in 2011 ben ik afgestudeerd en mijn laatste stage heb ik in Tanzania gelopen. in de loop der jaren heb eigenlijk altijd al mijn geld wat k binnenkreeg ook gelijk uitgegeven dus heb ik moeten lenen voor mijn reis. ik ken genoeg mensen van mijn opleiding die met 15 a 20k schuld afstuderen en aangezien mijn teller nog op 0 stond vond ik dat k ook wel wat mocht lenen.
op die manier heb ik een half jaar in Tanzania kunnen zitten en daar heb ik het met 500euro in de maand kunnen doen. en toen hield ik ineens geld over om al snel daarna weer weg te gaan.
Nu ik samenwoon en werk proberen we allebei zoveel mogelijk te werken zodat we toch 2x per jaar ver weg kunnen.
het is denk ik voor iedereen de keuze die je moet maken. genoeg vrienden van mij vinden het zonde en rijden liever in een bmw dan dat ze moeten fietsen. maar op die maniier kom je vaak niet verder dan een midweekje drenthe.
Hoe financier jij je reislust?
Re: Hoe financier jij je reislust?
Sinds de klas 5 van de middelbare school ben ik aan het sparen.. Het plan was namelijk om in 3e jaar van SPH naar het buitenland te gaan. Helaas is dit niet gelukt. Heb nu voldoende geld gespaard om wel 2 grote reizen te maken!