Andere verzekeringen stopzetten?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Jenny
Reisexpert

Re: Andere verzekeringen stopzetten?

Bericht door Jenny »

ErikB schreef:Ik heb trouwens de mogelijkheid om rood te staan op m'n postbankrekening op eigen verzoek gekilled.
Ik heb deze optie ook niet. Bij mijn Easy Blue rekening mocht het niet, en dat heb ik op mijn 18de niet gewijzigd.

Over wat voor een bank heeft Moira het eigenlijk? Blijkbaar over de Rabobank? Iemand anders met een Rabo rekening met een vergelijkbare ervaring of heeft ze gewoon een overijverige medewerker aangetroffen die nu van Moira's deposit zelf op reis is? _O-
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Zo is het Jenny...slapende honden.....he, get it ;) . Ik heb de postbank geloof ik gebeld en er ook nog bij gezegd dat ik op reis ging. Volgens mij vroegen ze me netjes of ze nog wat meer voor me konden betekenen, haha. Wilt u niet nog wat meer credit voor uw reis mr ErikB :-)? Ja, zou best eens kunnen dat iemand van die deposito rekening van Moira zit te snoepen denk ik _O-
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Wij hebben in eerste instantie ook niets gezegd maar wij moesten daar ook zijn om alle verzekeringen stop te zetten.
Helaas wij zijn hele eerlijke mensen.
Het is de Rabobank inderdaad.

Wat ze aangaven dat als je niets zou zeggen en ze komen erachter wat heel makkelijk is omdat je in het buitenland overmatig transacties doen dan blokeren ze zo je creditcard en roodstand. Die roodstand kan me niet zoveel schelen maar die creditcard hebben wij echt nodig.

Er word niets met het geld gedaan we krijgen er rente over en elk jaar krijgen we daar een overzicht van. Het is slapend geld waar rente over word betaald. De 10.000 euro is nodig om 5000 euro creditcard tegoed te kunnen gebruiken.

Daarnaast is eerlijkheid ook prettig als je gedonder heb met zaken met je bank dat je dan makkelijker dingen weer recht kunt breien. Zo hadden wij een blokade op onze creditcard doordat er gefraudeerd zou worden met onze kaart.

Verder hebben wij ook een gemachtigde geregeld die alle bankzaken mag doen vanuit Nederland daardoor gaat de bank ook vanzelf vragen stellen waarom zou je dat willen enz.

Nee mijn man heeft geen bedrijfsrekening bij de Rabobank maar bij een andere bank en dat verloopt verder prima.
Het is wel zo dat als je niet geld overboekt van de ene rekening naar de andere rekening zei een systeem hebben dat roodstand stopt als er niet elke maand inkomsten binnenkomen. Dit hebben we in overleg met de bank zo gedaan dat er elke maand 50 euro heen en weer van rekening naar rekening gaat.

Slapende honden niet wakker maken kan ook soms verkeerd aflopen. Het is trouwens geen vaag verhaal het is echt waar als ik sprookjes wil vertellen dan doe ik dat wel op het sprookjesforum.

gr van Moira
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Moira schreef:Zo hadden wij een blokade op onze creditcard doordat er gefraudeerd zou worden met onze kaart.
Dat hadden we ook, ze vonden binnen een paar dagen gebruik maken van je kaart in guatemala, mexico en USA verdacht gedrag. Terwijl het heel simpel was ;) , gewoon pinnen in guatemala want die pakte ons gewone bankpas niet, toen een low-cost vluchtje betalen met de creditkaart (want van de te voren geboekt) van net over de grens naar mexico city, en een paar dagen daarna shoppen in L.A. (met de creditkaart want anders zit je weer met dollars over). tssss wat is daar nou verdacht aan.

Gelukkig met 1 telefoontje en wat test vragen hadden ze hem weer geactiveerd.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Moira schreef: Wij hebben in eerste instantie ook niets gezegd maar wij moesten daar ook zijn om alle verzekeringen stop te zetten.
Helaas wij zijn hele eerlijke mensen.
Beweer je nu dat Erik, Tikva en ik niet eerlijk zijn? Toen ik voor de eerste keer langere tijd weg ging (2001), heb ik het gemeld. Aangezien de postbank dat niet nodig vond, heb ik het daarna nooit meer gedaan. Makkelijk zat.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Hehe, nou zo zal Moira het wel niet helemaal bedoelden denk ik Jenny :-). Ik heb het dus eigenlijk ook tegen de Postbank gezegd toen ik belde om die limiet weg te halen. Dat deed ik voor het geval ze m'n pinpas ooit zouden jatten enzo, of dat ze me zouden ontvoeren op de Boliviaanse methode: rondje pinautomaten en het slachtoffer laten pinnen totdat ze niks meer krijgen :-). Weet niet meer of ik daar bij gezegd heb hoe lang ik ging enzo, maar dat leek ze weinig interesseren. Ze wensten me vooral een heel goeie reis 8-) . Maar waar gaat dit ook over zeg! Alsof de gemiddelde backpacker maximaal rood zou gaan staan (lekker rente vangen voor de bank!), en dat na afloop ook nog eens niet terug zou betalen ofzo?

Nee, Moira heeft gewoon de verkeerde getroffen. Ik weet dat er nogal wat verschillen zijn tussen Rabo kantoren. Bij de een kun je van alles regelen, bij het andere kantoor niks (heeft iemand wel eens Rabo standaard hypotheekrentetarieven gevonden? Nee dus, want die zijn er niet....). Wat dat betreft is het nog steeds echt een beetje een boerenleenbank :-).
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik geloof je verhaal hoor Moira maar wat een raar verhaal!!
Jullie hebben vast een overijverige bank medewerker

Wij zitten oa bij de rabo en zijn dus ook heel lang weggeweest. Dit wisten ze en ze hebben ons nooit verteld dat het een probleem zou kunnen geven en het is ook nooit een probleem geworden.

Voor de grote reis gingen we een rekening openen bij de rabo oa omdat dit toen 1 van de weinige banken was waar je wereldwijd gratis kon pinnen. We vertelde dus meteen dat we ruim een jaar gingen reizen.
Wel moest er een salaris gestort worden op de rekening maar het gaf niet als dit maar een paar keer was en daarna niet meer.
We namen 2 rekeningen. 1 waarop we niet rood konden staan en een normale. Die waarop we niet rood kunnen staan wilde we gebruiken als reisrekening. als iemand dan je pasje in handen krijgt dan is de schade niet zo groot. Verder hadden we een spaarrekening bij de de Rabo. en ook een Credicard op die rekening. Er is bijna 2 jaar geen inkomen binnengekomen op die rekening behalve een keer of 2 belasting teruggave.
We hebben de bank er nooit over gehoord.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik heb niet gezegd dat iemand wel of niet eerlijk is dat moet iedereen trouwens sowieso voor zichzelf weten.
Ik vind het raar dat elke bank anders werkt binnen een eigen bank maar goed.
Nu voel ik me er prima bij. Mijn schoonvader regelt verder alle zaken met de bank in Nederland dus wij hebben vrij weinig contact met de rabobank.

Hier in Australie een bankrekening openen gaat pas makkelijk je gaat naar de bank en je krijgt een rekening. Wij hebben al eerder een rekening in Nederland willen openen en dat kan alleen als je salaris of inkomsten daar op laat storten en je ze checken dan altijd de BKR. Terwijl ze totaal geen risico nemen als je een gewone bankrekening opent met niets erbij.
Maar die gebruiken we nu hier zodat we niet met teveel cash op zak lopen ideaal voor 1 jaar Australie.

gr van Moira
Plaats reactie