Cultuurbarbaren tips gevraagd

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
El Niño
Reisexpert

Re: Cultuurbarbaren tips gevraagd

Bericht door El Niño »

Dexter schreef:Vietnam vind ik niet zo'n mooi land, maar heb er best goed kunnen drinken :) In Cambodja kan je ook good partyen in de grote steden. Idd Kuta te Bali is ook een prima feestplek, veel Aussies. Dus blond, all look-a-likes en goed figuur. Hmm, ik zou gewoon 2 weken weer naar Thailand gaan, zeker weer een full moontje pakken, weekje Laos (tuben) en dan weekje Cambodja. Gooi je er ook nog wat cultuur tegenaan.
He Dexter. Kun je hier wat meer over vertellen? Ik had eerlijk gezegd een route met voornamelijk Vietnam in mijn hoofd zitten. Foto's van Halong Bay enzo.....maar jij vindt het niet zo'n mooi land :? . Misschien toch wat partyen in Cambodja ook meenemen. Hoe werkt dat daar? Ook mogelijk om echte locals partys te vinden? Da's toch het mooiste he: heb een keer als enige gringo in Trujillo (Noord Peru) in de Macano Bar/disco gestaan (he, had ik niet moeten zeggen, nu is het bekend): bier en de mooiste vrouwen die ik ook gezien heb (er komt een voormalige miss universe uit die stad: zou best kunnen dat zij er ook was _O- ).

Bali: laat ook maar zitten dan.....ik vind die Aussies al niet al te snugger, en als ik omringd wordt door teveel van die no-no's dan zou ik me echt een enorme cultuurbarbaar voelen. Ja, shoot mij nou maar effe O-) 8-) . Partys met relatief veel locals vind ik ook cultuur, wat backpackers erbij is ook leuk, maar die Aussies op Bali zijn volgens mij helemaal geen backpackers. Dat laatste is op zich niet negatief bedoeld, maar de gringo's in Cusco zijn nu eenmaal nét ietsje anders dan die in Salou...... Incatrail + bier vs Patatje oorlog + bier. Ik vind dat een aardig verschil hoor *O* .
sjof

Bericht door sjof »

Hallo,

Mooi om te zien dat mijn vraag naar tips naar wat commotie leid :).
Uiteraard begrijp ik de reacties van de meeste hier wanneer er gezegd word om alsjeblieft weg te blijven bij de nog niet door toeristen opgegeten plekjes/landen. Reden des te meer om het een en ander even nuanceren.

We kunnen natuurlijk richting Salou, Mallorca, Lollet de mar, etc maar daar is het zelfs voor ons een overkill aan de toeristen die echt alleen maar voor "de belangrijkste ingredienten" gaan. Wij zoeken een mooie balans ertussen. Zo hebben we bijvoorbeeld genoten van de vakantie in Thailand door het vele moois wat Thailand bied. De ene dag katje lam in Bangkok en de andere dag naar het mooie Ayuthaya (hoe schrijf je het ook alweer) om te genieten van de ruines van het koninklijke paleis. Dan weer een dag en nacht katje lam op de full moon party om vervolgens een 3 daagse jungletour te ondernemen. Heerlijk. Dus mensen niet gevreesd... daar waar het gepast is trekken we een aantal fusten leeg, daar waar dat net iets minder word gewaardeerd houden we het gewoon bij een biertje of 15 :).

Voor de discussie toch gekozen voor de tactiek om lekker lomp in te zetten aangezien dat meestal de meeste meningen opwerpt. Ik ben ook erg dankbaar voor de vele reacties. Met name Dexter ben ik dankbaar aangezien daar wat concrete zuipactiviteiten worden benoemd. Over de cultuur maak ik me namelijk niet zo'n zorgen. Het maakt niet uit waar je naartoe gaat..... cultuur vind je overal..

Dus wie nog meer zuipactivteiten weet (liefst originele zoals het tuben... geweldig!!!), ik hoor het heel graag!
Misschien dat er zelfs nog wat tips zijn voor het boeken van een ticket?? Komend weekend willen we gaan boeken. Plan nu is om via Dubai naar Kuala Lumpur te vliegen (663,-). Daar een paar dagen te zitten om vervolgens door te vliegen richting onze eindbestemming. (afhankelijk van de bestemming nog eens een 100 a 200 euries). Reisperiode is Augustus....

gr,
Jeroen
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

ErikB schreef: @Tom: niet teveel de geitenwollensokken toerist uithangen he. t Forum is idd voor iedereen......
ik heb net weer een stel gekocht, ze zitten zo lekker :P

wat betreft de local partys in cambodja;
in phnom penh barst het van de clubs, veelal foute hoerententen. wat ik heb gedaan is een mannetje met motor uitzoeken die me geen drugs/hoeren wou aansmeren. hem gevraagd waar hij normaal uitgaat, of hij nog leuke clubs kent waar de locals uitgaan. vervolgens met hem een superleuke avond gehad, veel gedansd, gezopen met locals. wel partyen dus, maar dan zonder de toeristen. dit is natuurlijk ook absoluut cultuur 8-)

@sjof: siem reap bij angkor zijn ook genoeg uitgaansgelegenheden, en het strand bij sihanoukville kent ook geen gebrek aan feestjes en bier.
amassakoul
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Uiteindelijk zijn we het weer helemaal eens Tom....alleen heb je dat "partyen met locals is ook cultuur" van mij gejat _O- .

Ik doe dat dus ook: aan locals vragen waar ze zelf heengaan. Gaat vaak goed, alleen klopt er altijd wel iets niet. Voorbeeld: Cochabamba, Bolivia.
1. Ik zit aan de bar in een kroeg. Was wel lachen, vooral omdat een mooie locale dame me steeds lastig viel (ook andere locals moesten daarom lachen :-)). Weggestuurd nadat ze begon te bedelen om drank enzo. Lekkere muziek, en ik vroeg aan de Dj of hij ook disco's wist met dat soort muziek. Die wist ie wel.....maar de muzieksoort kwam niet echt overeen. Keiharde house, en ome Erik heeft z'n 2e biertje half weggezet :%
2. Volgende dag had een ober een tip: tent met rock. Beter dacht ome Erik. Was ook beter, maar dat "rock" klopte geen reet van: alleen maar Spaanstalige muziek (zonder rockbeats om misverstanden te voorkomen ;) ).

Eh nee hoor: het komt echt niet door gebrekkig Spaans ofzo deze misverstanden. t Zijn de locals die kennelijk niet goed luisteren O-) 8-)
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

ErikB schreef:
Dexter schreef:Vietnam vind ik niet zo'n mooi land, maar heb er best goed kunnen drinken :) In Cambodja kan je ook good partyen in de grote steden. Idd Kuta te Bali is ook een prima feestplek, veel Aussies. Dus blond, all look-a-likes en goed figuur. Hmm, ik zou gewoon 2 weken weer naar Thailand gaan, zeker weer een full moontje pakken, weekje Laos (tuben) en dan weekje Cambodja. Gooi je er ook nog wat cultuur tegenaan.
He Dexter. Kun je hier wat meer over vertellen? Ik had eerlijk gezegd een route met voornamelijk Vietnam in mijn hoofd zitten. Foto's van Halong Bay enzo.....maar jij vindt het niet zo'n mooi land :? . Misschien toch wat partyen in Cambodja ook meenemen. Hoe werkt dat daar? Ook mogelijk om echte locals partys te vinden?
Het is natuurlijk persoonlijk, maar vond Vietnam gewoon wat minder. Bijvoorbeeld Sapa (Noord Vietnam), tja leuk maar ga dan liever naar de Alpen. Halong Bay, leuk om gezien te hebben, that's it. Hanoi, vreselijk drukke stad, maar wel prima bier drinken. Nha Trang langs de kust schijnt cool te zijn, maar ik was er in het regenseizoen... Saigon, prima uitgaan, verder een walgelijk drukke stad. Gewoon niet mijn ding. Het leuke aan Vietnam vond ik wel al die tentjes op straat waar je met locals rijstwhiskey kan drinken, hilarisch. Kost ook geen drol. Cambodja, zie de reactie van Tom. De grote steden zeker prima feesttenten te vinden.

Wat betreft uitgaan en locals, tja, de vrouwtjes die je dan versiert zijn toch meestal 'bepaalde types'. Je hoeft dan misschien niet te betalen als je er leuk uitziet, dat betekent niet dat ze geen hoeren zijn ;) In principe kan je stellen dat de meeste vrouwen in bars profiteurs zijn, aangezien in de Aziatische cultuur het gebruikelijk is dat vrouwen niet uitgaan. Gaat natuurlijk niet altijd op, ook in bars geweest waar de 'upper class' van de locals kwam. Die gaan uit met body guard, en moet je harder je best doen dan bij NLse dames om ze te versieren haha.

Even concreet, warmdraaien in Bangkok, doorreizen naar Laos. Laos zou ik beperken tot Vang Vieng, vervolgens afreizen naar Cambodja. Vooral Siem Reap echt veel primah bars met ook leuke backpack vrouwtjes. Vietnam zou ik mij beperken tot Saigon en de kust, zoals Mui Ne of Nha Trang. Dan natuurlijk uberprimah afterpilsen op een full/half/dark moon whatever. Dan voor vertrek een afscheidsdrankje in Bangkok!

Wat betreft die Aussies op Bali heb je gelijk Erik, walgelijke figuren _O_
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Hmm....nou ja. De Vietnam plannen zijn toch nog niet concreet, en als ik ooit eens die kant op ga dan zal het toch wel een combo worden met Laos/Cambodja.
Wat betreft uitgaan en locals, tja, de vrouwtjes die je dan versiert zijn toch meestal 'bepaalde types'. Je hoeft dan misschien niet te betalen als je er leuk uitziet, dat betekent niet dat ze geen hoeren zijn In principe kan je stellen dat de meeste vrouwen in bars profiteurs zijn, aangezien in de Aziatische cultuur het gebruikelijk is dat vrouwen niet uitgaan. Gaat natuurlijk niet altijd op, ook in bars geweest waar de 'upper class' van de locals kwam. Die gaan uit met body guard, en moet je harder je best doen dan bij NLse dames om ze te versieren haha.
Daar moet je in alle wat armere landen voor uitkijken. In Zuid Amerika denk ik wat minder, als ik dat zo beluister (de Zuid Amerikaanse cultuur is denk ik toch wat meer een zuipcultuur; ook voor vrouwen ;) ). Vooral in Colombia, Ecuador, en Peru heb je hier en daar "gringohuntsters". Nou kun je best naar zo'n bar gaan, omdat het gewoon wel lachen is. Je komt binnen, en binnen een paar minuten merk je dat we meerdere mooie vrouwen naar je zitten te kijken enzo (geldt niet voor alle gringo's hoor....wel sneu als je in zo'n kroeg nog geen aandacht krijgt ;) ). Maar wel mee oppassen dus. Het is niet overal zo hoor: die tent met die mooie vrouwen in Noord Peru zaten ze echt niet. Sterker nog: het duurde best lang voor ik eens wat aanspraak had. Mooie dame, maar ome Erik stond al vrij snel te zwalken omdat de biertjes en baco's die avond op de een of andere manier vrij hard aan kwamen o|O . Gewoon weggegaan op een gegeven moment. Zal ik wel geen vrienden mee gemaakt hebben :-).

Weet je wat pas erg is? Brazilie! Geloof nooit iemand die in Rio ineens een bloedmooie vrouw opgeduikeld heeft! 80% van de dames in de kroeg (niet alleen in Copacabana, ook in Ipanema) doet zich voor als studente ofzo maar is eigenlijk hoer...Als een dame tegen je begint te ouwehoeren, moet je eigenlijk een soort "hoerentest" doen: aantal vragen stellen om er achter te komen of ze verdacht zijn of niet. Bij twijfel zijn het waarschijnlijk hoeren :) . Nee, niet mijn land dat Brazilie (sowieso niet: slecht backpackland door lange afstanden, hoge prijzen, en Portugees). Echt een land waar je de indruk krijgt dat alle vrouwen hoeren zijn :? ! Sommige locals balen daar ook van maar toch.....
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ben ergens in het midden gestopt met lezen

@erikb
Ik vond Vietnam echt prachtig!!! Met name het noorden. Halong bay en Sapa en Bac ha

zuip en feest activiteiten
Cambodja....wij zijn naart beachparties gezeest waar maar 3 man op af was gekomen. Seizoen moet dus ook een beetje meezitten

HAPPY ....dat is alles waar wiet of andere geestverruimende kruiden op zitten
ik zou iedereen zeeeeer aan willen raden hiermee te spelen als ze niet de volgende dag ergens heen hoeven. wij hebben mensen gezien die de dag na happy alles behalve happy waren. vervoer in bussen was simpelweg niet mogelijk

Als je in KL aankomt zou ik je willen adviseren op naar de Perhentian islands te gaan in het noorden van Maleisie
even lokaal navragen wat nu het feeststrand is en op welk van de 2 eilanden
errug mooi snorkelen ook daar!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Margahayu
Reiziger

Bericht door Margahayu »

sjof schreef: Misschien dat er zelfs nog wat tips zijn voor het boeken van een ticket?? Komend weekend willen we gaan boeken. Plan nu is om via Dubai naar Kuala Lumpur te vliegen (663,-). Daar een paar dagen te zitten om vervolgens door te vliegen richting onze eindbestemming. (afhankelijk van de bestemming nog eens een 100 a 200 euries). Reisperiode is Augustus....
Ik heb vandaag een paar goedkope tickets op mijn naam gezet. 650 euro ps. Dusseldorf<>Bangkok
Betreft een vlucht met vertrekdatum 15/07 en retour 11/08. Geboekt op Ebookers.nl en vliegen met Emirates
nini333
Reiziger
Contacteer:

Bericht door nini333 »

Met plezier bovenstaande discussie gelezen, hihi, lekker hoor die vooroordelen en andere belevingen van reizen.

Wil je echt helemaal naar Azie komen om te feestvieren? Is Ibiza od Salou (of Chersonisos (of hoe je het ook schrijft :? Kreta bijv.) niet net zo leuk dan?
In Goa, India, vind je ook een ideaal relax/party-sfeertje en de Oostkust van Australie is ook zeker niet mis wat dat betreft!
Ondanks dat het niet helemaal mijn manier van vakantie vieren is wens ik jullie veel plezier. He leuke van reizen is nu net dat je het kunt doen op jouw manier!
Zin om meer te lezen? check mijn blog: www.seasonyourlife.nl/blog
Plaats reactie