Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Hier idem. Gelukkig is het nu alweer een tijdje droog! Morgen blijft het, volgens de berichten, ook droog en dat is erg prettig voor onze activiteiten voor de kinderen ivm de laatste schooldag!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Heerlijk na een week van wisselende temperaturen en HEEL VEEL regen. Vandaag het dieptepunt: het heeft bijna de hele dag geregend tijdens mijn trekking. Uiteindelijk maar mijn poncho maar uit mijn tas gehaald. Brrrr....
Behalve veel regen ook veel lasst gehad van mist en laaghangende bewolking. Luzon is echter prachtig!
2 weken geleden vertrok ik naar mijn werk in een fleecevest en met mijn rugzak op. Best fris met 14 graden. 's middags liep ik naar de metro om naar Schiphol te gaan en regende ik nog eventjes zeiknat. Een paar uur later landde ik in Marrakesh.Daar was het 3 uur in de nacht en 39 (!) graden. De volgende dag was het 52 (!!!!) graden. Een temperatuur die ik nog niet eerder mee gemaakt had en niet graag nog eens doe. Hoewel droge warmte wel beter te doen is dan klamme. De dagen erna temperaturen tussen de 45 en 52 graden. Toen de Hoge atlas in. 's nachts 12 graden en overdag oplopend tot 42. Af en toe een bui en de wolken waren zeer welkom. Want als je 6 uur per dag tegen kale bergen op loopt is volle zon geen pretje.
Toen terug in de stad. Taroudent liet 49 graden zien. Helaas was ons hotel niet berekend op warmte geen airco maar ook geen ventilator. 's nachts was het in de kamer 39 graden.
In Essaouira was het hemels. Wind en maar 25 graden. Zelfs te fris om op het strand te liggen.
En nu in Nederland. Lekker weer tussen stortbuien door.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik heb een paar dagen lekker weer gehad. Sinds donderdag is er echter ook op Negros veel regen en nog meer wind. Verschillende duiktrips zijn omgegooid, en momenteel zijn ook de ferries naar Cebu, Siquior en Bohol gecanceld. Helaas kwam ik daar pas in de haven achter....
De weersvoorspelling (regen/wind) lijkt niet echt te veranderen de komende dagen. Grote kans dus dat ik niet naar Bohol kan dit jaar.
Ik was sowieso al van plan om nog een keer naar de Filipijnen te gaan voor andere eilanden, dus het is allemaal niet zo erg.
En toen was er een tyfoon in Luzon. Gelukkig heb ik Luzon een week geleden verlaten, maar ik krijg wel het staartje mee. Het waait als een gek, maar het regent al minder. Het zwembad heeft golfjes.
Mijn trip naar Bohol heb ik moeten cancellen. Ik zit nu in Moalboal, en hoop dat ik morgen in een beschutte baai kan duiken.
De tyfoon verplaatst zich naar het noorden. Het is hier echter nog steeds windkracht 4-5 (gebaseerd op de golven). Helaas is er een inlandse wind (ZZW), die ervoor zorgt dat de zee op de meeste plekken niet begaanbaar is.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream... http://siem.aroundtheglobe.nl