag' wordt direct verwerkt in het transactiebedrag.
Met uw creditcard betalen en geld opnemen
Betalen: 1,35% koersopslag per transactie
Geld opnemen bij een geldautomaat: opnamekosten van € 4,50 + 1,35% koersopslag
Geld opnemen in een bankkantoor: 3% van het opnamebedrag, met een minimum van € 4,50 + 1,35% koersopslag
Laat even weten of het je gaat lukken?
Hoe heb je het nu dan met geld opnemen?
Ik heb begrepen dat zij nu alle pinpassen automatisch van China geblokkeerd.
Je moet contact moet opnemen met ING, zij heffen de blokkade van je pinpas in China weer op.
Zie ook de rubriek 'geldzaken' op het volgende forum:
http://www.geledraak.nl/html/forum/view ... ac7caa3d49
Bank of China zou in principe altijd de ING pas aannemen (als je pas geschikt is gemaakt voor betalingen buiten Europa)
http://www.ing.nl/particulier/betalen/b ... ozone.aspx
ING site;
Met uw Betaalpas betalen en geld opnemen
Maximaal € 500 per dag opnemen (omgerekend in Chinese Yuan) bij alle geldautomaten met het Maestro-logo
Kosten: € 2,00 opnamekosten per transactie + 1,0% koersopslag
Met een Betaal- of RoyaalPakket betaalt u geen opnamekosten. De koersopslag van 1,0% wordt wel berekend
Maximaal € 2.500 per dag betalen (omgerekend in Chinese Yuan) met uw Betaalpas. De kosten zijn 1,0% over het betaalde bedrag. Deze 'koersopslag' wordt direct verwerkt in het transactiebedrag.
Met uw creditcard betalen en geld opnemen
Betalen: 1,35% koersopslag per transactie
Geld opnemen bij een geldautomaat: opnamekosten van € 4,50 + 1,35% koersopslag
Geld opnemen in een bankkantoor: 3% van het opnamebedrag, met een minimum van € 4,50 + 1,35% koersopslag
Laat even weten of het je gaat lukken?
Hoe heb je het nu dan met geld opnemen?
hallo maaike, alle automaten al uitgeprobeerd echter geen succes. alle atm en alle meastro flappen tappers. hoe ik het nu opneem is via money cash.
trouwens vergeten te zeggen. volgens de ing werkt de pas normaal. volgens de Bank of China heeft de pas geen autorisatie. en de ing zegt hierover dat de pas dit wel heeft. haha echter het werkt hier niet, wie heeft er nu gelijk
Dat is dan mooi balen.
Wij hebben alleen ING (4 verschillende pasjes en credit card).
Wij moeten dan ook maar een alternatief gaan bedenken (buiten contant).
Wij hebben alleen ING (4 verschillende pasjes en credit card).
Wij moeten dan ook maar een alternatief gaan bedenken (buiten contant).
Is dit zo recent dan? Twee jaar geleden had ik geen enkele moeite met het pinnen van geld met een ING pas.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Pinnen bij de Bank of China lukt mij ook niet meer sinds een tijdje. Ongeveer sinds een maand of drie.
Ik ben blijven proberen en onlangs heb ik kunnen pinnen bij de China Construction Bank.
Ik ben blijven proberen en onlangs heb ik kunnen pinnen bij de China Construction Bank.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
ING heeft in heel veel landen, ook Thailand, momenteel problemen. Volgens ING ligt het aan de rest van de wereld, vanzelfsprekend niet aan ING.norb schreef:trouwens vergeten te zeggen. volgens de ing werkt de pas normaal. volgens de Bank of China heeft de pas geen autorisatie. en de ing zegt hierover dat de pas dit wel heeft. haha echter het werkt hier niet, wie heeft er nu gelijk
hallo ivonnetje, je schrijft de CCB in China bedankt daar ga ik het morgen dan maar weer eens proberen. is dat een hoofd kantoor of een van de vele vestigingen her en der. graag je antwoord. alvast heeeeeeel hartelijk bedankt
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Gewoon een vestiging, heb een willekeurige ATM gebruikt, hier in Beijing.norb schreef:hallo ivonnetje, je schrijft de CCB in China bedankt daar ga ik het morgen dan maar weer eens proberen. is dat een hoofd kantoor of een van de vele vestigingen her en der. graag je antwoord. alvast heeeeeeel hartelijk bedankt
Succes, hoop dat het gaat lukken!
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
ben net nog effe aan het google geweest en zag daar dat de mogelijkheid bestaad om dus de bankpas gevuld met 7500 euro van de ABN/AMRO mee tenemen en er zijn nog american express travelers checks in euro's. persoonlijk lijkt het beter die bij je hebben dan zo'n stuk plastic van de ing
kan de ing wel in hun reclame filmpjes zeggen
'de ing pin pas maakt van je vacantie de goedkoopste vacantie die er is"
hallo geen wonder je krijgt geen cent uit de muur, dus je kunt geen geld uitgeven.
hallo geen wonder je krijgt geen cent uit de muur, dus je kunt geen geld uitgeven.

norb schreef:kan de ing wel in hun reclame filmpjes zeggen

Ik heb vandaag maar weer eens een mail naar de ING gestuurd en ik kreeg aan het eind vd middag het volgende antwoord:
In uw e-mail vraagt u vanaf wanneer uw Betaalpas wordt 'uit' gezet voor gebruik buiten Europa. Ook vraagt u waarom veel Betaalpassen niet werken in China. Graag informeren wij u hierover.
Betaalpas 'uit' voor gebruik buiten Europa
De verwachting is dat we deze maatregel in het tweede kwartaal (april – juni) van 2013 zullen invoeren. Natuurlijk wordt u ruimschoots van tevoren persoonlijk geïnformeerd wanneer uw Betaalpas wordt uitgezet voor gebruik buiten Europa. U kunt uw Betaalpas natuurlijk altijd zelf weer snel en gemakkelijk ‘aan’ zetten voor gebruik buiten Europa als u op vakantie gaat. Dit kan via uw Mijn ING of via de Klantenservice.
Geldautomaten China
De ING Betaalpas wordt niet geaccepteerd bij de Bank of China. Dit heeft te maken met het feit dat deze geldautomaten de EMV chip wel kunnen lezen maar de geldautomaat hier nog niet klaar voor is gemaakt. De ING Betaalpas leest deze geldautomaten als een EMV geldautomaat en valt niet terug op de magneetstrip. De transactie kan hierdoor niet plaatsvinden. U kunt uw Betaalpas wel gebruiken bij de Industrial and Commercial Bank of China (ICBS) en de China Construction Bank (CCB).
In uw e-mail vraagt u vanaf wanneer uw Betaalpas wordt 'uit' gezet voor gebruik buiten Europa. Ook vraagt u waarom veel Betaalpassen niet werken in China. Graag informeren wij u hierover.
Betaalpas 'uit' voor gebruik buiten Europa
De verwachting is dat we deze maatregel in het tweede kwartaal (april – juni) van 2013 zullen invoeren. Natuurlijk wordt u ruimschoots van tevoren persoonlijk geïnformeerd wanneer uw Betaalpas wordt uitgezet voor gebruik buiten Europa. U kunt uw Betaalpas natuurlijk altijd zelf weer snel en gemakkelijk ‘aan’ zetten voor gebruik buiten Europa als u op vakantie gaat. Dit kan via uw Mijn ING of via de Klantenservice.
Geldautomaten China
De ING Betaalpas wordt niet geaccepteerd bij de Bank of China. Dit heeft te maken met het feit dat deze geldautomaten de EMV chip wel kunnen lezen maar de geldautomaat hier nog niet klaar voor is gemaakt. De ING Betaalpas leest deze geldautomaten als een EMV geldautomaat en valt niet terug op de magneetstrip. De transactie kan hierdoor niet plaatsvinden. U kunt uw Betaalpas wel gebruiken bij de Industrial and Commercial Bank of China (ICBS) en de China Construction Bank (CCB).
Qreply
tja maajke, verheug je niet te vroeg de ICBC bank geeft ook geen geld, heb het gister geprobeerd. heb de icbc bank hier aan het einde van de straat. voorwat de ccb bank betreft dat ga ik straks uit proberen. trouwens leuk om te lezen dat mijn informatie aan de heer
oomkes en Van burg nu als ing wijsheid wordt door gegeven
oomkes en Van burg nu als ing wijsheid wordt door gegeven
.
Dit heeft te maken met het feit dat deze geldautomaten de EMV chip wel kunnen lezen maar de geldautomaat hier nog niet klaar voor is gemaakt. De ING Betaalpas leest deze geldautomaten als een EMV geldautomaat en valt niet terug op de magneetstrip. De transactie kan hierdoor niet plaatsvinden. U kunt uw Betaalpas wel gebruiken bij de Industrial and Commercial Bank of China (ICBS) en de China Construction Bank (CCB).[/quote][/quote]
leuk maar de ICBC bank geeft ook geen geld. zal vanmiddag de CCB bank proberen laat het wel weten.
wat ik prachtig vind is dat Oomkes en Van Burg (Ing medewerkers) mijn info verder geven als of zij het wiel hebben uitgevonden.
de werkelijke oorzaak ligt in het feit dat de EMV chip wel de infokan en ook doet lezen echter de autorisatie halen van de magneet strip. als er een autorisatie is.
de ICBC bank geeft niks tenminste in Nanning Guangxi.
vanmiddag ga ik even naar de CCB bank kijken of het daar wel gaat.
Maaike ik las net dat jouw man een hartinfarct heeft gehad. kleine tip als je een doctor in China nodig hebt ga dan niet lopen zoeken maar direct naar het ziekenhuis. noodnummer hier is 120. verder denk ik is het een aanrader om je man hier eens te laten onderzoeken. geef het voorbeeld dat ik naar hier kwam met een COPD en een hart dat regelmatig uitzetten (vergat te kloppen) ben nu weer gerepareerd, dus hoef geen pacemaker of zoiets. kijk wel effe of je iemand weet of vind die engels Chinees kan vertalen. en laat even kijken hoe het met zijn cholesterol zit dat halen ze hier weg binnen 10 dagen, kosten 550 RMB. geen opname in het ziekenhuis het gebeurd ambulant duurt 2 tot 3 uur per dag. achja wil je wel maar kun je niet mijn vrouw en ik zijn altijd bereid om jullie te helpen als je hier bent, leer je ook eens een oude fries kennen die zijn roots in woudsend heeft. spreek geen fries meer maar heb wel nog de stijfkop van opa
Dit heeft te maken met het feit dat deze geldautomaten de EMV chip wel kunnen lezen maar de geldautomaat hier nog niet klaar voor is gemaakt. De ING Betaalpas leest deze geldautomaten als een EMV geldautomaat en valt niet terug op de magneetstrip. De transactie kan hierdoor niet plaatsvinden. U kunt uw Betaalpas wel gebruiken bij de Industrial and Commercial Bank of China (ICBS) en de China Construction Bank (CCB).[/quote][/quote]
leuk maar de ICBC bank geeft ook geen geld. zal vanmiddag de CCB bank proberen laat het wel weten.
wat ik prachtig vind is dat Oomkes en Van Burg (Ing medewerkers) mijn info verder geven als of zij het wiel hebben uitgevonden.
de werkelijke oorzaak ligt in het feit dat de EMV chip wel de infokan en ook doet lezen echter de autorisatie halen van de magneet strip. als er een autorisatie is.
de ICBC bank geeft niks tenminste in Nanning Guangxi.
vanmiddag ga ik even naar de CCB bank kijken of het daar wel gaat.
Maaike ik las net dat jouw man een hartinfarct heeft gehad. kleine tip als je een doctor in China nodig hebt ga dan niet lopen zoeken maar direct naar het ziekenhuis. noodnummer hier is 120. verder denk ik is het een aanrader om je man hier eens te laten onderzoeken. geef het voorbeeld dat ik naar hier kwam met een COPD en een hart dat regelmatig uitzetten (vergat te kloppen) ben nu weer gerepareerd, dus hoef geen pacemaker of zoiets. kijk wel effe of je iemand weet of vind die engels Chinees kan vertalen. en laat even kijken hoe het met zijn cholesterol zit dat halen ze hier weg binnen 10 dagen, kosten 550 RMB. geen opname in het ziekenhuis het gebeurd ambulant duurt 2 tot 3 uur per dag. achja wil je wel maar kun je niet mijn vrouw en ik zijn altijd bereid om jullie te helpen als je hier bent, leer je ook eens een oude fries kennen die zijn roots in woudsend heeft. spreek geen fries meer maar heb wel nog de stijfkop van opa