Hoe gezond kwam jij terug van je reis?

Heb je vaccinaties of misschien malaria pillen nodig? Welke ziektes zijn er in een land? Maar ook alle andere vragen over je gezondheid zijn hier te vinden.
wim van brink
Wereldreiziger

Re: Hoe gezond kwam jij terug van je reis?

Bericht door wim van brink »

Op al onze Aziatische reizen, en dan zijn er heel wat, is het ons 1 maal overkomen dat wij aan de diarree raakten. Na 4 weken in India vegetarisch gegeten te hebben, naar Nepal en daar aan het vlees gaan. Was een wijze les. Als de normale regels in acht neemt, geen water uit de kraan en alleen op straat of restaurants eten waar het lekker druk is, dan is de kans op dit soort ziektes niet zo groot. Enig risico blijft bestaan, maar waar niet. Als de kok in Nederland zijn handen niet wast na toiletbezoek kan je ook zo ziek als een hond worden. Wat betreft reisverzekeringen; voor € 65 per jaar hebben wij een doorlopende reisverzekering, incl. tegen ziektenkosten in het buitenland die boven het niveau van de Nederlandse kosten liggen. Voor het zelfde bedrag een doorlopende annuleringsverzekering, m.a.w. Voor pakweg € 130.- gaan wij meerdere malen per jaar naar het buitenland zonder mij druk te maken of iets wel of niet gedekt is. Omgerekend misschien een paar dubbeltjes per dag als je vaak weg bent. Natuurlijk kun je stellen wanneer heb ik de verzekeringen nodig, nu daar ben ik wel achter gekomen. Gebroken heup in Italië in de afdaling, een paar jaar later hersenschudding in Spanje, tijdens een fietsreis. Daarnaast drie reizen vooraf moeten annuleren i.v.m. ernstige ziekte en overlijden van familie. Hierbij moet gezegd worden dat zich uitstrekt over een periode van pakweg 20 jaar, maar toch. Het nut van deze verzekeringen heeft zich voor ons in ieder geval bewezen.
Plaats reactie