2 maanden backpacken Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Re: Welk deel in 2 maanden?

Bericht door Nanneke »

Sydney - Cairns is heel populair. Maar zoals Bolletjeom al aangeeft, is het belangrijk je wensen als uitgangspunt te nemen. En je budget, want met binnenlandse vluchten kun je uiteraard een groter gebied bereizen.
Jasmijn23

Bericht door Jasmijn23 »

Ik wil gaan reizen met het openbaar vervoer. Ik ben geen feestbeest. Ik zou graag mooie natuur zien, dieren. Maar ik wil de steden niet mijden. Sydney en Melbourne lijken me bijvoorbeeld wel erg leuk.
Budget voor 2 maanden is nog niet bekend, maar laten we uitgaan van 1000 tot 1500 per maand
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

dan zou ik bijna zeggen. Doe Sydney, langs de kust naar Melbourne en dan Adeliade. Steek even omhoog naar Coober pedy Of zelfs helemaal tot aan Uluru voor het outback gevoel en dan weer naar beneden en de road-less traveled via allerlei onbekendere nationale parken en semi-outback dorpjes via broken hill terug richting Sydney

Het is niet altijd warm in Australië dus kijk voor deze route even naar welke maanden leuk zijn. Er kan namelijk ook veel regen vallen in Australië
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jasmijn23

Bericht door Jasmijn23 »

Bedankt, Bolletjeom!
Het is best moeilijk, want je wil zoveel zien. Dat gaat gewoonweg niet in 1x. Jammer!
Maar die route lijkt inderdaad wel erg leuk.
Zoals het er nu naar uitziet, vertrek ik nov/dec (dus nov/dec in Oz of dec/jan) dit jaar of anders jan/feb 2011. (dus jan/feb of feb/mrt)
Hoe is het weer dan?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

even wat tabelletjes overgenomen uit een oude Lonely Planet

regenval in Adelaide
nov 20 mm
dec 20 mm
jan 20 mm
febr 15 mm
maart 25mm

temperatuur Adelaide
nov 12/26 graden
dec 15/28 graden
jan 18/30 graden
febr 19/30 graden
maart 15/28 graden

regenval in Melbourne
nov 50 mm
dec 50 mm
jan 50 mm
febr 50 mm
maart 60mm

Temperatuur in Melbourne
nov 11/20 graden
dec 11/23 graden
jan 14/26 graden
febr 14/26 graden
maart 12/24 graden

regenval in Sydney
nov 80 mm
dec 80 mm
jan 90 mm
febr 110 mm
maart 120mm

Temperatuur in Sydney
nov 18/23 graden
dec 19/24 graden
jan 19/27 graden
febr 19/27 graden
maart 18/23 graden
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jasmijn23

Bericht door Jasmijn23 »

Bedankt, zeg! Echt fijn dat ik zo snel en zo goed antwoord krijg. Ik ben echt helemaal onervaren in de reiswereld en dus zal ik ongetwijfeld 'domme' vragen stellen, maar toch fijn dat ik zo goed geholpen word.
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Route die Bolletjeom beschrijft heb ik ook min of meer gedaan. Ik heb twee weken Tasmanie gedaan en ben van Alice Springs naar Sydney gevlogen. Dat was prima te doen in 8 weken. Toen ik er was (januari/februari) vond ik het weer prima. Op Tasmanie hier en daar wat kouder. In Adelaide was toen een hittegolf (43 graden) en outback ook warm. Laagjeskleding is een aanrader.
Suzuki

Bericht door Suzuki »

Zelf ben ik nog geen maand terug uit Australie waar ik 2 maanden ben geweest. Ik vloog op Sydney en ben daarna naar de volgende plaatsen gereisd:
Sydney, Canberra, Melbourne, Adelaide, Kangaroo island, Alice Springs, Cairns, Cape Tribulation, Airlie Beach, Hervey Bay, Brisbane en weer terug naar Sydney.
Ik heb gereisd met openbaar vervoer, heb 2 keer een binnenlandse vlucht genomen tussen Alice Springs en Cairns en tussen Brisbane en Sydney. Ik heb veel gezien en gedaan maar heb ook heerlijk gerelaxed en heb een geweldige tijd gehad!

Veel plezier!
harmpie
Reiziger

Bericht door harmpie »

Ben van plan om eind dit jaar te starten met mijn wereldreis en ga natuurlijk ook Australie aandoen.

Nu heb ik een aantal vragen aan Suzuki. Jij hebt rondgereisd met het OV, heb je daar bewust voor gekozen of is het niet zo gemakkelijk en leuk om het het OV te reizen ipv bijvoorbeeld met Greyhound

Verder lees ik dat je meerder binnenlandse vluchten hebt gehad, via welke maatschappij heb je gevlogen en wat waren hiervan de kosten? Ik heb namelijk een wereldticket vanaf Nieuw Zeeland naar Melbourne en moet op eigen houtje richting Bangkok. Vliegen vanaf Cairns naar Denpasar (bali) kan goedkoop via Jetstar. Maar binnenlandse vluchten.

Verder zou ik willen vragen waar je je informatie vandaan hebt gehaald? Gewoon uit de Lonely Planet of had je andere informatiebronnen? Hoeveel ben je ongeveer kwijt geweest voor deze 2 maanden exclusief de vluchten. Ben benieuwd naar je reactie, of reacties van andere natuurlijk!
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Voor binnenlandse vluchten zijn er een paar opties: jetstar, virgin blue, qantas. Niet elke maatschappij vliegt bv. vaaf Alice Springs. Zelf ben ik vanaf Sydney met Qantas naar Bangkok gevlogen. Veel informatie heb ik uit de lonely planet gehaald, maar ook via deze site en door onderweg aan andere reizigers te vragen hoe zij dingen hadden geregeld. Ken een stel Ozzies die spotgoedkoop van Canberra naar Saigon zijn gevolgen. Gewoon door via allerlei vergelijkingssites naar het goedkoopte ticket te zoeken.
miloujanssen

2 maanden Australië

Bericht door miloujanssen »

Hallo,

Ik ben Milou, 19 jaar en ik wil graag in de zomer van 2011 juli en augustus doorbrengen in Australië. Heb er specifiek voor gekozen om 2 maanden te doen aangezien ik nog nooit helemaal in mijn eentje ergens heen ben geweest en eerst wil zien hoe het er aan toe gaat voordat ik besluit ergens een heel jaar te gaan zitten. Ik ben dus zoals ik al zei nog nooit wezen backpacken en vraag me af of jullie misschien tips hebben
- wat de beste route is in juli & augustus ivm regenseizoen
- welke dingen je echt moet zien/doen
- of het te regelen valt zonder een organisatie
- hoeveel ik ongeveer kwijt ben incl. ticket.
Ik regel alles het liefst zelf maar ben toch bang dat ik uiteindelijk niet weet wat ik moet doen en me alleen ga voelen. Ik wil uiteindelijk het liefst met een camper weg en kamperen maar denk niet dat dat erg leuk is in mijn eentje, volgens mij is een camper huren ook erg duur maar dat weet ik dus allemaal niet, klinkt gewoon wel leuk :p dus brand maar los!
Diana Meent

Facebook comment

Bericht door Diana Meent »

Hoi Milou! Geloof me.. Je zult je niet alleen gaan voelen en zoooooveel andere backpackers ontmoeten.. het land barst ervan ;-) Soo.. no worries! Waarschijnlijk heb je spijt na 2 maanden dat je niet voor een jaar kan blijven haah!! Het is echt een super geweldig land waar je je geen moment zult vervelen.. Neem genoeg geld mee zodat je lekker kunt feesten, shoppen en veel leuke tours kunt doen.. Prijzen liggen gelijk aan nederland, soms wat goedkoper. Check alvast wat sites van hotels voor een idee van de prijzen en ook tours kun je online vinden. Succes!
Larissa Laus

Facebook comment

Bericht door Larissa Laus »

Hi Milou! Wat een geweldig idee! Je gaat een supertijd tegemoet!
Je kunt via een organisatie zo'n startpakket regelen maar mijn ervaring is, is dat je het net zo goed zelf kunt doen. Het kost je alleen maar extra geld en de info die je daar krijgt zul je waarschijnlijk niet veel aan hebben. Je gaat niet werken, alleen reizen dus je hoeft geen bankrekening te openen, tax nummer aan te vragen etc. Dus lekker zelf regelen. Via internet kun je een hostel boeken voor de eerste paar dagen en dan verder zien. Een camper huren is erg duur. Kies dan voor een auto ( ford falcon station o.i.d) dan kun je je tentje gewoon meenemen. Ik heb een Ford Falcon gehuurd voor 3 maanden bij Travellers Auto Barn vis Australian Backpackers in Alkmaar. Heel vroeg van te voren al geboekt, scheelt enorm veel geld. Ze zijn niet de beste,hoort soms rare verhalen maar bij mij is het prima gegaan. De auto heeft ook totaal geen kuren gehad. En bovendien is het huur dus als er iets is dan krijg je een andere. Benzine is iets goedkoper dan in Nederland. Een ander idee is een buspas van bv. Greyhound. Ze hebben verschillende trajecten. Aangezien je 2 maanden gaat en 19 bent lijkt de oostkust wel een goeie optie. Heel veel te doen en te zien! Zijn niet de warmste maanden maar wel het minst regen. Queensland is ook helemaal super. Je kunt dan ook bijvoorbeeld met de bus richting Ayers Rock..anyway heel veel mogelijkheden. Westkust ben ik zelf nog niet geweest, de rest van OZ wel gezien.
Als ik jou was zou ik een keertje met Australian Backpackers bellen. Ze zijn echt superaardig en geven je heel veel tips en trucs.
miloujanssen

Re: 2 maanden Australië

Bericht door miloujanssen »

Hoi! Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb de website van Greyhound bekeken en ik zag al een aantal pakketten, ik wil graag vanaf Sydney naar Cairns met de bus en daar dan 2 maanden over doen.

Heeft iemand ervaring met de Greyhound bus? Hoe zit dat dan precies in elkaar? Als je zeg maar zo'n pakket aanschaft en je heb na 2 ritjes geen zin meer om met die bus te gaan bijv.. kan je zeker niet je geld terug krijgen? En kan je gewoon zo lang als je wilt op een bepaalde plek blijven?

Ik denk dat ik rond de 3000 euro meeneem voor 2 maanden.. zou ik het hier mee redden?
Erik
Site Admin

Re: 2 maanden Australië

Bericht door Erik »

Je hebt de keuze om bijvoorbeeld een traject kaart te kopen. Dan ben je per kilometer goedkoper uit. Maar zoals je al aangeeft zit je dan vast aan dit traject. Dit kun je deels ondervangen door op andere trajecten losse kaarten te kopen, maar dan moet je wel kijken dat je goedkoper uit bent dan losse buskaarten.

Je kunt dus ook losse kaarten kopen, maar dat is meestal wat duurder, maar je bent wel flexibeler. €3000,- voor 3 maanden is denk ik wel genoeg.

De Greyhound heeft een aantal touringcars (Zoals die bussen waarmee je naar spanje e.d. op vakantie gaat) en rijdt van stad naar stad. Daar kun je op en uitstappen wanneer jij wilt. Je hgeeft wel vooraf aan waar je er uit wilt, en je geeft ook vooraf aan dat je mee wilt vanuit een bepaalde plek (dat kan per telefoon). Anders rijdt de bus de plek voorbij als er geen boekingen gemaakt zijn en er niemand uit hoeft te stappen. Het is een prima manier om te reizen.
Plaats reactie