Het Weer

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Kims
Reisexpert

Re: Het Weer

Bericht door Kims »

Hi,

Broome; een perfekte 28 graden overdag met een gegarandeerd zonnetje en briesje... 8-)

^O^
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

ricardobuma schreef:Voor Friesland 22 graadjes met zon 8-)
Ahh, fijn.. :)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Ik weet niet wat het is met het weer hier in Amersfoort. Het ene moment donker & zware plensbuien :'( en dan weer blauwe lucht met een lekker zonnetje.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Hier idem. Gelukkig is het nu alweer een tijdje droog! Morgen blijft het, volgens de berichten, ook droog en dat is erg prettig voor onze activiteiten voor de kinderen ivm de laatste schooldag!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Morgen naar een meer tropisch klimaat.

Heerlijk na een week van wisselende temperaturen en HEEL VEEL regen. Vandaag het dieptepunt: het heeft bijna de hele dag geregend tijdens mijn trekking. Uiteindelijk maar mijn poncho maar uit mijn tas gehaald. Brrrr....

Behalve veel regen ook veel lasst gehad van mist en laaghangende bewolking. Luzon is echter prachtig!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Shenyang: het komt met bakken uit de lucht vallen. Ik vermoed dat het het staartje van de storm in Beijing is.

We zouden vanavond uit eten gaan, maar ik denk dat we dat verplaatsen naar later deze week.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Slovenië: Op zich wel lekker warm, maar ze voorspellen de komende dagen niet veel goeds: veel regen, onweer.. Gelukkig vertrekken we pas over een week :P

Hier is het nu trouwens echt lekker buiten!! Zonnig, bijna een strakblauwe lucht, warm.. Fijn!!
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Na een paar schitterende dagen hier in Brabant is het nu bewolkt en 21 graden!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

2 weken geleden vertrok ik naar mijn werk in een fleecevest en met mijn rugzak op. Best fris met 14 graden. 's middags liep ik naar de metro om naar Schiphol te gaan en regende ik nog eventjes zeiknat. Een paar uur later landde ik in Marrakesh.Daar was het 3 uur in de nacht en 39 (!) graden. De volgende dag was het 52 (!!!!) graden. Een temperatuur die ik nog niet eerder mee gemaakt had en niet graag nog eens doe. Hoewel droge warmte wel beter te doen is dan klamme. De dagen erna temperaturen tussen de 45 en 52 graden. Toen de Hoge atlas in. 's nachts 12 graden en overdag oplopend tot 42. Af en toe een bui en de wolken waren zeer welkom. Want als je 6 uur per dag tegen kale bergen op loopt is volle zon geen pretje.
Toen terug in de stad. Taroudent liet 49 graden zien. Helaas was ons hotel niet berekend op warmte :? geen airco maar ook geen ventilator. 's nachts was het in de kamer 39 graden.
In Essaouira was het hemels. Wind en maar 25 graden. Zelfs te fris om op het strand te liggen.

En nu in Nederland. Lekker weer tussen stortbuien door.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb een paar dagen lekker weer gehad. Sinds donderdag is er echter ook op Negros veel regen en nog meer wind. Verschillende duiktrips zijn omgegooid, en momenteel zijn ook de ferries naar Cebu, Siquior en Bohol gecanceld. Helaas kwam ik daar pas in de haven achter....

De weersvoorspelling (regen/wind) lijkt niet echt te veranderen de komende dagen. Grote kans dus dat ik niet naar Bohol kan dit jaar.

Ik was sowieso al van plan om nog een keer naar de Filipijnen te gaan voor andere eilanden, dus het is allemaal niet zo erg.

O ja, er is ook eene hevig onweer gaande.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

En toen was er een tyfoon in Luzon. Gelukkig heb ik Luzon een week geleden verlaten, maar ik krijg wel het staartje mee. Het waait als een gek, maar het regent al minder. Het zwembad heeft golfjes.

Mijn trip naar Bohol heb ik moeten cancellen. Ik zit nu in Moalboal, en hoop dat ik morgen in een beschutte baai kan duiken.

Tot zovwer de Filipijnen.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Op de camping (20 km vanaf Ljubljana): strakblauwe lucht, 30 graden en een zacht briesje 8-)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

De tyfoon verplaatst zich naar het noorden. Het is hier echter nog steeds windkracht 4-5 (gebaseerd op de golven). Helaas is er een inlandse wind (ZZW), die ervoor zorgt dat de zee op de meeste plekken niet begaanbaar is.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Wat een pech, Jenny!

Wat een geluk, Reismeis!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Gisteren en vandaag erg zonnig en zo'n 25-30 graden in Parijs. Ben lekker verkleurd. :)

Het weer voor Brussel ziet er helaas niet al te veelbelovend uit, het lijkt er op dat er behoorlijk wat regen gaat vallen vanaf vrijdag :(
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Plaats reactie