Op de kaart staan ook wat stadsplattegrondjes maar daar heb je niet veel aan aangezien in de steden de straatnamen niet of nauwelijks te vinden zijn.
Wat tanken betreft, niet overal hebben ze Euro 95 (dat heet anders maar dan weet je wat ik bedoel) dus wij hebben steeds bij een halve tank hem weer vol gegooit niet dat het een groot probleem is maar op sommige stukken, wanneer je b.v. een gorge gaat bekijken, is het verstandig met een volle tank te vertrekken.
Wanneer je gaat tanken vertel je tegen de pompbediende hoeveel je wil tanken en hij druppeld de tank vol tot op het bedrag nauwkeurig. Vaak wassen ze ook eerst je ramen waar ze graag een fooi voor willen onvangen. Volgens mij is zelf tanken not done, en kan me ook niet herinneren dat ik dat gedaan heb. Wij hebben steeds contant betaald. Dit was soms wel lastig omdat bij grote afstanden je redelijk wat geld mee moest nemen en soms konden we ook niet overal pinnen. Dit was overigens wel incidenteel. Ook heb ik bij het pinnen soms gewoon windows foutmeldingen gezien en de hele opstart procedure van de bank, wat me ook niet echt veilig lijkt maar er is niets gebeurd.
Wanneer je op een weg tot stilstand komt b.v. voor een kruispunt dan kun je donder op zeggen dat de auto's achter je direct claxoneren, ook al heeft dit totaal geen zin. B.v. op een rotonde waar iedereen op vast staat omdat het verkeer niet doorstroomt. Wanneer je verder de bergen in rijdt moet je opletten dat je op ieder moment tegenliggers kunt tegenkomen ook in die haarspeldbocht waar je denkt "Je moet wel een doodswens hebben hier in te halen". Ook hier waarschijnlijk situatie afhankelijk. Ook kan er achter iedere bocht een werk aan de wegbord staan die niet duidelijk vooraf word aangegeven. Ook dit komt is ons "maar" 2 of 3 keer overkomen.
Wat parkeren betreft kan het zijn dat je als toerist moet betalen. Betaal altijd achteraf want vaak is onduidelijk wat het bedrag is en hoelang je ergens staat. Zo hebben wij ook een aantal keer de parkeerplaats verlaten zonder te betalen omdat alleen toeristen om parkeergeld werd gevraagd. Ook moet je vaak op krappe plekjes in de stad parkeren maar daar helpen ze je graag bij.
Check in je auto wel of je een schade formulier hebt, deze is namelijk nodig je moet ook wachten op de politie bij een ongeval (kan lang duren).
Ook kun je onderweg verkeerscontroles hebben, deze zijn vaak vlak voor of na een stad. Toeristen mogen vaak doorrijden, gewoon smile and wave